مرکز پیشرفته مانیتورینگ یکپارچه

افتتاح مرکز پیشرفته مانیتورینگ یکپارچه عملیات شبکه همراه اول

مرکز پیشرفته مانیتورینگ یکپارچه عملیات شبکه همراه اول به عنوان یکی از مجهزترین مراکز مانیتورینگ کشور افتتاح شد.

اپراتور همراه اول روز سه شنبه 4 مرداد 1401 طی مراسمی با حضور اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد این اپراتور مرکز مانیتور پیشرفته عملیات شبکه شهید سلیمانی را افتتاح کرد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خط اول عملیات شبکه که وظیفه آن مانیتورینگ است، به شکل کامل در این مرکز راه‌اندازی شده تا به شکل متمرکز و یکپارچه شبکه را رصد کند و در جریان تمام هشدارها قرار بگیرد.

جزئیاتی از مرکز پیشرفته مانیتورینگ یکپارچه عملیات شبکه همراه اول

از آنجایی که وجود مراکز مانیتورینگ هوشمند در اپراتورهای ارتباطی امری ضروری است، اکنون کلیه بخش‌های پایش حوزه عملیات شبکه با افتتاح این مرکز به شکل یکپارچه در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت تا مشکلات با سرعت بیشتری شناسایی شوند و همچنین با نگهداری بهینه نیز کیفیت شبکه و رضایت مشترکان افزایش پیدا کند.

از وظایف این مرکز می‌توان به مدیریت مرکزی و یکپارچه، ارائه گزارش‌های آماری و اطلاعات تحلیلی، نظارت بی‌وقفه بر عملکرد و کارایی المان‌ها و واحدهای شبکه اشاره کرد. این مرکز در 4 ماه راه‌اندازی شده و از به‌روزترین داشبوردهای داده‌ای بهره می‌برد. ضمن این که در این مرکز مانیتورینگ یکپارچه، مرکز مستقل دیگری با داشبورد زنده برای مواقع ضروری و حساس در نظر گرفته شده تا در شرایط بحرانی، پایداری شبکه همچنان حفظ شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*