توییت NFT جک دورسی که نزدیک 3 میلیون دلار ارزش داشت، حالا حتی 400 دلار هم خریدار ندارد!

بازار ان اف تی‌ها به شدت غیرقابل پیشبینی است و هیچ کس نمی‌تواند به سادگی آینده یک توکن غیر قابل معامله را پیشبینی کند. آخرین اخبار منتشر شده نشان می‌دهند توییت NFT جک دورسی حتی با قیمت 400 دلار هم خریدار ندارد!

ماه مارس سال 2021 میلادی بود که بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه داغ‌تر از همیشه شده بود. در همین دوران بود که جک دورسی، یکی از موسسان توییتر تصمیم گرفت اولین توییت تاریخ این پلتفرم را به صورت یک NFT به فروش برساند.

د‌ر نهایت او موفق شد این توکن غیر قابل معاوضه گران‌قیمت را با قیمتی به شدت باورنکردنی به فروش برساند. خریدار این توکن، فردی به نام سینا استوی بود که 1630 اتر برای آن پرداخت کرد. این یعنی در معامله خرید NFT توییت جک دورسی، چیزی حدود 2.91 میلیون دلار جا به جا شده است.

گران ترین NFT

بهتر است بدانید نوسانات شدید اتر، می‌توانستند باعث بالا رفتن فوق‌العاده قیمت این NFT شوند اما حالا با توجه به افت ارزش این توکن غیرقابل معاوضه، خریدار آن ضرر بزرگی را متحمل شده است. در زمانی که معامله خرید NFT توییت جک دورسی انجام شد، ارزش این معامله چیزی حدود 2.5 میلیون دلار بود.

رکود تب و تاب بازار NFT، باعث شد ارزش توییت اول جک دورسی سقوط کند

دلایل زیادی پشت کاهش قیمت توکن غیر قابل معاوضه توییت جک دورسی وجود دارد اما شاید یکی از مهم‌ترین دلایل، کاهش علاقه مردم به بازار NFT باشد. ارزش این ان اف تی، به شدت افت کرده است. گفته می‌شود حالا، حتی با پرداخت 0.25 اتریوم، که حدودا معادل 400 دلار است می‌توان آن را خرید.

کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال باور دارند اتر می‌تواند به قیمت حدودی 12000 دلار هم برسد؛ اما این در صورتی است که بتواند مثل ماه آوریل گذشته، رشدی فوق‌العاده داشته باشد. با این حال حتی اگر ارزش اتر به 12 هزار دلار هم برسد، خریدار اولین توییت جک دورسی به صورت NFT، نمی‌تواند آن را بیشتر از سه هزار دلار آب کند و در بهترین حالت هم حداقل دو میلیون دلار از دست خواهد داد.

خریدار ان اف تی توییت جک دورسی باور دارد مونالیزای دنیای دیجیتال را خریداری کرده!

سینا استوی

خریدار ان اف تی توییت جک دورسی

سال گذشته میلادی، ارزش این ان اف تی هنوز خیلی افت نکرده بود و خریدار این توکن غیرقابل معاوضه در مصاحبه‌ای به BBC اعلام کرد احتمالا هیچ وقت حاضر به فروش این NFT نخواهد بود. او ان اف تی توییت جک دورسی را به تابلوی مونالیزا تشبیه کرد؛ باید دید در آینده، سرنوشت این مونالیزای بی‌ارزش دنیای تکنولوژی، چه خواهد شد.

وضعیت بازار NFT در آینده چطور خواهد بود؟

برعکس رمزارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم، ان اف تی‌ها بسیار جدیدتر هستند. همچنین ان اف تی‌ها هنوز نتوانسته‌اند مثل رمزارزها، میان مردم شناخته شده شوند. هنوز هیچ کس نمی‌تواند با قطعیت درباره آینده بازار NFT صحبت کند اما احتمالا در آینده، دیگر فروش بسیاری از توکن‌های بی‌ارزش میلیون دلاری، از بین برود.

توییت nft جک دورسی

همین حالا هم بسیاری از افراد با توجه به افت شدید قیمت ان اف تی‌های به شدت گران‌قیمت، تا حدی از این توکن‌های غیرقابل معاوضه ناامید شده‌اند اما احتمالا در آینده، NFT هم بتواند به مفهومی کاربردی‌تر و مفید‌تر تبدیل شود. با این وجود نمی‌توان با اطمینان گفت ان اف تی‌هایی مثل NFT توییت جک دورسی نیز در آینده دوباره ارزشمند خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*