رقابت 2022 hungarian grand prix

فرمول یک 2022 مجارستان؛ بازگشت همیلتون در روز سردرگمی فراری‌ها + ویدیو

فرمول یک 2022 مجارستان درحالی با پیروزی مکس ورشتپن در مجارستان به پایان رسید که این رقابت با اتفاقات عجیبی برای تیم‌های مرسدس، فراری و ردبول همراه بود. در ادامه به تمام نکات مهم این مسابقه در پیست هانگارورینگ نگاهی خواهیم داشت.

مرحله سیزدهم فرمول یک در ایستگاه مجارستان و پیست هانگارورینگ هم به پایان رسید و امروز نوبت آن است که اتفاقات مهم و قابل توجهِ این رویداد نسبتا هیجان انگیز را مرور کنیم. اما قبل از پرداختن به هر موضوعی، با گجت نیوز همراه باشید تا با دیدن هایلات‌های این رقابت، تمام موارد را بهتر درک کنید.

نگاهی به فرمول یک 2022 مجارستان

خبری که تقریبا از ابتدای فصل منتظر آن بودیم، بالاخره در روز جمعه یعنی اولین روز از رقابت مجارستان، منتشر شد و جوان‌ترین قهرمان تاریخ فرمول یک که بعد از جدایی خود از ردبول و پیوستن به فراری، دیگر روز خوش ندیده بود، خداحافظی خود را در پایان فصل 2022 فرمول یک رسما اعلام کرد؛ بله کارآگاه سباستین فتل، راننده تیم استون مارتین، امروز آخرین رقابت فرمول یک خود در  کشور مجارستان را به پایان رساند.

فرمول یک 2022 مجارستان

اما به خود مسابقه بازگردیم! غوغا جورج راسل در روز تعیین خط و عقب ماندن هر دو راننده ردبول، رقابت هیجان انگیزی را در روز یک شنبه نوید می‌داد. امروز راسل با یک استارت بی‌نظیر، جایگاه اول رقابت را در نزد خود نگه داشت و هم تیمی او یعنی لوئیس همیلتون هم قبل از رسیدن به اولین پیچ، تقریبا 3 رده کسب کرد و از رده هفتم به چهارم رسید.

فرمول یک 2022 مجارستان

پیست هانگارورینگ در سبقت گرفتن، اصلا به راننده‌ها روی خوشی نشان نمی‌دهد و به جر چند پیچ مناسب سبقت، باقی مسابقه به تعقیب و گریز ختم می‌شود و اگر بعد از تعویض لاستیک‌ها در ترافیک گیر کنید، واقعا کار شما زار خواهد بود.

رقابت 2022 hungarian grand prix

مکس ورشتپن، راننده ردبول در انتهای رقابت و شادی اعضای گاراژ او

استراتژیست‌های ردبول به خوبی این نکته را درک کردند و راننده خود را از قطار ماشین‌های لپی، دور نگه داشتند. اما شاهکار استراتژیست‌های فراری باز هم دردسر آفرید و در روزی که با فقدان گرمای خورشید همراه بود و احتمال بارش باران، هر لحظه به پیست نزدیک‌تر می‌شد، لاستیک‌های هارد را به شانس اول قهرمانی خود یعنی چارلز لکلرک تقدیم کردند.

رقابت 2022 hungarian grand prix

سردرگمی ماتیا بینوتو، مدیر تیم مسابقه‌ای فراری در مجارستان 2022

همین موضوع باعث شد تا لکلرکی که تقریبا سکوی اول مسابقه را در جیب خود داشت، با رده ششم به کارش پایان دهد و حتی برای ثبت سریع‌ترین دور هم تلاش نکند. همچنین او مجبور شد تا برای تعویض لاستیک‌های هارد خود (آن‌ هم لاستیک‌های هاردِ سالم با کمتر از 10 دور)، دوباره به پیت استاپ بیاید و به لاستیک‌های سافت برود.

رقابت 2022 hungarian grand prix

به علاوه باید بدانید که مکس با اینکه کار خود را از رده دهم استارت شروع کرد، اما با کسب یک پیروزی شیرین و بدست آوردن 25 امتیاز دیگر، فاصله امتیازی خود و نزدیک‌‌ترین رقیب قهرمانی یعنی چارلز لکلرک از تیم فراری را به 136 امتیاز رساند و فعلا خیال خود را از کسب دومین قهرمانی پیاپی ردبول، راحت کرد.

فرمول یک 2022 مجارستان

جدول جایگاه رانندگان و کسب یا از دست دادن رده در طول فرمول یک 2022 مجارستان

در ادامه به جدول رانندگان در انتهای رقابت فرمول یک 2022 مجارستان نگاهی خواهیم داشت.

رانندهتیمزمان
1- مکس ورشتپنردبول1:39:35.912
2- لوئیس همیلتونمرسدس بنز AMG پتروناس+ 7.834s
3- جورج راسلمرسدس بنز AMG پتروناس+ 12.337s
4- کارلوس ساینزفراری+ 14.579s
5- سرجیو پرز (چکو)ردبول+ 15.688s
6- چارلز لکلرکفراری+ 16.047s
7- لندو نوریسمک لارن+ 78.300s
8- فرناندو آلونسوآلپین+ 1 Lap
9- استابان اوکونآلپین+ 1 Lap
10- سباستین فتلاستون مارتین+ 1 Lap
11- لنس استرولاستون مارتین+ 1 Lap
12- پیر گسلیآلفاتاوری+ 1 Lap
13- گوانیو ژوآلفارومئو+ 1 Lap
14- مایک شوماخرهاس+ 1 Lap
15- دنیل ریکاردومک لارن+ 1 Lap
16- کوین مگنسونهاس+ 1 Lap
17- الکس آلبونویلیامز ریسینگ+ 1 Lap
18- نیکولاس لطیفیویلیامز ریسینگ+ 1 Lap
19- یوکی سونوداآلفاتاوری+ 2 Laps
20- والتری بوتاسآلفارومئوDNF

فرمول یک 2022 مجارستان

تقویم فرمول یک پس از استراحتی سه هفته‌ای، دوباره در روز 6 شهریور به پیست اسپا بلژیک بازخواهد گشت تا یکی از بهترین، جذاب‌ترین و نفس‌گیرترین رقابت‌های فصل 2022 را به علاقه مندان هدیه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*