تیبا

تیبا به پایان خط رسید؛ تنها چند روز دیگر تولید متوقف می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت تیبا به پایان خط رسید و تولید این محصول سایپا تا چند روز دیگر پس از انجام تعهدات متوقف خواهد شد.

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص خودروهای ناقص عنوان کرد در حال حاضر تعداد این خودروها به 22 هزار دستگاه رسیده، اما تعداد آنها در سال قبل حدود 170 هزار دستگاه بود. چنین ارقامی نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از خودروهای ناقص تکمیل شدند و خودروسازان دیگر خودروهای ناقص را تولید نمی‌کنند.

توقف تولید تیبا

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود به ابلاغ توقف تولید تیبا، ساینا ساده، سمند و پژو 405 اشاره کرد و گفت از آنجایی که پلتفرم این خودروها قدیمی شده، نمی‌توان کیفیت آنها را افزایش داد. از این رو توقف تولید آنها در دستور کار قرار گرفته است.

طبق گفته فاطمی امین، وزارت صمت با سازمان استاندارد توافق کرد تا تولید این خودروها فقط تا انجام تعهدات قبلی ادامه پیدا کند؛ مثلا تولید تیبا در اواخر تیرماه متوقف می‌شود و دیگر این خودرو به مشتریان عرضه نخواهد شد. تولید دو خودرو دیگر نیز قرار است طی یک تا دو ماه دیگر متوقف شود.

تیبا

وزیر صمت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد طی جلسه با سازمان ملی استاندارد تصمیم بر آن شد تا به زودی تعداد تولید مجاز این خودروها به خودروسازان ابلاغ شود. در واقع خودروسازان نمی‌توانند بیشتر از تعداد تعیین شده تولید داشته باشند و این خودروها نیز فقط به کسانی که قرار بود به آنها ارائه شود، تحویل داده خواهد شد.

فاطمی امین تاکید کرد هم‌اکنون خودروسازان با دو شیفت کار می‌توانند 3 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو را مونتاژ کنند، اما در سال گذشته فقط 900 دستگاه خودرو تولید کردند. یکی از دلایل کاهش تولیدT نبود محصولی متناسب با تقاضای جامعه است؛ در واقع با تولید خودروهای اقتصادی و واردات این نوع خودروها می‌توان بازار را به تعادل رساند. البته ایران خودرو توسعه یک خودرو اقتصادی را آغاز کرده تا در آینده نزدیک به عنوان جایگزین تیبا به بازار عرضه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*