باورنکردنی ترین ویژگی های قایق بادبانی 500 میلیون دلاری جف بزوس

قایق تفریحی 500 میلیون دلاری جف بزوس، بزرگ‌ترین قایق بادبانی جهان است که از پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد و کاملا بدون آلایندگی است.

جف بزوس، دومین فرد ثروتمند جهان، به‌زودی صاحب یک قایق تفریحی بزرگ 500 میلیون دلاری در هلند خواهد شد. در حالی‌که اطلاعات چندانی در مورد این قایق بادبانی در دست نیست، اما برخی ویژگی‌های آن را می‌توان از طریق وب‌سایت سازنده کشتی و هم‌چنین چند نشریه رسانه‌ای به‌دست آورد. طبق اطلاعات تایید شده، این قایق بادبانی 127 متر طول خواهد داشت و دارای چندین عرشه و سه دکل سیاه غول‌پیکر است.

این وسیله تفریحی که Y271 نام دارد، طبق گزارش‌ها توسط شرکت Oceanco ساخته شده که در زمینه ساخت کشتی‌های سفارشی و قایق‌های مجلل فعالیت دارد. این شرکت متعلق به تاجر میلیاردر عمانی، محمد البروانی بوده و در هلند مستقر است. طبق گزارش مجله راب ریپورت، انتظار می‌رود که قایق مجلل جف بزوس، پس از تکمیل، عنوان بزرگ‌ترین قایق بادبانی جهان را به خود اختصاص دهد.

ابعاد غول‌پیکر

پل د هف

قایق بادبانی Y721، مانند دیگر انواع سوپرقایق‌ها، بسیار بزرگ است. به گزارش نشریه تایم، این قایق بادبانی با ارتفاع 417 فوت، یکی از بزرگ‌ترین‌ نمونه‌های ساخته شده در هلند است و به‌قدری عظیم‌الجثه خواهد بود که برای خروج از بندر و ورود به اقیانوس، باید از یک پل فولادی نمادین هلندی گذر کند که دارای قسمتی مرکزی است که می‌توان آن را جدا کرد تا کشتی بتواند با امنیت کامل از آنجا عبور کند. این پل که به‌نام «د هف» شناخته می‌شود، از نوع بالابر است که می‌تواند تا 130 فوت ارتفاع بگیرد. علاوه بر این، با توجه به آنکه این ارتفاع برای فرود هلیکوپتر ناامن است، جف بزوس یک قایق تفریحی برای پشتیبانی به همراه یک سکوی هلیکوپتر را برای سفرهای خود سفارش داده است.

قایق بادبانی 246 فوتی سایه که با نام YS7512 شناخته می‌شود، پایگاهی برای سکوی هلیکوپتر میلیاردر آمازون خواهد بود و علاوه بر آن، دارای فضای ملاقات، انبار جت اسکی، اسباب‌بازی‌های آبی و تجهیزات غواصی خواهد بود. این قایق هم‌چنین می‌تواند تا حداکثر 45 خدمه و مهمان را در خود جای دهد.

قایق بادبانی جف بزوس، بدون آلایندگی است

قایق

این میلیاردر در کتاب خود از این وسیله به عنوان یکی از بهترین قایق‌های بادبانی موجود یاد می‌کند. اگرچه این رزم‌ناو لوکس احتمالا دارای قطعاتی خاص و اختصاصی برای جف بزوس خواهد بود، اما طبق گزارش‌ها، دوست‌دار محیط‌زیست است. Oceanco طرح ساخت این وسیله تفریحی را براساس قایق بادبانی مروارید سیاه خود که برنده جوایزی نیز شده بوده، توسعه داده است. این شرکت در وب‌سایت خود می‌گوید که کشتی مذکور یکی از بزرگ‌ترین در عین‌حال سبز‌ترین قایق‌های بادبانی در جهان است و می‌تواند بدون سوزاندن سوخت فسیلی از اقیانوس اطلس عبور کند.

قایق بادبانی جف بزوس، دارای فناوری‌هایی نظیر دکل‌های کربنی DynaRig، انرژی خورشیدی و سیستم پیشرانه هیبریدی است. هم‌چنین این وسیله دارای یک سیستم بازیابی اتلاف گرما در داخل خود بوده که از انرژی حرارتی و گرمای باقیمانده گازهای خروجی برای تبدیل به انرژی الکتریکی بهره می‌برد.

در حالی‌که ساخت این قایق غول‌پیکر توسط رسانه‌های متعددی گزارش شده است، به گفته دیلی میل، Oceanco از اظهارنظر در مورد اینکه آیا این وسیله تفریحی توسط جف بزوس سفارش داده شده یا خیر، خودداری کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*