نمایشگرهای ویدیووال

نمایشگرهای ویدیووال با این قابلیت‌ها جای پروژکتورها را گرفتند

نمایشگرهای ویدیووال با قابلیت‌های متعدد خود توانستند طی سال‌های اخیر به جایگزین مناسبی برای پروژکتورها تبدیل شوند. در ادامه با قابلیت‌های این نوع از نمایشگرها آشنا خواهیم شد.

تا یک دهه قبل ویدیو پروژکتورها در بسیاری از فضاهای تجاری، آموزشی و اداری به عنوان ابزاری مناسب برای نمایش محتوا مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما طی سال‌های اخیر نمایشگرهای حرفه‌ای LED نظیر نمایشگرهای ویدیووال توانستند به سلطنت ویدیو پروژکتورها پایان داده و به جایگزین مناسب آنها در مکان‌های مختلف تبدیل شوند؛ اما چگونه نمایشگرهای ویدیووال جایگزین ویدیو پروژکتورها شدند؟

دلایل برتری نمایشگرهای ویدیووال نسبت پروژکتورها

تجربه بصری بهتر

محتوا در ویدیو پروژکتورها با تابش نور روی یک پرده یا سطوحی نظیر دیوارها به نمایش درمی‌آیند. در حقیقت محتوایی که دیده می‌شود بازتاب تصویر پخش شده است. از این رو برای این که پروژکتورها بتوانند عملکردی مطلوبی را ارائه دهند نیازمند فضاهای تاریک هستند. همچنین گرمای تولیدی از پروژکتورها زیاد بوده و به فن خنک‌کننده نیاز دارند.

نمایشگرهای ویدیووال

در طرف مقابل نمایشگرهای ویدیووال عملکردی مشابه سایر نمایشگرها نظیر تلویزیون‌ها و مانیتورها داشته و محتوا را به شکل مستقیم به مخاطب نشان می‌دهند. از این رو زاویه دید بیننده در کیفیت تصویر تاثیری نداشته و از هر سمتی که به نمایشگر نگاه کنند، می‌توانند محتوا را با همان میزان شفافیت و وضوح ببینند.

در همین راستا نمایشگرهای ویدیووال سامسونگ به عنوان نخستین نمایشگرهای ویدیووال محسوب می‌شوند که از حالت نصب 2×2 رزولوشن اولترا اچ دی (UHD) بهره می‌برند. این نمایشگرها با چنین رزولوشنی می‌توانند محتوا را با وضوحی 4 برابر بیشتر نسبت به سایر مدل‌ها به نمایش بگذارند.

رنگ تصاویر به عنوان مهم‌ترین عامل جذابیت محتواها محسوب می‌شود. در همین راستا نمایشگرهای ویدیووال سامسونگ می‌توانند بیش از 16 میلیون رنگ را نشان دهند. همچنین این نمایشگر با کنتراست دینامیک 10,0000:1 می‌تواند تصاویر را با همان رنگ‌های مورد نظر طراح به معرض نمایش بگذارد.

سطح روشنایی این نمایشگرها نیز بسته به مدل بین 500 تا 700 نیت بوده و همچنین می‌تواند محتوا را در تمامی محیط‌ها و شرایط نوری مختلف به شکل بهینه شده نمایش دهد. نمایشگرهای ویدیووال سامسونگ از پنل ضد انعکاس نور نیز بهره می‌برند تا بتوانند محتواها را در تمام زمان‌ها با کیفیت بالا نمایش دهند.

ضمن این که بدنه این نمایشگرهای سامسونگ نیز به گونه‌ای طراحی شده تا بتوانند در مقابل تغییرات دمایی مقاوم باشند. نمایشگرهای ویدیووال سامسونگ در دمای 0 تا بالای 40 درجه قابل استفاده خواهند بود. از سایر ویژگی‌های این نمایشگرها می‌توان به زوایه دید 178 درجه و قابلیت کارکرد 24 یا 16 ساعته اشاره کرد.

نمایشگرهای ویدیووال بر خلاف ویدیو پروژکتورها برای ارائه محتوا در سالن‌ها و اتاق جلسات به فضای تاریک نیاز ندارند و محتواها در تمام ساعات شبانه‌روز به خوبی قابل پخش خواهند بود. از این رو کاربران می‌توانند فرایند یادداشت‌برداری اطلاعات را با نمایشگرهای ویدیووال با تمرکز بیشتری انجام دهند.

آسان بودن نصب و انعطاف‌پذیری بالا

برای استفاده از ویدیو پروژکتورها به فضای زیادی نیاز دارید؛ برای مثال برای نمایش محتوا در اتاق باید سطح مناسبی فراهم کنید. این در حالی است که کاربران با سری جدید نمایشگرهای ویدیووال و نسل جدید نمایشگرهای LED که به شکل ماژولار طراحی شدند می‌توانند آنها را بر اساس سلیقه خود در فضاهای مختلف قرار دهند.

در همین راستا نمایشگرهای The Wall به عنوان نسل جدید ویدیووال های سامسونگ علاوه بر تجربه بصری ویژه، از انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت نصب راحت بهره می‌برند. نمایشگرهای وال سامسونگ در واقع یک نمایشگر ماژولار LED محسوب می‌شوند که کسب‌وکارها می‌توانند ابعاد و نسبت نمایشگر را طبق محل فعالیت و بسته به نیاز خود تعیین کنند.

نمایشگرهای ویدیووال

این نمایشگرها همانند یک دیوار که با چیدن آجرها کنار هم شکل می‌گیرند، قابل نصب هستند. ضمن این که هر کدام از این ماژول‌ها از چندین هزار LED کوچک تشکیل شده‌اند.

البته این ماژول به گونه‌ای طراحی شدند تا بر خلاف مدل‌های مشابه با نزدیک شدن به آنها کیفیت محتواها کاهش پیدا نکند. از این رو کاربران بدون توجه به فاصله با این نمایشگرها می‌توانند همواره محتواها را با رنگ و سطح کنتراست مناسب مشاهده کنند. همچنین کاربران قادرند ابعاد نمایشگر وال سامسونگ را در اندازه‌ها و نسبت‌های مختلف از 73 اینچ با کیفیت 2K تا ۲۹۲ اینچ با کیفیت 8K تنظیم کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*