هدست AR متا

هدست AR متا سرانجام اسم خود را پیدا کرد

نام هدست AR متا جدیدترین مشخصه‌ی لو رفته درباره این گجت است! البته از شنیدن اسم هدست واقعیت مجازی متا متعجب نخواهید شد.

مدت‌ها است در انتظار معرفی محصول جانشین هدست متا کوئست ۲ (قبل ری‌برندینگ فیس بوک با نام اکولوس کوئست ۲ شناخته می‌شد) هستیم. تا کنون گوشه‌ای از مشخصات فنی آن فاش شده‌ است، هر چند نامش در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اما نام هدست AR متا جدیدترین تکه‌ی حل شده از پازل است. البته از شنیدن اسم هدست واقعیت افزوده شرکت Meta متعجب نمی‌شوید.

در حال حاضر می‌دانیم این محصول تحت پروژه‌ای به نام کمبریا (Project Cambria) در حال توسعه است، اما قطعا این نام نهایی محصول نیست! جانشین برترین هدست واقعیت افزوده کنونی متا نسخه‌ای قوی‌تر از آن، با مشخصات فنی بهتر، خواهد بود. نه تنها این هدست قادر به اجرای تمام بازی‌های توسعه یافته برای متا کوئست ۲ است، بلکه به سیستم ردیابی صورت دقیق‌تری مجهز شده و تجربه بهتری از واقعیت افزوده ارائه می‌کند؛ به لطف ویژگی Pass-Through کاربران قادر هستند حین پوشیدن هدست، محیط واقعی اطراف خود را با تمام رنگ‌های آن مشاهده کنند. این برخلاف تجربه‌ی مشاهده محیط اطراف در مقیاس خاکستری حین استفاده از متا کوئست ۲ است.

البته ویژگی‌های بیشتر، قیمت بالایی را نیز همراه داشته است؛ بر اساس اطلاعاتی که قبل افشای نام هدست AR متا به دست آوردیم، محصول مورد بحث چیزی حدود 800 دلار قیمت خواهد داشت. اما در نهایت متا چه نامی برای هدست واقعیت افزوده جدید خود انتخاب کرده است؟

اسم هدست واقعیت افزوده (AR) شرکت متا

بر اساس جدیدترین اخبار، سازنده قرار است هدست واقعیت افزوده جدید خود را با نام متا کوئست پرو (Meta Quest Pro) عرضه کند. با در نظر گرفتن جایگزین شدن این محصول با متا کوئست ۲ و ارائه ویژگی‌های بهتر نسبت به آن، انتخاب چنین نامی دور از انتظار نبود.

اولین مرتبه توسعه‌دهنده‌ای به نام استیو موزر (Steve Moser) به نام هدست AR متا پی برد. او در کدهای برنامه‌نویسی اپلیکیشن آی‌او‌اس اکولوس نام “Meta Quest Pro” را رویت کرد که به طور خاص، به جفت کردن هدست به کنترلر سمت راست اشاره می‌کند.

هدست واقعیت افزوده متا

شرکت متا در حال حاضر فاقد یک هدست با چنین اسمی است، پس این نام احتمالا به یکی از محصولات آتی آن اشاره می‌کند. از طرفی رویت Meta Quest Pro در اپلیکیشن موبایل اکولوس نشان می‌دهد این نام عمومی نهایی است، به جای این که به ورژن آزمایشی محصول اشاره کند. از آن جایی که می‌دانیم در دل Project Cambria هدست بعدی شرکت Meta در حال توسعه است، منطقی است که “Quest Pro” به محصول نهایی مربوط به این پروژه اشاره داشته باشد.

اگرچه نحوه رویت این اسم ما را تقریبا از نام نهایی هدست AR متا مطمئن می‌کند،‌ اما نباید سایر احتمال‌ها را فراموش کرد؛ ممکن است شرکت Meta در حال توسعه چند هدست واقعیت افزوده باشد که متا کوئست پرو یکی از آن‌ها است. بعید نیست سازنده محصولی اقتصادی، مثلا با نام متا کوئست ۳، نیز عرضه کند.

یک احتمال دیگر این است که محصول مشاهده شده با نام کوئست پرو همان کوئست ۳ باشد و هدست واقعیت افزوده مربوط به پروژه کمبریا در نهایت با اسمی متفاوت معرفی شود. حتی بعید نیست در نام هدست AR متا اسم تجاری “Quest” به طور کامل حذف شود.

شرکت متا وعده داده که هدست واقعیت افزوده پرچمدار خود را تا انتهای سال میلادی جاری معرفی کند. پس تا کمتر از شش ماه دیگر این محصول را مشاهده خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*