چیپ DRAM GDDR6 سامسونگ

چیپ DRAM GDDR6 سامسونگ با سرعت 24Gbps برای کارت‌های گرافیک پرچمدار رونمایی شد

چیپ DRAM GDDR6 سامسونگ با سرعت ۲۴ گیگابیت بر ثانیه‌ای معرفی شد. این چیپ حافظه سرعت انتقال ۱.۱ ترابایتی را به کارت‌های گرافیک پرچمدار می‌آورد.

به لطف جدیدترین چیپ‌های DRAM سامسونگ، کارت‌های گرافیک پرچمدار به زودی سرعت حافظه GDDR6 بسیار سریع‌تری را تجربه خواهند کرد. جدیدترین چیپ DRAM GDDR6 سامسونگ دارای حافظه ۱۶ گیگابیت است که سرعت حداکثری ۲۴ گیگابیت بر ثانیه‌ای را ارائه می‌کند. به نقل از خود سازنده، این چیپ‌های جدید «پیشرفت چشمگیری در عملکرد گرافیکی» پردازشگرهای گرافیکی، لپ تاپ‌ها، کنسول‌های بازی و سیستم‌های کامپیوتری بالارده به وجود خواهند آورد.

سامسونگ این چیپ‌های حافظه جدید را با استفاده از فناوری ماوراء بنفش شدید (EUV) و سومین نسل فناوری پردازش ۱۰ نانومتری تولید می‌کند. آن‌ها به طراحی مدار نوآورانه و متریال عایق فوق پیشرفته مجهز هستند که می‌تواند نشت جریان را به حداقل برساند. این پیشرفت فناوری به سامسونگ اجازه داده تا با بهبود ۳۰ درصدی، سرعت را از ۱۸ گیگابیت بر ثانیه نسل قبلی به ۲۴ گیگابیت بر ثانیه افزایش دهد. این به معنای انتقال ۱.۱ ترابایت اطلاعات تنها در عرض ۱ ثانیه است!

چیپ DRAM GDDR6 سامسونگ

سامسونگ همچنین به دنبال ارائه راهکارهای کم مصرف برای لپ تاپ‌ها است؛ جایی که مصرف انرژی اهمیت بسیار زیادی دارد. این چیپ‌های جدید سرعت حداکثر ۲۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای را با ولتاژ پایین‌تر و ۲۰ درصد مصرف کارآمدتر در ولتاژ ۱.۱ ولت ارائه می‌کنند که ۰.۲۵ ولت کمتر از حد استانداردش است.

شما می‌توانید انتظار داشته باشید چیپ DRAM GDDR6 سامسونگ در نسل بعدی کارت‌های گرافیک دو کمپانی AMD و Nvidia حضور داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*