اچ پی نسل جدید Chromebook 14 را معرفی کرد

کمپانی اچ پی پس از یک وقفه چندین ماهه سرانجام نسل جدید Chromebook 14 خود را به صورت رسمی معرفی کرد که از صفحه نمایش IPS با وضوح Full HD بهره می برد و در رنگ های نقره ای و آبی ارائه خواهد شد.

طراحی ظاهری این محصول بسیار مشابه EliteBook Folio 1020 G1 است. ضخامت ۱۷.۸ میلیمتری و وزن ۱.۷۸ کیلوگرمی آن نیز برای یک لپ تاپ ۱۴ اینچی زیاد به نظر می رسد.

کروم بوک ۱۴ از پردازنده های ۲.۱۶ گیگاهرتزی Celeron N2840 شرکت اینتل بهره می برد. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۲ گیگابایت رم نیز سایر ویژگی های سخت افزاری آن را تشکیل می دهند. شرکت HP عنوان کرده است باتری به کار رفته در این محصول تا ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه شارژدهی خواهد داشت که برای کروم بوک ها زمان استانداردی به شمار می رود، البته استفاده از این پردازنده نقش بسیار زیادی در مدت زمان شارژدهی Chromebook 14 داشته است.

گفتنی است پیش از این پردازنده Celeron N2840 که در انتهای سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی شد، در محصولاتی نظیر Chromebook 11 شرکت Dell و همچنین Chromebook 2 شرکت سامسونگ نیز به کار رفته بود. با این حال عدم استفاده کروم بوک شرکت HP از پردازنده های جدیدتری مانند پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی Celeron 3205U که در کروم بوک هایی مانند Chromebook C740 به کار رفته بود و یا پردازنده های Core i3 که در نسل جدید Chromebook 2 های شرکت توشیبا استفاده شده بود، ممکن است باعث ناراحتی طرفداران محصولات این شرکت شود.

لازم به ذکر است نسخه پایه کروم بوک شرکت HP به همراه صفحه نمایش با وضوح ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل در روز ۸ نوامبر و با قیمت ۲۴۹ دلار، ارائه می شود. نسخه پیشرفته تر این محصول که از صفحه نمایش Full HD استفاده می کند نیز با قیمت ۲۷۹ دلار در دسترس خواهد بود.

در نهایت باید گفت شرکت HP نسخه دیگری از این کروم بوک با نام Chromebook 14 G4 نیز که مخصوص دانش آموزان و سازمان ها خواهد بود ارائه خواهد کرد. این کرم بوک که از ویژگی های امنیتی بسیار مناسبی برخوردار خواهد بود و از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد، با قیمت ۲۷۹ دلار و در اکتبر پیش رو ارائه خواهد شد.

منبع : cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*