بیل گیتس

بیل گیتس 20 میلیارد دلار دیگر از دارایی‌‌اش را به خیریه می‌بخشد

بیل گیتس که او را به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می‌شناسیم، به تازگی اعلام کرده که 20 میلیارد دلار دیگر از دارایی‌هایش را به خیریه می‌بخشد.

بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد دنیا به شمار می‌رود که در طول این سال‌ها، بارها به خیریه‌های مختلف کمک کرده است و از بخشیدن دارایی‌های خود هیچگونه ابایی ندارد. او در طول هفته‌های اخیر تا حدود زیادی خبرساز ظاهر شد و توجه رسانه‌های گوناگون را به خود جلب کرد؛ از نظرات تند و انتقادی‌اش نسبت به بیتکوین و ارزهای دیجیتال تا دور شدن از دنیای تکنولوژی و گرویدن به مزارع و کشاورزی!

حالا آقای گیتس در تازه‌ترین اقدام خود، از بخشیدن بخشی دیگر از دارایی‌هایش به خیریه خود خبر داده است. 20 میلیارد دلاری که او می‌خواهد به خیریه‌اش ببخشد، به منظور کمک به مردم جهان و افراد نیازمند و آسیب‌دیدگان جنگ اوکراین صورت گرفته است. طبق گفته‌های یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، بیل گیتس با این اقدام خیرخواهانه و تقدیرآمیز، رفته رفته رتبه‌اش را در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا از دست می‌دهد و در آینده‌ای نه‌چندان دور، به طور کامل از این فهرست خارج خواهد شد.

جالب است بدانید که اعمال خیرخواهانه و بشردوستانه جناب گیتس به‌شکل انفرادی انجام نمی‌شود و او سال‌هاست که در کنار همسر خود، بنیاد خیریه «بیل و ملیندا» اداره می‌کند؛ خیریه‌ای که به کمک به مردم و مستمندان سراسر دنیا مشغول است.

شاید بسیاری بر این باور باشند که پس از این اقدامات بشردوستانه، فرزندان بیل گیتس از ثروت هنگفت پدر محروم شده و دست‌شان در پوست گردو خواهد ماند! اما بدون شک فرزندان آقای گیتس در این سال‌ها بار خود را بسته‌اند و اسم و اعتبار پدر برای پیشرفت و ترقی‌شان کافی‌ست.

ایلان ماسک در حال حاضر به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می‌شود و مارک زاکربرگ نیز در فهرست ثروتمندترین افراد جهان حضور دارد. به نظر شما آیا روزی می‌رسد که ماسک و زاکربرگ نیز مانند بیل گیتس تصمیم بگیرند و دارایی‌های خود را به خیریه‌ها اهدا کنند؟ نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نظرم در مورد اخر پست که ایا ایلان ماسک هم میتونه مثل بیل گیتس به خیریه کمک کنه؟؟فکر نکنم همچین کاری کنه.چون خونه خودشو فروخته و مردی به این پولداری تو خونه اجاره ای کوچیک زندگی میکنه.یا یه مدتی اصلا خونه نداشت و خونه دوستاش تلپ بود..به نظرم همچین مرد خسیسی نمیتونه از اموالش بگزره و بده به خیریه😂😅