قطعات ریسپکت پرایم و دیگنیتی پرستیژ

90 درصد قطعات ریسپکت پرایم و دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور وارداتی است

بر اساس آمار جدیدی از گروه خودروسازی بهمن، به نظر می‌رسد بیش از 90 درصد قطعات ریسپکت پرایم و دیگنیتی پرستیژ وارداتی است؛ اما چرا؟

همین چند ماه پیش و در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی خودروی تهران بود که گروه خودروسازی بهمن تصمیم گرفت از دو محصول جدید و تازه خود رونمایی به عمل آورد. نام این دو محصول جذاب و تماشایی ریسپکت پرایم و دیگنیتی پرستیژ است و طرفداران بسیار زیادی داخل ایران دارد.

قطعات ریسپکت پرایم و دیگنیتی پرستیژ داخلی سازی نشده‌اند

همان‌طور که می‌دانید هر دوی این خودروها مونتاژی هستند و از کشور چین وارد ایران می‌شوند. به نظر می‌رسد بهمن موتور قصد دارد این دو خودروی جذاب را با قیمت‌های رقابتی روانه بازار داخلی کند. در همین راستا یکی از مهم‌ترین اخباری که برای این خودروها پیش می‌آید، میزان داخلی سازی آنها است.

قطعات ریسپکت پرایم و دیگنیتی پرستیژ

خوشبختانه یکی از گروه‌های خودروسازی با کیفیت کشور همین گروه بهمن است و چون شرکت‌های زیرمجموعه زیادی از جمله قطعه سازی و غیره دارد، هم می‌تواند و هم خواهان داخلی سازی محصولات چینی در مقیاس گسترده است. ولی هم‌اکنون طبق آنچه برخی از اسناد و آمار اطلاع می‌دهند، به نظر می‌رسد که بهمن موتور در حال مونتاژ دو خودروی ریسپکت پرایم و دیگنیتی پرستیژ در مقیاس داخلی سازی پایین است.

بنابراین بنا بر اخبار موثق از این شرکت خودروسازی، فعلا برای مدت کوتاهی است که داخلی سازی و مونتاژ این دو خودرو آغاز شده و بدین ترتیب ریسپکت پرایم با 10.54 درصد و دیگنیتی پرستیژ با 11.55 درصد داخلی سازی در حال مونتاژ شدن هستند. با توجه به سابقه‌ای که این شرکت دارد، می‌توان گفت که میزان داخلی سازی به شدت پایین ارزیابی می‌شود و حتی به درصد داخلی سازی خودرویی نظیر فیدلیتی پرایم که 20 درصد بود هم نمی‌رسد.

دیگنیتی پرستیژ و مشخصات و امکانات

دیگنیتی پرستیژ

این خودرو مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری جی دی آی است که نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 6 سرعته AT به محور جلو منتقل می‌کند و می‌تواند نهایت قدرت 230 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر را تولید کند. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی دیگنیتی پرستیژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

4 ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه پنل لمسی اختصاصی، چراغ‌های دی لایت همراه با سنسورهای نور و باران، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش،ترمز دستی برقی به همراه اتوهولد، سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو به صورت دکمه، سقف پانورامیک، جک برقی صندوق عقب، نمایشگر 10.25 اینچی، صندلی برقی راننده در 6 جهت، تریم چرمی صندلی‌ها، کلاستر دیجیتالی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو همراه با گرم‌کن، نورپردازی کابین، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن.

ریسپکت پرایم و مشخصات و امکانات

ریسپکت پرایم

ریسپکت پرایم مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 9 سرعته سی وی تی به محور جلو منتقل می‌کند و می‌تواند حداکثر قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر را تولید کند. بنابراین پیشرانه این خودرو با خودروهایی نظیر آریزو 5 توربو جدید و چری آریزو 6 مشابه است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سانروف، سیستم کروز کنترل، 6 ایربگ ایمنی در ده نقطه، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، دوربین 360 درجه، سنسور نور، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای خودرو، نورپردازی کابین، ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد، فرمان دی کات، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، تهویه مطبوع الکتریکی، تریم چرمی و دو رنگ صندلی‌ها، آینه‌ها به صورت تاشو برقی به همراه گرم‌کن، دریچه تهویه مطبوع ویژه سرنشینان عقب و فرمان کمکی برقی.