تولید نوعی قلب مصنوعی از جنس فوم که همچون قلب انسان کار می کند !

محققان دانشگاه کورنلبا با استفاده از ماده ای به نام فوم الاستومر موفق به تولید نوعی قلب مصنوعی شدند که می تواند همچون قلب انسان کار کند.این فوم سیلیکونی و کشسان را می‌توان با هر شکلی که محققان می‌خواهند، تولید کرد و حتی این امکان وجود دارد که آن را به وسیله‌ی پرینترهای سه‌بعدی نیز تولید نمود.

پس از اینکه قلب تولید شد، انعطاف‌پذیری بسیار بالا و نرم بودن آن می‌تواند آن را کاملا انعطاف‌پذیر کرده و حتی تا ۶۰۰ درصد آن را کشید. همچنین سطح این قلب می‌تواند با منافذ به هم پیوسته‌ای که دارد، به عبور مایع از خود کمک کند. همچنین این امکان وجود دارد تا بتوان عملکرد و میزان انتقال مواد در هر یک از منفاذ را کنترل نمود.

برای دانشمندان مطمئن شوند که هیچ مایعی از این قلب خارج نشده و همه چیز در قلب باقی می‌ماند، تمامی بخش‌های خارجی این قلب مصنوعی (به جز منفاذ که محل ورود و خروج مواد هستند)، به وسیله‌ی لایه‌ای سیلیکونی از فیبر کربن پوشانده شده است. با تغییر در اندازه و انواع مواد به کار رفته در این لایه‌ی پوشاننده و همچنین خود فوم به کار رفته، می‌توان همه چیز را کنترل نمود. این یعنی مثلا برای عبور یک ماده‌ی کروی از این منفاذ، شکل این ماده تغییر می‌کند و کشیده می‌شود تا بتواند از منافذ عبور نماید.

پیش از این نیز محققان برای تولید پروتزهایی از جنس فوم برای دست، تحقیقاتی را انجام داده‌اند و امیدوارند تا بتوانند علاوه بر استفاده از موادی زیست‌سازگارتر، تاییدیه FDA را نیز کسب نمایند. محققان اذعان داشته‌اند که ساخت چنین قلبی، کار سختی نبوده و این امکان برای آنها وجود دارد تا بتوانند قلب انسان را در اشکال مختلف تولید و متناسب با نیاز افراد مختلف، آنها را طراحی کنند.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*