گوشی Nothing phone (1)

گوشی Nothing phone (1) سرانجام معرفی شد + قیمت، مشخصات و عکس

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام گوشی Nothing phone (1) به طور رسمی رونمایی شد. این محصول یک گوشی میان رده با قابلیت های جذاب و منحصربفرد است.

کمپانی ناتینگ در هفته‌های گذشته اطلاعات زیادی را از نخستین گوشی خود، Nothing Phone (1) منتشر کرده بود و بسیاری جزئیات فنی آن را افشا کرده بود. با این حال امروز سرانجام این گوشی به طور رسمی رونمایی شد.

مشخصات گوشی Nothing phone (1)

قاب گوشی ناتینگ فون (1) به طور کامل از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده و اندازه صفحه نمایش آن 6.55 اینچ است. این صفحه نمایش از پانل اولد بهره برده و نرخ رفرش 120 هرتزی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، نرخ نمونه‌برداری لمس در این پانل 240 هرتز و حداکثر روشنایی آن 1200 نیت است. صفحه نمایش این گوشی همچنین توسط لایه محافظ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و حاشیه‌های صفحه نمایش از چهار طرف متقارن است.

گوشی Nothing phone (1)

کمپانی ناتینگ در نخستین محصول از خود از تراشه اسنپدراگون 778G+ استفاده کرده و ماژول دوربین دوگانه را برای آن در نظر گرفته است. این ماژول دوربین از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.88 سونی IMX766 بهره می‌برد که به لرزشگیر نوری مجهز است. علاوه بر این، دوربین دوم نیز 50 مگاپیکسلی و فوق عریض بوده و از حسگرهای JN1 سامسونگ استفاده خواهد کرد. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی است و از حسگرهای IMX471 سونی بهره می‌برد.

حسگر اثر انگشت گوشی Nothing phone (1) در زیر صفحه نمایش قرار خواهد داشت و با توجه به اینکه کمپانی سازنده به اولتراسونیک بودن آن اشاره‌ای نکرده است، می‌توان حدس زد که با حسگر نوری طرف هستیم.

ناتینگ فون (1) همچنین به رابط کاربری Nothing OS (1) مجهز خواهد بود که بر اساس اندروید 12 طراحی شده است. ناتینگ، مهم‌ترین نقطه قوت این پوسته را ضریب اطمینان بالای آن دانسته و اعلام کرده که کاربران با پوسته ای سبک طرف خواهند بود که فاقد هرگونه نرم افزار یا ابزار اضافی خواهد بود.

کمپانی Nothing همچنین وعده سه سال آپدیت‌های اندروید و چهار سال آپدیت‌های امنیتی به صورت هر دو ماه یک بار را برای گوشی جدیدش داده است.

گوشی ناثینگ فون 1

رابط کاربری این گوشی برخی تغییرات جزیی را بر روی اندروید استوک اعمال کرده است. به عنوان مثال، Nothing OS (1) از یک سیستم تنظیمات سریع برای ایربادهای Nothing Ear بهره می‌برد. این رابط کاربری همچنین برخی قابلیت‌های خاص را در اختیار دارندگان خودروهای تسلا قرار می‌‌دهد. مثلا می‌توان به کمک گوشی، قبل از سوار شدن به ماشین سیستم تهویه مطبوع آن را روشن کرد.

ناتینگ همچنین وعده داده است که تمامی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اندروید در این پوسته حضور خواهند داشت و تجربه‌ای روان و سریع در انتظار کاربران خواهد بود. همچنین طرفداران NFT نیز می‌توانند با استفاده از ویجتی که در این گوشی تعبیه شده است، به مجموعه کامل NFT هایشان دسترسی داشته باشند.

ظرفیت باتری گوشی Nothing phone (1) برابر با 4500 میلی آمپر ساعت خواهد بود و شارژ سریع آن با توان 33 وات انجام خواهد شد. به این ترتیب شارژ کامل باتری این گوشی حدودا 70 دقیقه زمان خواهد برد. علاوه بر این، شارژ بی سیم این گوشی هم با توان 15 وات انجام می‌شود و صفر تا صد باتری را در زمان 120 دقیقه شارژ می‌کند. Nothing Phone (1) همچنین از شارژ معکوس 5 واتی هم پشتیبانی می‌کند. البته آداپتور شارژ این گوشی درون جعبه موجود نیست و باید آن را به طور جداگانه با قیمت 35 یورو خریداری کنید.

گوشی جدید Nothing همچنین استاندارد IP53 را نیز کسب کرده و در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم است.

در کنار تمام این ویژگی‌ها، جالب‌ترین قابلیت گوشی Nothing phone (1) شفاف بودن قاب پشتی و طرح‌های نوری منحصربفرد و عجیبی است که در پشت آن مشاهده می‌شود. این طرح‌های نوری که به کمک نوارهای LED ساخته شده و در قسمت پشت گوشی تعبیه شده‌اند، اطلاعاتی مفید را از کارکرد لحظه ای گوشی در اختیارتان خواهند گذاشت. به عنوان مثال زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است، یک اندیکاتور پیشرفت شارژ را نشان می‌دهد. علاوه بر این، شارژ معکوس نیز توسط نشانگری به تصویر کشیده می‌شود و حتی نورپردازی اطراف دوربین نیز با الگوهای خاصی عمل می‌کنند. این LED ها همچنین با آهنگ زنگ گوشی نیز هماهنگ می‌شوند.

گوشی ناثینگ فون (1)

گوشی Nothing phone (1) در نسخه پایه با هشت گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی قیمت 469 یورو خواهد داشت. همچنین نسخه‌های 8/256 و 12/256 این گوشی هم 499 یورو و 549 یورو قیمت خواهند داشت. البته گران قیمت‌ترین نسخه از این گوشی، کمی دیرتر از دو نسخه دیگر به بازار عرضه خواهد شد. آغاز فروش این گوشی از روز شانزدهم جولای خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*