برنامه ادیتور اندروید

بهترین برنامه های ادیتور ویدیو برای اندروید

در این مطلب به معرفی 10 مورد از بهترین برنامه های ادیتور ویدیو در اندروید می‌پردازیم که نیازهای ابتدایی تا متوسط ویرایشگران را پوشش می‌دهد.

ویرایش ویدیو یکی از سنگین‌ترین وظایفی است که یک دستگاه پردازشی باید انجام دهد و برای اجرای بی‌نقص، کامپیوتر شما باید از مشخصات فنی مناسب، حجم کافی از فضای ذخیره‌سازی برخوردار باشد که با دانش پایه در مورد نحوه کارکرد نرم‌افزار، تکمیل خواهد شد. از سوی دیگر، گوشی‌های هوشمند حال حاضر، از مشخصات یا قدرت لازم برای ارائه خدمات حرفه‌ای مانند Final Cut Pro یا ادوبی پریمیر پرو برخوردار نیستند. با این‌حال، برخی از برنامه‌ های ادیتور برای مثال در پلتفرم اندروید، می‌توانند کارهای اولیه و ابتدایی را به خوبی انجام دهند که حتی برای بعضی از ولاگرها به حد کافی مفید و کارآمد است.

در اغلب موارد، اکثر برنامه‌ های ادیتور ویدیویی امروزی موبایل، برای اینستاگرام، تیک‌تاک، ریلز و موارد مشابه طراحی شده است. در ادامه، از میان ویرایشگرهای موجود، به مرور بهترین برنامه های ادیتور ویدیو برای پلتفرم اندروید می‌پردازیم.

بهترین برنامه های ادیتور ویدیو در پلتفرم اندروید:

1- برنامه ادیتور ویدیو ActionDirector اندروید

برنامه ادیتور اکشن دایرکتور

ویرایش‌گر ActionDirector به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ادیت ویدیو برای کامپیوتر شخصی، در پلتفرم اندروید نیز موجود است و اصول اولیه ادیت را به دقت انجام می‌دهد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید کلیپ‌ها را وارد کنید و با ویرایش آنها، نسخه نهایی ویدیوی ادیت خورده را رندر کنید. هم‌چنین ابزارهای متنوعی نظیر اضافه کردن موسیقی، برش ویدیو، افزودن متن، استفاده از حرکت آهسته و موارد دیگر نیز با این برنامه امکان‌پذیر است. در نهایت، این نرم‌افزار یکی از ویرایشگرهایی است که از ویدیوهای 4K نیز پشتیبانی می‌کند.

2- ادوبی پریمیر Rush

ادوبی پریمیر راش

برنامه ادیتور Adobe Premiere Rush یکی از دو برنامه ویرایشگر ویدیوی ادوبی محسوب می‌شود که قابلیت‌هایی بالاتر از حد متوسط را ارائه می‌کند. برنامه دیگر، ادوبی پریمیر کلیپ نام دارد که به ویرایشگرهای استاندارد ویدیویی موبایل نزدیک‌تر است. به هر روی، نسخه راش یکی از جدیدترین برنامه های ادیتور ویدیو در لیست است که از ویژگی‌های بسیار خوبی بهره می‌برد.

از جمله آن می‌توان به جدول زمانی چندآهنگ، همگام‌سازی ابری و برخی از ابزارهای ویرایش پیشرفته اشاره کرد. البته این نرم‌افزار هنوز به کمی کار و توسعه در بخش رابط کاربری و دیگر موارد نیاز دارد، اما در مجموع از پتانسیل بالایی برخوردار است. به علاوه، Abobe Premiere Rush از اشتراک سرویس ابری ادوبی کریتیو نیز پشتیبانی می‌کند.

3- برنامه ادیتور ویدیو اندروید CapCut

کپ کاپ

برنامه ادیتور اندرویدی Capcut یک ویرایشگر ویدیویی ساده و کار‌آمد است. این نرم‌افزار با اینکه بیش‌تر با تمرکز بر ویژگی‌های تیک‌تاک ساخته شده، اما می‌توانید از آن برای ویدیوهای کوتاه یا ریلز در یوتیوب نیز استفاده کنید. در واقع تخصص اصلی Capcut، ادیت ویدیوهای کوتاه است. منابعی جامع از ابزارهای فیلتر و قالب در این برنامه وجود دارند که می‌توانید از آنها برای ویرایش ویدیوی خود بهره ببرید. هم‌چنین برخی از ویژگی‌های متداول مانند ویرایش فریم کلیدی، پشتیبانی از حرکت آهسته، عملکرد تصویر در تصویر و موارد دیگر را نیز از طریق این ادیتور دریافت خواهید کرد.

4- FilmoraGo

برنامه ادیتور filmorago

برنامه ادیتور FilmoraGo، ویرایشگری ساخته شده توسط Wondershare است که یکی از برترین نمونه‌های موجود در این دسته محسوب می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید کارهای اولیه مانند تریم و برش، رندر و موارد متعدد دیگری را انجام دهید و از دیگر ویژگی‌ها شامل قابلیت پخش معکوس، تنظیم ویدیوهای مربعی (1:1) برای اینستاگرام و ویدیوهایی با نسبت تصویر 16:9 برای یوتیوب بهره ببرید.

اپلیکیشن FilmoraGo، هم‌چنین به مواردی نظیر حرکت آهسته، جابجایی، موسیقی، ویژگی Overlay و طیف وسیعی از قابلیت‌های دیگر که از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای قابل دریافت هستند نیز مجهز است.

5- برنامه ادیتور ویدیو اندروید Funimate

برنامه ادیتور funimate

نرم‌افزار اندرویدی Funimate، یکی از برنامه‌های بسیار محبوب و پایه برای ویرایش ویدیو است. این ادیتور برای ساخت موزیک ویدیو یا ویدیوهای ساده کاربرد دارد و از طریق 15 فیلتر موجود در آن، می‌توانید خروجی مورد نظر خود را دریافت کنید. البته این موارد برای ساخت یک ویدیوی حرفه‌ای و تخصصی، کافی نیستند و برای عمدتا برای ساخت پست‌های کوتاه در رسانه‌های اجتماعی قابل استفاده هستند.

6- GoPro Quik

ویرایشگر gopro quik

برنامه ویرایشگر GoPro Quik، نسل جدیدی از نرم‌افزارهای ادیتور ویدیو است که کارکردی ساده و نسبتا متوسط دارد. روش کار این اپلیکیشن بدین صورت است که در ابتدا 50 عکس و کلیپ ویدیوی را به برنامه اضافه کرده و سپس GoPro Quik با تجزیه و تحلیل هریک، یک ویدیوی کوتاه را از آن پخش می‌کند. این ادیتور هم‌چنین شامل چند سبک ویدیویی است که می‌توانید پیش از ادیت به وسیله آن، ویدیوی خود را سفارشی‌سازی کنید.

این ویرایشگر در حد و اندازه Adobe Premiere Clip یا PowerDirector قدرتمند نیست، اما برای کاربری ساده، آسان و نسبتا ابتدایی گزینه‌ای بسیار خوب است.

7- InShot 

اینستاشات

نرم‌افزار InShot یک ویرایشگر فوق‌العاده ساده، با تمرکز بر ویژگی‌هایی نظیر فیلترها، برش ویدیو و ویرایش ویدیوهای کوتاه است. این ادیتور از یک جدول زمانی نسبتا ساده با چندین کانال ویدیویی و صوتی استفاده می‌کند و ابزارهایی اساسی نظیر برش، مجموعه‌ای از موسیقی و دیگر موارد نظیر محو شدن در داخل و خارج را دریافت خواهید کرد.

مجموعه ابزار، بسته‌های استیکر، کنترل سرعت ویدیو و سایر ویژگی‌های مربوطه از جمله مواردی هستند که در پلتفرم‌هایی نظیر یوتیوب و تیک‌تاک عالی کار می‌کنند.

8- KineMaster

برنامه kinemaster

اپلیکیشن KineMaster یکی از اولین و هم‌چنین قدرتمندترین برنامه های ادیتور موجود در پلتفرم اندروید است که می‌توان با استفاده از آن، اصول اولیه ویرایش ویدیو را به طور کامل پیاده‌سازی کرد. وجه تمایز این نرم‌افزار با بسیاری از نمونه‌های دیگر، در ارائه چندین لایه صوتی، کلید‌های رنگی، جلوه‌های ویدیویی مختلف، جابجایی و موارد دیگر است.

اگر چه این ادیتور به اندازه ویرایشگرهای نسخه دسکتاپ قدرتمند نیست، اما در مقایسه با دیگر رقبای اندرویدی، توانمندتر بوده و برای تولید ویدیوهای یوتیوب نیز گزینه‌ای کارآمد است.

9- PowerDirector

پاوردایرکتور

برنامه PowerDirector یکی از جامع‌ترین نرم‌افزارهای ویرایشگر ویدیو در این لیست محسوب می‌شود که دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها، از جمله ابزارهای ویرایش سریع، جلوه‌های مختلف و حتی مواردی مانند سازنده کلاژ و پشتیبانی از حرکت آهسته همراه است. کار با رابط کاربری این ادیتور نسبتا ساده است و از روش کلاسیک ویرایشگر در قالب جدول استفاده می‌کند. این ویرایشگر ویدیو، برای نمایشگرهای بزرگ‌تر مانند تبلت و کروم‌بوک نیز کاربرد دارد.

10- VivaVideo

ادیتور vivavideo

برنامه ادیتور اندروید VivaVideo یکی از نمونه‌های فوق‌العاده محبوب در زمینه ویرایش ویدیو است که برای کلیپ‌های کوتاه رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه از یک سبک استوری‌برد برای ویرایش بهره گرفته که در آن به‌وسیله بارگذاری کلیپ، آنها را در صورت نیاز ویرایش یا برش می‌دهید و سپس به بخش بعدی منتقل می‌شوید. این ویرایشگر شامل 200 فیلتر ویدیویی و جلوه‌های مختلف دیگر، ورودی متن و پشتیبانی سریع و آهسته است. VivaVideo یک نسخه رایگان دارد که دارای واترمارک و محدودیت زمانی برای هر ویدیوهای معین است که با خرید نسخه حرفه‌ای این ادیتور، می‌توانید محدودیت‌های اشاره شده را حذف کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*