نازک ترین ساعت مچی جهان

نازک ترین ساعت مچی جهان با قیمت نجومی معرفی شد+عکس

شرکت سوئیسی ریچارد میل نازک ترین ساعت مچی جهان را با قیمت نزدیک به 2 میلیون دلار معرفی کرده است. در ادامه شاهد جزئیات این ساعت مکانیکی باشید.

ساعت‌سازی مکانیکی به معنای واقعی یک هنر به حساب می‌آید و اوج آن را زمانی می‌بینیم که شرکت‌های لوکس ساعت‌سازی با ساخت ساعت‌هایی فوق‌العاده باریک بدون باتری و سایر قطعات الکترونیک، مهارت خود در طراحی و مهندسی را به رخ یکدیگر می‌کشند. ساعت RM UP-01 Ferrari ساخته جدید شرکت سوئیسی ریچارد میل است که با ضخامت کمتر از 2 میلی‌متر به نازک ترین ساعت مچی جهان تبدیل شده است.

نازک ترین ساعت مچی جهان

پیش‌تر در سال جاری میلادی شرکت لوکس ایتالیایی بولگاری از ساعت Octo Finissimo Ultra رونمایی کرد که با ضخامت 1.88 میلی‌متر موفق به کسب رکورد نازک ترین ساعت مکانیکی دنیا شد. قبل از آن، در سال 2018 شرکت سوئیسی پیاژه با ساعت مچی Altiplano Ultimate Concept که فقط 2 میلی‌متر ضخامت داشت این رکورد را تصاحب کرده بود.

نازک ترین ساعت مچی جهان

حالا پس از گذشت سه ماه از رکورد بولگاری، ریچارد میلی و فراری با ساعت مکانیکی جدید RMUP-01 از راه رسیده‌اند که با ضخامت 1.75 میلی‌متری، نازک ترین ساعت مچی جهان نام گرفته است.

جزئیات RMUP-01، نازک ترین ساعت مچی جهان

اکنون این سوال به وجود می‌آید که دلیل عملی پشت طراحی یک ساعت مکانیکی به این باریکی چیست؟ می‌توان گفت که افراد به احتمال زیاد وجود ساعت RMUP-01 را روی مچ خود حس نمی‌کنند، اما این ساعت به این دلیل ساخته شده تا ثابت شود که ساخت چنین ساعتی امکان‌پذیر است و همچنین تیم سازنده خبرگی خود را به رخ رقبا بکشند. بدیهی است که طراحی و ساخت ساعتی پُر از  چرخ‌دنده، دندانه چرخ و فنر داخل بدنه‌ای به این باریکی، به هیچ وجه کار راحتی نیست.

نازک ترین ساعت مچی جهان

باریک ترین ساعت مچی جهان از تیتانیوم درجه 5 ساخته شده که به اندازه فولاد محکم است و دو برابر استحکام آلومینیوم را دارد. از این رو، در برابر خمیدگی‌هایی که می‌تواند به عملکردش آسیب برساند مقاوم شده است. بخش محرک یا موتور این ساعت را که 1.18 میلی‌متر ضخامت دارد، ریچارد میل با همکاری ساعت‌ساز سوئیسی دیگری با نام Audemars Piguet Renaud & Papi ساخته است.

باریک ترین ساعت مکانیکی دنیا

بخش عمده داخل ساعت RMUP-01 را موتور و اجزای مکانیکی آن اشغال کرده‌اند و نمایش زمان در آن به حداقلی‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. عقربه‌های کوچک این ساعت مچی شاید حتی در نگاه اول به خوبی به چشم نیایند. همان‌طور که انتظار می‌رود، ریچارد میل در ساخت این ساعت به هیچ وجه کارآیی را در اولویت قرار نداده است.

باریک ترین ساعت مکانیکی دنیا

نازک ترین ساعت مچی جهان به جای تاج یا دایره چرخان برای تنظیم زمان، از یک جفت صفحه تخت بهره می‌برد و هرچند در طراحی آن تمرکز روی هرچه باریک‌تر ساختن آن بوده، اما در عین حال تا عمق 10 متری ضدآب است. در مجموع تنها 150 نسخه از این ساعت مچی تولید خواهد شد و قیمت آن هم 1,888,000 دلار تعیین شده است. به همین خاطر، بعید به نظر می‌رسد خریداران خطر استفاده از آن هنگام شنا یا دوش را به جان بخرند!