راهکارهای حافظه سامسونگ

نسل جدید راهکارهای حافظه سامسونگ معرفی شدند

نسل جدید راهکارهای حافظه سامسونگ در نشست حافظه‌های فلش 2022 معرفی شدند. در ادامه با ویژگی‌های راهکارهای حافظه سامسونگ آشنا خواهیم شد.

سامسونگ در نشست جهانی حافظه‌های فلش 2022 در کالیفرنیای آمریکا از نسل جدید فناوری‌های ذخیره‌سازی و حافظه پرده برداشت. این شرکت کره‌ای که به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در حوزه فناوری‌های پیشرفته حافظه محسوب می‌شود در قالب برنامه نوآوری‌های حافظه در عصر ابرداده 4 پیشرفت اصلی در بازار ابرداده نظیر انتقال، ذخیره‌سازی، پردازش و مدیریت داده‌ها را شرح داده و به معرفی پیشرفته‌ترین راهکارهای خود در این حوزه پرداخته است.

معرفی نسل جدید راهکارهای حافظه سامسونگ

حافظه پتابایتی

سامسونگ برای حداکثر کردن بهره‌وری مرکز داده از نسل جدید فناوری حافظه‌های خود با نام حافظه پتابایتی پرده برداشت. به واسطه راهکار جدید سامسونگ، یک سرور به امکان ذخیره‌سازی داده تا یک پتابایت دسترسی پیدا خواهد کرد. از این رو تولیدکنندگان سرور قادرند ظرفیت ذخیره‌سازی خود را با حداقل تعداد سرورها در یک طبقه به میزان چشمگیری افزایش دهند. همچنین افزایش کارایی سرورها باعث کاهش مصرف انرژی نیز خواهد شد.

حافظه سمانتیک SSD

راهکارهای حافظه سامسونگ

حافظه سمانتیک SSD یکی دیگر از نسل جدید راهکارهای حافظه سامسونگ محسوب می‌شود. طبق این شرکت کره‌ای، حافظه سمانتیک SSD مزایای ذخیره‌سازی و حافظه DRAM را ترکیب خواهد کرد. این حافظه به کمک فناوری به هم پیوسته لینک محاسبات سریع (CXL) و یک کش DRAM داخلی قادر است بهره‌وری را در هر دو قسمت سرعت خواندن تصادفی و تاخیر در محاسبات هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به میزان 20 برابر افزایش دهد.

راهکارهای حافظه سامسونگ

حافظه‌های سمانتیک SSD سامسونگ باعث افزایش سرعت خواندن و نوشتن داده‌های کوچک خواهند شد و برای افزایش بار کاری حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که به پردازش بسیار سریع مجموعه داده‌های کوچک‌تر نیاز دارند، بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

فناوری تله‌متری سامسونگ

از آنجایی که میزان پذیرش حافظه‌های SSD در مراکز داده به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است، فناوری مدیریت این حافظه‌ها با بالاترین میزان کارایی نیز بسیار حائز اهمیت است. فناوری تله‌متری سامسونگ از اجزای اصلی SSDهای مشتری نظیر فلش NAND و DRAM و همچنین کنترل‌گرهای SSD و فریمورها می‌تواند متاداده‌های قابل خوانش توسط انسان را به تولید برساند.

مراکز داده به واسطه این مجموعه بزرگ از اطلاعات تله‌متری قادرند هر نوع مشکل احتمالی را شناسایی کرده و پیش از رخ دادن بتوانند آنها را برطرف سازند. از این رو این راهکار سامسونگ باعث افزایش قابلیت اتکا و بهره‌وری عملیاتی خواهد شد.

پیشرفت‌های قبلی به‌روزرسانی می‌شوند

سامسونگ جزئیات به‌روزرسانی‌های ضروری برای محصولات قبلی، حافظه گوشی و SSDهای پیشرفته را نیز در این رویداد شرح داد. نخستین حافظه موبایل UFS 4.0 جهان که سامسونگ آن را در ماه می 2022 تولید کرد قرار است در ماه جاری به شکل انبوه به تولید برسد.

این UFS 4.0 جدید به عنوان یکی از اجزای بسیار مهم گوشی‌های پرچمداری محسوب می‌شود که برای پردازش داده‌هایی چون تصاویر با رزولوشن بالا، بازی‌های سنگین موبایلی و حتی در حوزه VR و AR به قدرت بسیار بالایی نیاز دارند.

راهکارهای حافظه سامسونگ

سامسونگ اعلام کرد به زودی دو SSD تجاری خود را نیز عرضه خواهد کرد. مدل PM1743 موفق شد به عنوان اولین حافظه PCIe 5.0 جهان جایزه نوآوری‌های برتر CES 2022 را از آن خود کند. مدل PM1653 نیز به عنوان نخستین حافظه 24G SAS SSD این شرکت محسوب می‌شود. سامسونگ با تشریح برنامه طراحی و تولید مدل‌های تاثیرگذار SmartSSD و CXL DRAM اعلام کرد قصد دارد گلوگاه‌های فعلی در معماری حافظه و ذخیره‌سازی را حذف کند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*