مزرعه استخراج بیت کوین

بزرگترین بانک آمریکا: هزینه استخراج بیت کوین کاهش چشم‌گیری داشته است

هزینه استخراج بیت کوین نسبت به چند هفته قبل کاهشی قابل توجه داشته است. پایین آمدن هزینه تولید هر واحد بیت کوین هم خبری خوب و هم بد است!

یکی از مهمترین معیارها برای پیش‌بینی روند حرکت بعدی بازار بیت کوین و در کل مارکت رمز ارزها، رفتار ماینرها است؛ اگر آن‌ها بعد دریافت BTC اقدام به ذخیره‌سازی و انباشت کنند، کاهش عرضه تاثیرش را روی افزایش قیمت خواهد گذاشت. اما اگر استخراج‌کنندگان تصمیم به فروش بگیرند، عرضه افزایش پیدا می‌کند که نتیجه آن مشخص است. حال هزینه استخراج بیت کوین یکی از مهمترین عوامل تعیین‌کننده در رفتار آن‌ها است تا بین فروش یا ذخیره یکی را انتخاب کنند.

بر اساس جدیدترین تخمین بزرگترین بانک آمریکا، جی‌پی مورگان، هزینه استخراج هر واحد BTC اکنون به حوالی 13,000 دلار رسیده است. این کاهش عمدتا به خاطر کاهش مصرف برق بوده است.

از یک طرف، کاهش شدید مصرف برق تحولی مثبت برای بیت کوین محسوب می‌شود، چرا که احتمال فروش دارایی‌های ماینرها با هدف پایین آوردن اهرم نقدینگی را کاهش می‌دهد. اما از سوی دیگر، پایین آمدن هزینه استخراج بیت کوین سبب کاهش ارزش ذاتی آن می‌شود. جی‌پی مورگان ارزش ذاتی پادشاه رمز ارزها را بر اساس هزینه تولید آن محاسبه می‌کند.

در ماه می (اردیبهشت – خرداد) غول بانکی آمریکا اعلام کرد قیمت بیت کوین بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن است. جی پی مورگان در این گزارش خود مدعی شد BTC نسبت به قیمتش حدود 28 درصد ارزش بالاتری دارد. به این ترتیب، بر اساس ارزیابی این بانک، ارزش واقعی هر واحد بیت کوین 38,000 دلار است.

اهمیت ارزیابی هزینه استخراج بیت کوین

هزینه استخراج BTC یکی از معیارهایی است که به منظور اندازه‌گیری پایین‌ترین سطح ممکن برای قیمت Bitcoin (کف قیمت) در زمان رکورد بازار، مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چه این هزینه پایین‌تر باشد، چشم‌انداز قیمت بیت کوین نزولی‌تر خواهد شد، هر چند احتمال تسلیم شدن استخراج‌کنندگان و تلاش برای فروش توسط آن‌ها را پایین می‌آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*