بدافزار جدید اندرویدی

یک بدافزار جدید اندرویدی در دل این اپلیکیشن‌ها مخفی شده است!

یک تیم تحقیقاتی امنیتی، یک بدافزار جدید اندرویدی به نام “Autolycos” را در ۸ اپلیکیشن اندرویدی محبوب کشف کرده که حساب شما را خالی می‌کنند.

کاربران گوشی‌های اندرویدی بار دیگر با یک بدافزار جدید مواجه شده‌اند که در برخی از اپلیکیشن‌های پلی استور گوگل مخفی شده است. خبر بد اینکه، این اپلیکیشن‌ها هم اکنون ۳ میلیون بار توسط کاربران دانلود شده‌اند!

پس از بدافزارهای وحشتناک بانکی Revive یا BRATA، کاربران اندروید این بار با یک بدافزار دیگر به نام “Autolycos” مواجه شده‌اند که اخیراً توسط تیم امنیتی Maxime Ingrao کشف شده است.

این بدافزار حداقل در ۸ اپلیکیشن اندرویدی که در پلی استور گوگل قرار گرفته بودند و جمعاً ۳ میلیون بار توسط کاربران دانلود شده‌اند، دیده شده است. بسیاری از این اپلیکیشن های آلوده اکنون از پلی استور حذف شده‌اند، اما همچنان ۲ تای آن‌ها در فروشگاه برنامه‌های گوگل موجود است.

بدافزار Autolycos که یکی از شایع‌ترین انواع بدافزارهای اندرویدی نیز هست، کاربران را مجبور می‌کند عضو سرویس‌های پولی شوند. معمولاً آن از یک دستگاه آلوده شده برای اتصال به صفحات پرداخت خدمات پولی استفاده کرده و کاربر را مجبور به پرداخت حق اشتراک برای محتوای پولی می‌کند.

همین حالا این اپلیکیشن‌ها را پاک کنید

در میان این ۸ اپلیکیشن اندرویدی که به بدافزار Autolycos آلوده شده‌اند، همچنان ۲ تای آن‌ها در پلی استور موجود است که این دو، اپلیکیشن Razer Keyboard & Theme ساخت تیم توسعه xcheldiolola و اپلیکیشن Funny Camera ساخت تیم توسعه KellyTech هستند. این دو اپلیکیشن در مجموع ۵۵۰ هزار بار دانلود شده‌اند. دیگر برنامه‌های آلوده شامل موارد زیر هستند:

  • اپلیکیشن Vlog Star Video Editor با ۱ میلیون بار دانلود
  • اپلیکیشن Creative 3D Launcher با ۱ میلیون بار دانلود
  • اپلیکیشن Wow Beauty Camera با ۱۰۰ هزار بار دانلود
  • اپلیکیشن Gif Emoji Keyboard با ۱۰۰ هزار بار دانلود
  • اپلیکیشن Freeglow Camera 1.0.0 با ۵ هزار بار دانلود
  • اپلیکیشن Coco Camera v1.1 با ۱۰۰۰ بار دانلود

اگر شما هم یکی از اپلیکیشن‌های فوق را روی گوشی خود نصب کرده‌اید، توصیه می‌کنیم فوراً آن‌ها را پاک کنید. گوگل ژوئن سال گذشته گزارشی را در مورد این اپلیکیشن‌ها منتشر کرده است، اما بیش از ۶ ماه طول کشید تا آن‌ها را پاک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*