تبدیل دست انسان به قایق موتوری

تبدیل دست‌های انسان به قایق موتوری با این گجت جذاب + ویدئو

این وسیله عجیب و غریب که کوچک‌ترین اسکوتر زیرآبی دنیا است، دست‌ها و پاهای انسان را به قایق موتوری تبدیل می‌کند. در ویدیوی زیر نحوه کار آن را ببینید.

این دستگاه عجیب و غریب استوانه‌ای را می‌توان یکی از عجایب بی‌شمار دنیای فناوری امروز دانست که هرچند اندازه و وزن یک بطری آب را دارد، ولی می‌تواند یک وسیله نقلیه در نظر گرفته شود. اسکوترهای زیر آب که پیش‌تر به عنوان «پیشران غواص» شناخته می‌شدند، یکی از جذاب‌ترین وسایل آبی هستند و «سوبنادو» (Subnado) نیز با نوآوری‌های متعدد حتی یک قدم جلوتر می‌رود. این اسکوتر می‌تواند به راحتی دست‌های انسان را به یک قایق موتوری تبدیل کند.

تبدیل دست‌های انسان به قایق موتوری با اسکوتر زیرآبی سوبنادو

تبدیل دست انسان به قایق موتوری

«وایدو» (Waydoo) که چند سال قبل تخته موج‌سواری الکتریکی Flyer ONE را عرضه کرد، حالا اولین اسکوتر زیرآبی خود را معرفی کرده است. این اسکوتر با طول 38 سانتی‌متر، عرض 6 سانتی‌متر و وزن 1.4 کیلوگرم، کوچک‌ترین و همچنین سبک‌ترین اسکوتر زیرآبی دنیا به شمار می‌رود.

بدنه سوبنادو از آلومینیوم ساخته شده و به قدری جمع و جور است که به راحتی در یک کوله پشتی جا می‌گیرد. این درحالی است که اسکوترهای زیرآبی مرسوم بسیار سنگین‌تر و بزرگ‌تر از آن هستند و حمل و نقل آن‌ها به همین آسانی نیست. علاوه بر این، این ساخته جدید وایدو به جای شارژرهای اختصاصی همیشگی اسکوترهای زیرآبی، از یک سیستم شارژ 100 وات بهره می‌برد که امکان شارژ آن با هر شارژر USB را فراهم می‌کند.

کوچک ترین اسکوتر زیرآبی دنیا

ویژگی جالب‌تر این اسکوتر کوچک این است که به لطف «سیستم شارژ معکوس» خود با خروجی 100 واتی، می‌تواند به عنوان یک پاور بانک قابل حمل هم استفاده شود. از این رو، حتی امکان شارژ گوشی هوشمند، دوربین و سایر گجت‌های کاربر با استفاده از این دستگاه مهیا خواهد بود.

نقطه قوت دیگر اسکوتر زیرآبی سوبنادو، قابلیت اتصال سریع و آسان به تقریباً هر چیزی است؛ از دست‌ها و پاها برای تبدیل کاربر به یک قایق موتوری انسانی گرفته تا تخته‌های موج‌سواری. به راحتی می‌توان این دستگاه را روی محل مورد نظر خود نصب کرد و در ضمن، یک کنترلر مستقیم برای آن در نظر گرفته شده است که دور انگشت اشاره قرار می‌گیرد و امکان کنترل آن با انگشت شست وجود دارد.

کوچک ترین اسکوتر زیر آبی دنیا

این اسکوتر مجهز به یک باتری لیتیوم یونی 98 وات ساعتی است و با یک بار شارژ می‌تواند به مدت حدود یک ساعت کار کند. حداکثر سرعت آن نیز به 1.4 متر بر ثانیه یا 4.8 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته مدت زمان کارکرد آن به وزن کاربر هم بستگی دارد، ولی کاربرانی که خواهان سرعت بیشتری هستند می‌توانند دوتا از این اسکوترها را به دست‌ها یا پاهای خود وصل کنند تا به سرعت 2 متر بر ثانیه یا 7 کیلومتر بر ساعت برسند. علاوه بر این‌ها، سوبنادو قادر است تا عمق 60 متری آب برود.