نوارهای قدیمی وی اچ اس

نوارهای قدیمی وی اچ اس به طرز عجیبی با ارزش شده‌اند!

نوارهای قدیمی وی اچ اس به طرز عجیبی طی ماه‌های اخیر با ارزش شده‌اند و در حراج‌هایی که در آمریکا برگزار می‌شود با قیمت چشمگیری به فروش می‌رسند.

نوارهای وی اچ سی نخستین قالبی بودند که به واسطه آن کاربران می‌توانستند به جای روی پرده سینما، فیلم‌های سینمایی مورد علاقه خود را در خانه تماشا کنند. هرچند از عرضه یک فیلم جدید در قالب نوارهای وی اچ سی حدود 16 سال می‌گذرد، اما طی ماه‌های اخیر بسیاری از مردم به خرید این نوارهای قدیمی تمایل پیدا کردند و به همین دلیل قیمت نوارهای قدیمی وی اچ سی به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

جزئیات افزایش قیمت نوارهای قدیمی وی اچ اس

در حالی که مالکان نوارهای وی اچ سی قدیمی آنها را در انبارها و کارتن‌ها نگهداری می‌کردند، به تازگی افزایش تمایل خرید از آنها باعث شد تا نوارهای ویدیویی وی اچ سی به اشیایی باارزش تبدیل شوند؛ مثلا نوار ویدیویی فیلم علمی تخیلی بازگشت به آینده که در سال 1985 روی پرده رفت، طی ماه قبل در یک حراج به قیمت 75 هزار دلار به فروش رسید.

نوارهای قدیمی وی اچ اس

همچنین نوار وی اچ سی فیلم گونیز با قیمت 50 هزار دلار و نوار فیلم آرواره‌ها با قیمت 32 هزار و 500 دلار در این حراج عرضه شدند. از دو عامل اصلی افزایش قیمت این نوارها می‌توان به افزایش ارزش معنوی آنها طی گذر زمان و جستجوی فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

در اواخر دهه 1970 همزمان با عرضه نوارهای وی اچ سی بسیاری از مجموعه‌داران به جمع‌آوری این نوارها روی آوردند. نوارهای فیلم معروفی که در ابتدای دهه 1980 اکران شدند در حال حاضر در حراج‌ها دارای مشتریان زیادی هستند. همچنین تا به امروز چند نسخه از نوار ویدیویی فیلم جنگ ستارگان با قیمت بیش از 10 هزار دلار توسط علاقه‌مندان خریداری شدند.