مستعدترین کشورها ارزهای دیجیتال

فهرست مستعدترین کشورها برای پذیرش ارزهای دیجیتال منتشر شد

در اینجا به معرفی مستعدترین کشورها برای پذیرش ارزهای دیجیتال در سال 2022 می‌پردازیم و فاکتورهای تاثیرگذار بر میزان آمادگی یک کشور برای برخورداری از فناوری‌های بلاکچین را مرور می‌کنیم.

مهم‌ترین فاکتورها در تعیین ظرفیت یک کشور برای پذیرش ارزهای دیجیتال عموما عبارتند از تعداد دستگاه‌های خودپرداز کریپتو به نسبت جمعیت و اندازه جغرافیایی و تعداد استارتاپ‌های بلاکچینی به ازای هر صد هزار نفر جمعیت.

با اینکه پذیرش اجتماعی یکی از دلایل کلیدی تاثیرگذار بر فراگیر شدن ارزهای دیجیتال است، هموار کردن راه پذیرش این ارزها نیازمند اقداماتی از سوی دولت‌هاست. به عنوان مثال یکی از وظایف دولت‌ها برای فراگیر کردن ارزهای دیجیتال، نصب زیرساخت‌های پشتیبان برای عملکرد صحیح تکنولوژی‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال و استفاده مردم از آن‌هاست.

همچنین از دیگر عوامل تاثیرگذاری بر نفوذ ارزهای دیجیتال در میان افراد یک جامعه می‌توان به نصب هرچه بیشتر درگاه‌های کریپتو، وضع قوانین مناسب برای استفاده از این ارزهای دیجیتال، راه‌اندازی سیستم استارتاپی بر مبنای این ارزها و البته سیستم مالیات منصفانه اشاره کرد.

هنگ کنگ؛ صدرنشین لیست مستعدترین کشورها برای پذیرش ارزهای دیجیتال

موسسه فارکس ساجست با در نظر گرفتن تمامی این فاکتورها، مدتی پیش لیستی از مستعدترین کشورها برای پذیرش ارزهای دیجیتال را ارائه داد. به گفته این موسسه، هنگ کنگ با کسب امتیاز 8.6، آماده‌ترین کشور برای پذیرش و استفاده از ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

همچنین دو کشور آمریکا و سوییس هم علیرغم در اختیار داشتن زیرساخت‌های مناسب‌تر برای برخورداری از ارزهای مجازی، با کسب امتیازهای به ترتیب 7.7 و 7.5 در رده‌های دوم و سوم این لیست ایستادند.

مستعدترین کشورها ارزهای دیجیتال

مهم‌ترین فاکتور برای سنجش آمادگی یک کشور برای برخورداری و پذیرش رمزارزها، تعداد دستگاه‌های خودپرداز نصب شده نسبت به جمعیت و اندازه جغرافیایی هریک از این کشورها و تعداد استارتاپ‌های بلاکچین به ازای هر ده هزار نفر جمعیت بود. بر همین اساس، هنگ کنگ به دلیل مساحت کمتر در مقایسه با آمریکا و سوییس توانست به آماده‌ترین کشور برای پذیرش ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

به گزارش CoinATMRadar، حدود 88 درصد از دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتالی دنیا، در آمریکا نصب شده‌اند. از سوی دیگر، هنگ کنگ تنها صاحب 146 دستگاه خودپرداز، یعنی حدود 0.4 درصد از کل خودپردازهای دنیاست. با این وجود به دلیل مساحت کمتر کشور هنگ کنگ، فاصله هریک از ساکنان این کشور تا دستگاه خودپرداز ارزهای مجازی کمتر از هفت کیلومتر خواهد بود.

هنگ کنگ رمزارز

این در حالی است که در کشور سوییس در هر 260 کیلومتر، یک دستگاه خودپرداز ارزهای مجازی نصب است و در آمریکا نیز در هر 271 کیلومتر شاهد نصب یک دستگاه خودپرداز هستیم.

همچنین تاثیر مالیات بر فراگیر شدن ارزهای مجازی غیر قابل انکار است. کشورهای هنگ کنگ، سوییس، پاناما، پرتقال، آلمان، مالزی و ترکیه هم کشورهایی هستند که کمترین مقدار مالیات بر ارزهای مجازی در آن‌ها در نظر گرفته شده است.

بعلاوه، استقبال سرمایه‌گذاران نیز تاثیر بزرگی بر رشد زیرساخت‌های بلاکچینی و ارزهای مجازی در یک کشور دارد. بر همین اساس، سرمایه‌گذاران در کشورهای استرالیا، ایرلند و انگلستان استقبال فراوانی از ارزهای مجازی کرده‌اند که از احتمال رقابت سنگین در آینده بازار رمزارزها حاکی است.

سرمایه گذاری روز ارزهای دیجیتالی

در خبری دیگر، مرورگر کریپتوی اپرا با اعلام خبر همکاری با یک پلتفرم مالی و غیرمتمرکز در جنوب شرق آسیا به نام Coin98 از تمرکز خود بر ارتقای عملکرد سیستم Web3 خبر داد.

با ادغام پلتفرم کوین98 با مرورگر کریپتوی اپرا این مرورگر قادر خواهد بود دامنه عملکرد خود را به NFT ها، DEX و سایر موارد مرتبط با حوزه ارزهای مجازی گسترش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*