موزیلا فایرفاکس - بهترین مرورگرهای اینترنت در ویندوز ۱۱

۷ تا از بهترین مرورگرهای اینترنت برای استفاده در ویندوز ۱۱

اگر ویندوز ۱۱ را جدیداً روی سیستم خود نصب کرده‌اید، در اینجا فهرستی از بهترین مرورگرهای اینترنت که با آن سازگاری کامل دارند را معرفی می‌کنیم.

هرچه بیشتر از عمر اینترنت می‌گذرد، حضور برنامه‌های کاربردی که دسترسی به اینترنت را تسهیل می‌بخشند پر رنگ‌تر می‌شود. اگرچه چند سال طول کشید، اما مرورگرهای وب اکنون به نقطه‌ای رسیده‌اند که کاربرپسند و مفید هستند.

گرچه در ابتدا تنها مرورگرهای محدودی عملکرد خوبی داشتند، اما به مرور زمان هر چه که به جلوتر رفتیم انتخاب بین مرورگرها سخت‌تر شد. اکنون هم که چند مدتی است ویندوز ۱۱ مایکروسافت منتشر شده و دوباره این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفته که از بین مرورگرهای اینترنت مختلفی که وجود دارد، کدام گزینه بهتری برای استفاده روی این سیستم عامل است.

ما در اینجا به بررسی مرورگرهایی خواهیم پرداخت که بهینه‌ترین کارایی را در ویندوز ۱۱ مایکروسافت دارند.

بهترین مرورگرهای اینترنت در ویندوز ۱۱

۱. موزیلا فایرفاکس

موزیلا فایرفاکس - بهترین مرورگرهای اینترنت در ویندوز ۱۱

موزیلا فایرفاکس – بهترین مرورگرهای اینترنت در ویندوز ۱۱

فایرفاکس از سال ۲۰۰۲ که عرضه شد، راه طولانی را پیموده است. این مرورگر به عنوان جایگزینی کاربرپسندتر و سریع‌تر برای مرورگر افسانه‌ای اینترنت اکسپلورر که توسط مایکروسافت ویندوز معرفی شد، وارد بازار شده است. گرچه این روزها دیگر فایرفاکس تنها گزینه جایگزین اینترنت اکسپلورر نیست، اما توسعه‌دهندگانش همچنان به اضافه کردن امکانات مورد علاقه کاربران به مرورگر خود ادامه می‌دهند و در نتیجه فایرفاکس اکنون یکی از امن‌ترین مرورگرهای وب بازار است که به خوبی برای استفاده در ویندوز ۱۱ هم بهینه شده است.

یکی از ویژگی‌های مفید فایرفاکس، توانایی حذف اطلاعات ردیابی آدرس‌های اینترنتی است. یکی دیگر از امکانات امنیتی آن مسدودسازی کوکی‌های متفرقه به صورت پیش‌فرض است. این کار جلوی دزدی اطلاعات شما توسط وب‌سایت‌ها را گرفته و تبلیغات هدفمند را هم حذف می‌کند.

فایرفاکس می‌تواند جلوی پخش خودکار ویدیوها را بگیرد، از رمزهای عبور شما محافظت کند تا بدون نیاز به وارد کردن دستی با یک کلیک ساده از آن‌ها استفاده کنید و از طریق خود مرورگر اسکرین شات بگیرید. این مرورگر وب در پلتفرم‌های مختلفی از جمله ویندوز، لینوکس و مک او اس در دسترس است. شما همچنین می‌توانید آن را روی گوشی اندرویدی یا آیفون خود هم نصب کنید.

۲. مایکروسافت اج

مرورگر اج

مرورگر اج – بهترین مرورگرهای اینترنت در ویندوز ۱۰

اینترنت اکسپلورر، مرورگر از پیش نصب شده ویندوز بود. این مرورگر مشکلات زیادی داشت که مهم‌ترین آن سرعت پایینش بود. به همین خاطر مایکروسافت تصمیم به شروع تازه‌ای گرفت و یک مرورگر جدید و قدرتمند را بر پایه موتور کرومیوم (Chromium) گوگل طراحی کرد. این گونه بود که مایکروسافت اج متولد شد.

از زمان بازنشسته شدن اینترنت اکسپلورر، اج به مرورگر از پیش نصب شده ویندوز تبدیل شده است. اج سریع‌تر و امن‌تر است و در عین حال ظاهر و رابط کاربری بهتری دارد. این مرورگر اکنون به عنوان یک نرم افزار مستقل نیز در بازار عرضه شده و می‌توانید روی دستگاه‌های مختلف خود نصب کنید. مایکروسافت نیز درحال توسعه فعال آن و بروزرسانی دائمی مرورگر اج است تا مطمئن شود می‌تواند با کروم و فایرفاکس رقابت کند.

مرورگر اج قابلیت‌های جذابی مثل حالت خرید (که البته فعلاً به آمریکا محدود می‌شود)، یک پسورد ساز قدرتمند برای اطمینان از امنیت بالای اکانت‌های شما و تب‌های عمودی برای تجربه وب‌گردی متفاوت را ارائه می‌کند.

۳. گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم - بهترین مرورگرهای اینترنت ویندوز ۱۱

مرورگر گوگل کروم – بهترین مرورگرهای اینترنت ویندوز ۱۱

گوگل کروم، نخستین مرورگری بود که با موتور کرومیوم عرضه شد. این یک پروژه منبع باز است که پایه و اساس مرورگر Chrome بر مبنای آن طراحی شده است. کروم وقتی عرضه شد، تجربه کاربری منحصر به فردی را ارائه کرد و یکی از سریع‌ترین و پاسخگوترین مرورگرهای وب شد. این مرورگر باعث شد دیگر مرورگرها هم از جای خود بلند شدند و برخی از آن‌ها نیز از موتور کرومیوم استفاده کردند.

هنوز هم کروم به عنوان یک مرورگر منعطف و امن شناخته می‌شود و بسیاری استفاده از آن را ترجیح می‌دهند. کروم همچنین دارای یک قابلیت مدیریت رمز عبور است که باعث می‌شود کاربران استرسی برای حفظ کردن رمزهای عبور خود نداشته باشند.

Google Chrome با طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها سازگاری دارد که به کاربر اجازه می‌دهند تجربه وب‌گردی خودش را تا حد ممکن شخصی‌سازی کند. از افزونه‌های مفید این مرورگر می‌توان به افزونه‌های ویرایشگر کوکی، افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی و همچنین افزونه‌های مدیریت دانلود اشاره کرد.

۴. اپرا GX

مرورگر اپرا GX

مرورگر Opera GX با هدف گیمرها وارد بازار شد. این مرورگر با نسخه معمولی مرورگر اپرا که چند سالی است در بازار ارائه می‌شود، متفاوت است. اپرا GX با قابلیت‌هایی همراه است که جای خالی آن‌ها روی سیستم عامل شما حس می‌شود.

این مرورگر به شما اجازه می‌دهد مصرف CPU ،GPU و RAM را محدود کنید و این یعنی می‌تواند بدون آنکه روی دیگر وظایف سیستم تأثیرگذار باشد، در پس زمینه اجرا شود. همانطور که در بالاتر گفتیم، این مرورگر با هدف گیمرها طراحی شده و طراحی رابط کاربری آن هم به سبک برنامه‌های گیمینگ است.

صفحه هوم Opera GX تجربه کاربری منحصر به فردی را با اخبار و دسترسی به سایت‌هایی که محبوب گیمرها است ارائه می‌کند. علاوه بر این، چندین تم به صورت پیش‌فرض در آن ارائه می‌شود و دارای یک حالت تیره جذاب است. این مرورگر نسخه موبایلی هم دارد.

۵. ویوالدی

مرورگر ویوالدی - بهترین مرورگرهای اینترنت ویندوز ۱۱

ویوالدی یک پروژه رایگان است که سال ۲۰۱۶ عرضه شد. توسعه‌دهندگان آن را روی پلتفرم‌های مختلفی عرضه کردند. بنابراین می‌توانید اکنون Vivaldi را روی ویندوز، مک او اس، لینوکس و اندروید نصب کنید.

ویوالدی به عنوان مرورگری وارد بازار شده که از کاربر نهایی محافظت می‌کند. این مرورگر نه تنها از اطلاعات شما در برابر وب‌سایت‌های متفرقه محافظت می‌کند، بلکه هیچ کاری هم با اطلاعات خصوصی شما ندارد و آن‌ها را دستکاری نمی‌کند.

فرآیند نصب آن بسیار ساده است و به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات مربوط به دیگر مرورگرهایشان را وارد آن کنند. علاوه براین، ویوالدی قابلیت‌های ایمیل و تقویم را هم به صورت پیش‌فرض در خودش جای داده است تا نیازی به ترک کردن مرورگر برای انجام کارهای مختلف نباشد.

از دیگر قابلیت‌های این مرورگر می‌توان به تب‌های گروهی اشاره کرد که تعداد زیاد تب‌های باز شده در بالای صفحه را از بین می‌برد. علاوه بر منوی عمودی که میزبان بخش‌های دانلود، بوک‌مارک و تنظیمات است، ظاهر این مرورگر هم کمی شبیه به Opera GX است.

۶. Brave

مرورگر گوگل کروم - بهترین مرورگرهای اینترنت ویندوز ۱۱

Brave یکی از امن‌ترین مرورگرهای جهان است و جزو فهرست بهترین مرورگرهای اینترنت ویندوز ۱۱ نیز جای گرفته است.. این مرورگر مبتنی بر موتور کرومیوم ساخته شده و در نتیجه سرعت عمل بالایی دارد. بریو، امکانات منحصر به فردی دارد که از آن یک سوپر اپلیکیشن ساخته است. یکی از آن‌ها عملکرد جستجوی مستقل است. جستجوی مستقل، جمع‌آوری ابرداده‌ها را حذف کرده و از ارائه تبلیغات سفارشی که توسط وب‌سایت‌ها به نمایش درمی‌آید، جلوگیری می‌کند.

این مرورگر دارای یک اپلیکیشن کنفرانس ویدیویی خصوصی است که از اتصال امن این مرورگر بهره می‌برد. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب آن پلی‌لیست آفلاین است که همراه نسخه موبایل آن ارائه می‌شود. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد هر نوع رسانه‌ای را در یک فهرست ذخیره کرده و هر زمانی که به آن احتیاج داشت هم به صورت آنلاین و هم آفلاین به آن دسترسی داشته باشد.

مرورگر Brave به کاربران خودش اجازه مطالعه جدیدترین اخبار را می‌دهد. علاوه بر این، خودش یک ارز دیجیتال به نام Brave Attention Token را هم ارائه می‌کند.

۷. Slim Browser

مرورگر Slim Browser - بهترین مرورگرهای اینترنت ویندوز ۱۱

در میان تمام مرورگرهای مدرنی که در فهرست بهترین مرورگرهای اینترنت ویندوز ۱۱ وجود دارد، یکی از آن‌ها شما را به گذشته و عصر اینترنت اکسپلورر می‌برد. Slim Browser یک مرورگر بسیار ساده با امکانات ابتدایی برای وب‌گردی است.

این مرورگر امن بوده و از یک مسدودکننده تبلیغات قدرتمند بهره می‌برد. علاوه بر این، با لیست طویلی از افزونه‌ها نیز سازگار است که به شما کمک می‌کنند تجربه وب‌گردی سفارشی، سریع و امن را تجربه کنید. این مرورگر همچنین با یک دانلود منیجر داخلی سریع همراه است و با اکثر فرمت‌های ویدیویی مدرن سازگار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*