گوشی های تاشو سامسونگ

گوشی های تاشو سامسونگ در آینده ارزان‌تر می‌شوند

به زودی خانواده ارزان قیمت‌تر گوشی های تاشو سامسونگ مثل گوشی‌های سری Galaxy A عرضه می‌شود تا عموم مردم بتوانند این فناوری را تجربه کنند.

سامسونگ سخت تلاش می‌کند گوشی‌های تاشویی بسازد که با اقبال عمومی همراه شده و توسط کاربران به عنوان یک محصول استاندارد شناخته شود. بخشی از این تلاش برای فروش گوشی‌های خودش است، اما بخش دیگرش به خاطر آن است که بتواند بازار فروش نمایشگرهای تاشو را هم در اختیار خودش داشته باشد.

این کمپانی گوشی‌های تاشو سری گلکسی Z Fold را با یک نمایشگر بزرگ کتابی و سری گلکسی Z Flip را به سبک گوشی‌های تاشو قدیمی طراحی و وارد بازار کرده است. ولی محصولات منعطف تا زمانی که قیمت مناسبی پیدا کنند و اکثریت کاربران توانایی خرید آن‌ها را داشته باشند، نمی‌توانند با اقبال عمومی همراه شوند؛ به خصوص اینکه بسیاری از کاربران، نسبت به استحکام این محصولات نگران هستند. اما حالا گفته می‌شود سامسونگ به دنبال آن است که طی ۲ سال آینده گوشی های تاشویی را وارد بازار کند که قیمت آن‌ها نصف محصولات فعلی سری گلکسی Z است.

گوشی های تاشو سامسونگ

این شرکت کره‌ای نزدیک یک دهه است که روی نمایشگرها و دستگاه‌های تاشو کار می‌کند و حالا طبیعی است که بخواهد سرمایه‌گذاری روی این فناوری را وسعت ببخشد. تجارت نمایشگرسازی سامسونگ بیشتر تمرکز خودش را روی پنل‌های انعطاف‌پذیر گذاشته است، تا جایی که به کمپانی رقیب یعنی ال جی این اجازه را می‌دهد آزادانه روی توسعه نمایشگرهای رولی سرمایه‌گذاری کند. در همین حین شایعاتی در مورد سامسونگ شنیده می‌شود که ظاهراً قرار است تأمین کننده نمایشگر نخستین آیفون تاشو اپل نیز باشد که مطمئناً سودآوری خوبی برای سامسونگ دیسپلی، بازوی نمایشگرسازی کمپانی سامسونگ خواهد داشت.

پیاده‌سازی استراتژی سری گلکسی A برای گوشی های تاشو سامسونگ

سامسونگ تنها وقتی موفق خواهد شد که گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر بین مردم رواج پیدا کنند و این تنها با اقتصادی‌تر شدن قیمت گوشی های تاشو سامسونگ امکان‌پذیر است. با توجه به هزینه‌های مورد نیاز برای ساخت پنل‌های منعطف، سامسونگ ممکن است چیزی شبیه به استراتژی خود برای تولید گوشی‌های سری گلکسی A را در پیش بگیرد تا قیمت نهایی محصول مقرون به صرفه‌تر باشد.

سامسونگ چندی پیش نام‌گذاری محصولات خودش را تغییر داد و گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy A و ارزان قیمت سری Galaxy M را به محصولات پرچمدار خود اضافه کرد. سری گلکسی A معمولاً بازسازی شده از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S است (حداقل از نظر طراحی)، اما در برخی از بخش‌های سخت افزاری مثل پردازنده، حافظه و دوربین در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. منابع کره‌ای می‌گویند سامسونگ همین رویه را برای عرضه گوشی های تاشو اقتصادی نیز در پیش خواهد گرفت.

گوشی های تاشو سامسونگ

البته در این گزارش اشاره نشده که دقیقاً در کدام بخش‌های گوشی مصالحه خواهد شد. شاید در اینجا تنها چیزی که سامسونگ نمی‌تواند برای کاهش قیمت از آن چشم‌پوشی کند، دوام و کیفیت ساخت بدنه است. در صورتی که یک گوشی تاشو ارزان قیمت با نمایشگری شکننده وارد بازار شود که به راحتی آسیب می‌بیند، نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه خریداران را هم منصرف خواهد کرد.

آنطور که شنیده می‌شود، سامسونگ قیمت ۷۷۰ دلاری را برای عرضه نسخه اقتصادی گوشی گلکسی زد فولد در نظر گرفته است که حتی از قیمت زد فلیپ ۳ نیز پایین‌تر است. البته نباید به این زودی‌ها منتظر ورودش به بازار باشیم و این اتفاق حداقل تا سال ۲۰۲۴ که ۲ سال دیگر است، رخ نخواهد داد. شاید در آن زمان فناوری به سطحی از بلوغ برسد که تولید نمایشگرهای منعطف ارزان‌تر شود. از طرفی این جدول زمانی ممکن است تحت تأثیر برنامه‌های اپل برای عرضه محصولات تاشو قرار گرفته باشد. زیرا اپل می‌خواهد پیش از عرضه نخستین آیفون یا آیپد تاشو، بازار محصولات تاشو به ثبات خوبی رسیده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*