جو بایدن

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا کرونا گرفت!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کرونا مبتلا شد. با مثبت شدن نتیجه تست کووید-19، این پیرمرد 79 ساله تا اطلاع ثانوی در قرنطینه به‌سر خواهد برد.

طبق اعلام کاخ سفید، تست کووید-19 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، صبح امروز مثبت اعلام شده است. کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی در بیانیه خود گفت که این پیرمرد 79 ساله که به کرونا مبتلا شده، کاملا واکسینه است و دو دوز تقویتی را نیز دریافت کرده و در حال حاضر علائم خفیفی را تجربه می‌کند.

او اکنون مصرف قرص ضدویروس کرونای فایزر، یعنی پکسلووید را آغاز کرده و مطابق با دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در قرنطینه به سر می‌برد.

بر اساس نامه‌ای که کوین اوکانر، پزشک رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده، آزمایش آنتی‌ژن بایدن صبح امروز در حالی مثبت اعلام شده که پیش‌تر نیز با جواب مثبت آزمایش PCR تایید شده بود. پیش از صبح امروز، آزمایش قبلی او در روز سه‌شنبه انجام گرفت که جواب آن منفی اعلام شده بود. در این نامه آمده است که بایدن با علائم خفیفی نظیر آبریزش بینی، خستگی و سرفه‌های خشک روبرو است.

بایدن

اوکانر با اشاره به اینکه بایدن مصرف قرص پکسلووید را آغاز کرده، افزود:

پیش‌بینی می‌کنم که او مانند اکثر بیماران که شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند، پاسخ مثبتی را از درمان دارویی خود دریافت کند.

این قرص ضدویروس در پیش‌گیری از بیماری‌های شدید به‌ویژه در افراد آسیب‌پذیر و مسن بسیار موثر است. ژان پیر گفت که بایدن تا زمانی‌که نتیجه آزمایشش منفی نشود، در قرنطینه خواهد ماند.

انتظار می‌رود که بایدن در قرنطینه به انجام کامل وظایف خود ادامه دهد. او امروز از طریق تلفن و ویدیو کنفرانس زوم، در تمامی جلسات برنامه‌ریزی شده خود شرکت خواهد کرد.

ژان پیر افزود:

برای ایجاد شفافیت، کاخ سفید به‌روزرسانی روزانه‌ای را از وضعیت رئیس جمهور ارائه خواهد داد.

بایدن در حالی به کرونا متبلا شده که چند روز گذشته را صرف دیدار با رهبران اسرائیل و برخی کشورهای خاورمیانه کرده بود.