ترسناک‌ترین و بی‌رحم‌ترین قاتل‌ های سریالی جهان که حتی اسم ‌آن‌ها هم شما را به وحشت می‌اندازد

در قرن معاصر قاتل‌ های سریالی زیادی دستگیر شدند که حتی شنیدن جنایت‌های آنها ترس را در دل شما خواهد انداخت. با ما همراه باشید تا ترسناک‌ترین و بی‌رحم‌ترین قاتل‌ های سریالی جهان را معرفی کنیم.

آیا تا به حال این سؤال برایتان پیش آمده بی‌رحم‌ترین قاتل‌ های سریالی که تاکنون دستگیر شده‌اند چه کسانی هستند و آیا مایل هستید که بدانید چه جنایت‌هایی انجام داده‌اند؟ اگر اینگونه است باید بدانید فقط شما نیستید که به این فکر افتاده‌اید. به نظر می‌رسد دنیا و جامعه‌ای که امروزه در آن زندگی می‌کنیم نسبت به داستان‌ قاتل‌ های سریالی هم تنفر دارد و هم مجذوب آن می‌شود. برای درک بهتر این نکته می‌توانید تمام فیلم‌ها و سریال‌ها و مستندهایی که راجع به قاتل‌ های سریالی ساخته شده‌اند را در نظر بگیرید.

سؤال بزرگی که برای همه پس از شنیدن داستان و جنایت قاتل‌ های سریالی پیش می‌آید این بوده که این قاتل ها چه کسانی هستند و چه انگیزه‌ای در آنها دمیده شده که اقدام به گرفتن جان چندین انسان می‌کنند. اگر پاسخ این سؤال را از ما می‌خواهید واقعاً چیزی برای گفتن نداریم، اما آنچه که در موردش مطمئن هستیم این است که انسان‌ها قادر به انجام کارهای بسیار وحشتناک و ترسناکی هستند. برای مثال مطلب 25 مورد از خشن‌ترین و ترسناک‌ترین ابزار شکنجه در طول تاریخ که قبلاً برایتان آماده کردیم را بخوانید. یک انسان باید چه ذهنیتی داشته باشد که همچین ابزارهایی را برای شکنجه شخص دیگر بسازد؟

در این مطلب قصد داریم بیست و پنج نفر از ترسناک‌ترین و بی‌رحم‌ترین قاتل‌ های سریالی که تاکنون شناخته شده‌اند را معرفی کنیم و به طور خلاصه جنایت‌هایی که انجام داده‌اند را شرح دهیم. تا انتهای مطلب با گجت نیوز همراه باشید.

هشدار:

مطالعه و مشاهده تصاویر این مطلب ممکن است برای همه مناسب نباشد

دیوید برکویتز

دیوید ریچارد برکویتز، قاتل سریالی آمریکایی متولد سال 1953 میلادی بوده که به القاب پسر سام و قاتل کالیبر 44 نیز شناخته می‌شود. او در تابستان سال 1976 در شهر نیویورک چندین تیراندازی انجام داد. وی که از یک رولور بولداگ کالیبر 44 استفاده می‌کرد، شش نفر را به کام مرگ فرستاد و هفت نفر دیگر را زخمی کرد. برکویتز موفق شد از یکی از بزرگ‌ترین تعقیب و گریزهای پلیس در تاریخ شهر نیویورک قسر در رود و با ارسال نامه‌هایی تمسخرآمیز به پلیس شهر نیویورک و مطبوعات وعده تیراندازی‌های بیشتری را می‌داد و با این کارش رعب و وحشت را در دل مردم نیویورک انداخته بود.

برکویتز هشت بار اقدام به تیراندازی کرد و نهایتاً در تاریخ 10 آگوست سال 1977 دستگیر شد. پس از دستگیری، وی به تمام قتل‌هایی که مرتکب شده بود اعتراف کرد و در مورد انگیزه ارتکاب این قتل‌ها گفت از دستورات شیطانی که به شکل سگ همسایه‌اش، که نام آن سگ سام بوده، اطاعت می‌کرده است؛ با این گفته‌ها همچنان تشخیص داده شد که وی صلاحیت محاکمه‌شدن در دادگاه را دارد. برکویتز به انجام قتل درجه دوم گناهکار شناخته شد و محکوم به تحمل شش حبس ابد متوالی با امکان آزادی مشروط پس از 25 سال در زندان دولتی گشت.

مدتی پس از دادگاه برکویتز اعتراف کرد که داستان سگ همسایه من درآوردی بوده و فقط برای فریب دادگاه از آن استفاده کرده است؛ همچنین مشخص شد که او در چندین پرونده حل نشده آتش‌سوزی در شهر نیویورک نیز دست داشته است.

ادموند کمپر

قاتل سریالی

ادموند کمپر که با لقب قاتل مختلط – The Co-ed Killer نیز شناخته می‌شود، یک از چندین قاتل‌ های سریالی در تاریخ آمریکا بوده که در دهه 1970 یک سری قتل‌های وحشیانه در کالیفرنیا انجام داده است. وی هنگامی که پانزده سال سن داشت، پدربزرگ و مادربزرگ خود را با اسلحه شکاری به قتل رساند. پس از انجام این دو قتل کمپر به تشخیص کارشناسان مبتلا به نوعی از بیماری اسکیزوفرنی به نام پارانویا اسکیزوفرنی شناسایی شد و به محل نگهداری محکومان دارای بیماری روانی منتقل گشت.

کمپر پس از تحمل شش سال حبس در تاریخ 18 دسامبر 1969 در سن بیست و یک سالگی از زندان آزاد شد. در سال‌های 1972 و 1973 کمپر هشت فقره قتل از جمله مادرش، دوست مادرش و شش دختر دانشجو مرتکب شد. وی دختران را سوار ماشین خود کرده، به مکانی دور برده و به قتل می‌رساند؛ سپس جنازه مقتولین را به خانه برده سرشان را جدا می‌کرد و با جسد و سر قربانیان رابطه جنسی برقرار می‌کرد.

وی در نوامبر سال 1973 به انجام هشت فقره قتل مجرم شناسایی شد و تقاضای اعدام کرد، اما در عوض بدون امکان آزادی مشروط به حبس ابد محکوم گردید. کمپر در زندان بیماران روانی واقع در کالیفرنیا نگهداری می‌شود و زندانی نمونه بوده و طبق گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز در سال 1978 وی بیش از پنج هزار ساعت صرف گویندگی جهت تهیه کتاب‌های صوتی برای نابینایان کرده‌ است.

لارنس بیتیکر و روی نوریس

لارنس بیتیکر و روی نوریس ملقب به قاتلان جعبه ابزار دو تن قاتل‌ های سریالی آمریکایی هستند که با هم در سال 1979 پنج زن جوان را در کالیفرنیا در یک بازه زمانی پنج ماهه به قتل رساندند. بیتیکر و نوریس قربانیان خود را با فریب سوار ون می‌کردند و آنها را به مناطق خلوت برده که در آنجا قبل از قتل آنها را به طرز وحشتناکی مورد تجاوز و شکنجه قرار می‌دادند. این دو در سال 1981 دستگیر شده و به جرم‌های قتل، آدم‌ربایی و تجاوز گناهکار شناخته شدند.

بیتیکر که توسط مأمور ویژه اف بی آی، جان ای. داگلاس، به عنوان آزاردهنده‌ترین فردی که تا به حال برای او یک پرونده مجرمانه ایجاد کرده، توصیف شده است، در 24 مارس 1981 به دلیل پنج قتل به اعدام محکوم شد، اما در دسامبر 2019 هنگامی که در زندان ایالتی سن کوئنتین منتظر اجرای اعدام بود، به دلایل طبیعی در گذشت. نوریس نیز توافق نامه‌ای را پذیرفت که به موجب آن موافقت کرد تا علیه بیتیکر شهادت دهد و در 7 می 1980 به حبس ابد با امکان آزادی مشروط پس از گذراندن سی سال محکوم شد. او در فوریه 2020 به دلایل طبیعی در مرکز پزشکی کالیفرنیا درگذشت.

ایان برادی و میرا هیندلی

قاتل سریالی

ایان برادی و میرا هیندلی بین سال‌های 1963 تا 1965 پنج کودک را در منچستر انگلستان به قتل رساندند. قربانیان بین ده تا هفده سال سن داشتند و قبل از قتل وحشیانه مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. سه تن از قربانیان در قبرهای حفر شده در تپه‌ماهور سدلورث مور کشف شدند، به همین خاطر قتل‌های مرتکب شده توسط این دو قاتل سریالی به قتل‌های مور مشهور است. جسد آخرین قربانی نیز در خانه برادی پیدا شد. محل اختفای قربانی چهارم که کیت بنت نام داشت همچنان ناپیدا باقی مانده است.

برادی و هیندلی هر دو به حبس ابد محکوم شدند. هیندلی چندین بار علیه حبس ابد خود درخواست تجدید نظر کرد و ادعا کرد که اصلاح شده است و دیگر خطری برای جامعه نیست، اما هرگز آزاد نشد. او پس از گذراندن 36 سال زندان در سال 2002 در 60 سالگی درگذشت. برادی در سال 1985 به فردی که دچار روان آزاری‌ست تشخیص داده شد و در بیمارستان امنیتی اشورث حبس گردید. او در طول محکومیتش به صراحت اعلام کرد که هرگز نمی‌خواهد آزاد شود و بارها درخواست اعدام کرده بود. نهایتاً وی در سال 2017 در اشورث در سن 79 سالگی درگذشت.

کنث بیانچی و آنجلو بونو (خفه‌کننده‌های دامنه کوه)

از اواخر سال 1977 تا اوایل سال 1978 میلادی، کنث بیانچی و آنجلو بونو که از بستگان یکدیگر بودند، قاتل‌ های سریالی شدند که مردم لس آنجلس، کالیفرنیا را در رعب و وحشب قرار دادند. نام مستعار این دو قاتل‌ های سریالی که خفه‌کننده‌های دامنه کوه انتخاب شده بدین دلیل است که جسد اکثر قربانیان آنها در دامنه کوه‌های اطراف شهر کشف شدند. این دو نفر، ده دختر دوازده تا بیست و هشت ساله را ربودند و پس از تجاوز و شکنجه آنها را در کوه‌های اطراف لس آنجلس با خفه کردن به قتل رساندند.

پس از دستگیری بیانچی تلاش کرد که از طریق جنون خودش را بیگناه جلوه دهد، اما مشخص شد چنین چیزی نیست؛ بنابراین در عوض توافق کرد که اعتراف کند و بر علیه بونو نیز شهادت دهد. دادگاه این دو پرهزینه‌ترین محاکمه در تاریخ سیستم حقوقی کالیفرنیا در آن زمان بود که سرانجام هر دو در این دادگاه به حبس ابد محکوم شدند. بونو در سال 2002 بر اثر حمله قلبی در سلولش در سن 67 ساگی درگذشت و بیانچی نیز همچنان در حال گذراندن محکومیتش است.

دنیس ریدر

قاتل سریالی

دنیس لین ریدر، قاتل سریالی آمریکایی‌ست که به خاطر بستن، شکنجه کردن و کشتن به خودش لقب BTK داده‌ است. وی بین سال‌های 1974 تا 1991 میلادی، ده نفر را در شهرستان سدویک، ویچیتا، کانزاس به قتل رساند و نامه‌های طعنه‌آمیزی را تحت نام BTK به پلیس و روزنامه‌ها ارسال کرده و جزئیات جنایات خود را توصیف می‌کرد. ریدر قربانیان خود را قبل از نفوذ به خانه‌هایشان تعقیب می‌کرد، سپس قبل از اینکه آنها را خفه کند، اعضای بدنشان را می‌بست.

ریدر پس از یک دهه وقفه، در سال 2005 یک فلاپی دیسک را برای مطبوعات فرستاد که همین کار منجر به دستگیری وی شد. ریدر پس از دستگیری بلافاصله‌ به قتل‌های خود اعتراف کرد و به ده حبس ابد متوالی محکوم شد. او دوران حبس ابد خود را در زندان الدورادو واقع در کانزاس می‌گذراند که تاریخ احتمالی آزادی وی 26 فوریه 2180 است.

دونالد هنری گسکینز

دونالد هنری گسکینز، قاتل سریالی و متجاوز آمریکایی متولد سال 1933 میلادی‌ست که بیش از ده‌ها نفر را با چاقو، تیراندازی، غرق‌کردن و مسموم‌کردن به قتل رسانده است. در سال 1969، گسکینز حین رانندگی در بزرگراه‌های ساحلی جنوب آمریکا شروع به کشتن مسافران رهگذری کرد و قربانیان خود را شکنجه و نقص عضو می‌کرد. گسکینز قبل از محکومیت خود و شناخته‌شدن به عنوان یکی از قاتل‌ های سریالی، سابقه طولانی در فعالیت‌های جنایی داشت و به جرم‌های آزار و اذیت، دزدی و تجاوز قانونی به زندان رفته بود.

آخرین دستگیری او به دلیل مشارکت در بزهکاری یک دختر نوجوان سیزده ساله به نام کیم گلکینز بود که در سپتامبر 1975 مفقود شده بود. پلیس در طول جستجوی خود برای یافتن دختر گمشده، هشت جسد دفن شده را در قبرهای کم عمق نزدیکی خانه گسکینز در پراسپکت، کارولینای جنوبی کشف کرد. در ماه می سال 1976، گسکینز برای قتل یکی از آن هشت قربانی، دنیس بلامی، مجرم شناخته و به اعدام محکوم گشت. این حکم اعدام توسط دادگاه عالی کارولینای جنوبی در فوریه 1978 لغو شد و گسکینز بدون محاکمه جدید، به قتل بلامی و هشت دوست و همکار دیگر خود اعتراف کرد که منجر شد او به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شود.

جالب است بدانید که گسکینز در زندان و هنگامی محکومیت خود را می‌گذراند مرتکب یک قتل دیگر شد و یکی دیگر از زندانیان محکوم به مرگ را با استفاده از مواد منفجره کشت. او تنها مردی است که تا به حال یک زندانی را به قتل رسانده است. پس از این قتل وی دومین حکم اعدام خود را دریافت کرد که در سپتامبر 1991 اجرا شد. درست قبل از اعدام گسکینز ادعا کرد که 110 نفر را کشته است، اما این ادعا توسط مجریان قانون و روزنامه‌نگارانی که اعلام کردند این تلاش او برای به دست آوردن بدنامی بوده، رد شده است.

پیتر مانوئل

قاتل سریالی

پیتر مانوئل یک قاتل سریالی اسکاتلندی-آمریکایی بوده که به کشتن 9 نفر در جنوب اسکاتلند بین سالهای 1956 تا 1958 شناخته شده و در مجموع تخمین زده می‌شود که هجده نفر را به قتل رسانده باشد. پلیس تا قبل از ارتکاب قتل آخر نمی‌توانست گناهکاری وی را ثابت کند، تا اینکه اسکناس‌هایی که مانوئل برای پرداخت هزینه نوشیدنی در میخانه‌های گلاسکو استفاده کرد، ثابت شد از یکی از قربانیان او به سرقت رفته است.

مانوئل پس از اینکه در کلانتری محل نگهداری‌اش با مادرش رو به رو شد، به قتل‌های خود اعتراف کرد. مانوئل به دلیل جنایات خود در ژوئیه 1958 در زندان بارلینی گلاسکو اعدام شد. او یکی از آخرین زندانیانی بود که قبل از پایان مجازات اعدام در اسکاتلند به دار آویخته شده بود.

جان جورج هیگ

جان جورج هیگ قاتل سریالی بریتانیایی بود که به لقب قاتل حمام اسیدی در طول دهه 1940 میلادی شهرت داشت. او به قتل شش نفر محکوم شد، اگرچه ادعا کرد که نه نفر را کشته است. هیگ که یک کلاهبردار حرفه‌ای بود، افراد ثروتمند را مورد هدف قرار می‌داد و آنها را به این باور می‌رساند که او یک تاجر موفق است. وی قربانیان خودش را قبل از شلیک با فریب‌دادن وارد یک انبار متروکه می‌کرد.

هیگ پس از به قتل رساندن قربانیانش جسد آنها را در سولفوریک اسید حل می‌کرد و با جعل اسناد دارایی‌های آنها را به فروش می‌رساند. با وجود اینکه از قربانیان جسدی در کار نبود، اما شواهد پزشکی قانونی کافی برای محکوم کردن هیگ به قتل وجود داشت. در سال 1949 او به اعدام محکوم شد و در زندان واندسورث به دار آویخته شد. از جنایت‌های او یک فیلم تلویزیونی با نام A Is for Acid ساخته شد.

فرد و رز وست

قاتل سریالی

فردریک وست یک قاتل سریالی انگلیسی بود که بین سال‌های 1967 تا 1987 دست‌کم دوازده قتل را در گلاسترشایر مرتکب شد که بیشتر آن‌ها با همراهی همسر دومش، رز وست، انجام شد. تمام قربانیان آنها زنان و دختران جوان بودند و حداقل هشت مورد از این قتل‌ها شامل تجاوز جنسی، اسارت، شکنجه و نقص عضو می‌شد. اجساد تکه تکه شده قربانیان معمولاً در سرداب یا باغ اقامتگاه خانواده وست در گلاستر دفن می‌شدند که به خانه وحشت معروف شد.

مشخص شده که فردریک وست دو قتل را به تنهایی انجام داده و همچنین رز دختری به نام چارمین که دختر خوانده فردریک بوده را به قتل رسانده است. این زوج در سال 1994 دستگیر و گناهکار شناخته شدند. فردریک در 1 ژانویه 1995 در حین بازداشت در زندان اچ ام بیرمنگام به طرز مرگباری خود را خفه کرد، در آن زمان او و رز به طور مشترک به 9 قتل و خود فردریک به تنهایی به سه قتل دیگر متهم شده بودند. در نوامبر 1995، رز به بابت ده قتل عمد متهم شناخته شد و به حبس ابد محکوم گردید.

آرتور شوکراس

آرتور جان شوکراس که همچنین به لقب قاتل رود جنه‌سی نیز معروف است، یک قاتل سریالی آمریکایی بود که از سال 1972 تا 1989 در روچستر، نیویورک جنایت‌های خود را انجام داد. اولین قتل شوکراس در زادگاهش واترتاون، نیویورک اتفاق افتاد، جایی که او یک پسر ده ساله و یک دختر هشت ساله را پس از تجاوز به قتل رساند. بر اساس یک توافقنامه، او اجازه داشت به یکی از اتهامات قتل عمد اعتراف کند که به خاطر آن 14 سال از محکومیت 25 ساله خود را سپری کرد.

او در سال 1988 آزاد شد و به طور وحشیانه دوازده زن بین 22 تا 59 سال را کشت و در نهایت در صحنه آخرین قتل خود دستگیر شد. شوکراس به هر دوازده قتل اعتراف کرد و به 250 سال زندان محکوم شد. وی در سال 2008 در سن 63 سالگی در گذشت. دکتر مایکل اچ. استون، استاد روانپزشکی در دانشگاه کلمبیا و یک متخصص در زمینه رفتار خشونت آمیز، در کتاب آناتومی شیطان خود شوکراس را به عنوان یکی از فاجعه‌بارترین نمونه‌های آزادی بی جا و توجیه نکردنی یک زندانی معرفی کرد.

پیتر ساتکلیف

قاتل سریالی

پیتر ویلیام ساتکلیف یک قاتل سریالی بریتانیایی است که مطبوعات لقب چاک‌دهنده یورکشایر را به او داده‌اند. در 22 می 1981، او به قتل سیزده زن و تلاش برای قتل هفت زن دیگر بین سال‌های 1975 تا 1980 مجرم شناخته شد. او روسپی‌ها را در لیدز و برادفورد مورد هدف قرار می‌داد و باعث ایجاد فضای ترس در سراسر شمال انگلستان شد. ساتکلیف به بیست حبس ابد همزمان محکوم شد که در سال 2010 به حبس ابد و یک روز تبدیل گشت.

ساتکلیف در ژانویه سال 1981 به دلیل رانندگی با ماشینی که پلاک جعلی داشت توسط پلیس دستگیر شد و سپس به پلیس یورکشایر غربی منتقل گشت و پلیس آنجا از او در مورد قتل‌ها بازجویی کرد. او به انجام قتل‌ها اعتراف کرد و ادعا داشت که صدای خدا او را به مأموریت کشتن روسپی ها فرستاده است. در محاکمه، ساتکلیف به خاطر مسئولیت ناقص ناشی از عدم اهلیت درخواست بیگناهی در قتل را کرد، اما بر اساس رأی اکثریت او به قتل محکوم شد. ساتکلیف در 13 نوامبر 2020 در حالی که در زندان بود در سن 74 سالگی بر اثر عوارض ناشی از ویروس کووید-19 در بیمارستان درگذشت.

ریچارد رامیرز

ریکاردو لیوا مونوز رامیرز یک قاتل سریالی آمریکایی و شیطان پرست بود که بین سال‌های 1984 تا 1985 میلادی لس آنجلس را به وحشت انداخت. رامیرز که به وی لقب مزاحم شب را داده بودند، وارد خانه بسیاری از قربانیانش می‌شد و سپس با شلیک، چاقو، تجاوز و نقص عضو آنها را به قتل می‌رساند. قربانیان وی از دختربچه نه ساله تا زن و شوهر شصت ساله بودند.

در سال 1989، رامیرز به سیزده فقره قتل، پنج اقدام به قتل، یازده تجاوز جنسی و چهارده دزدی محکوم شد. قاضی که نوزده حکم اعدام رامیرز را تأیید کرد، خاطرنشان کرد که اعمال او بی‌رحمی، سنگدلی و شرارتی فراتر از هر درک انسانی را نشان می‌دهد. رامیرز هرگز از جنایات خود ابراز پشیمانی نکرد. او در 7 ژوئن 2013 به دلیل عوارض ناشی از بیماری لنفوم سلول B در حالی که در انتظار اعدام بود، در کالیفرنیا درگذشت.

جفری دامر

قاتل سریالی

جفری لیونل دامر، معروف به آدم خوار میلواکی، یکی از قاتل‌ های سریالی و مجرم جنسی آمریکایی بود که بین سال‌های 1978 تا 1991 هفده مرد و پسر را به قتل رساند و قطعه قطعه کرد. بسیاری از قتل‌های وی با نکروفیلی و آدم خواری همراه بوده که اعضای بدن قربانیان خود را پس از تکه تکه کردن پخته است. دامر در نهایت پس از اینکه یک قربانی احتمالی توانست از دست وی فرار کند و به پلیس خبر دهد دستگیر شد.

اگرچه او مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، اختلال شخصیت اسکیزوتایپی و یک اختلال روانپریشی تشخیص داده شد، اما در محاکمه مشخص شد که از نظر قانونی سالم است. او به خاطر پانزده قتل از شانزده قتلی که در ویسکانسین انجام داده بود گناهکار شناخته شد و در 17 فوریه 1992 به پانزده دوره حبس ابد محکوم گشت. دامر بعداً به دلیل یک قتل دیگر که در اوهایو در سال 1978 انجام داه بود به شانزدهمین دوره حبس ابد محکوم شد. تنها دو سال پس از محکومیت، در 28 نوامبر 1994، دامر توسط کریستوفر اسکارور، یکی از زندانیان مؤسسه اصلاحی کلمبیا در پورتیج، ویسکانسین، تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به قتل رسید.

دنیس نیلسن

دنیس اندرو نیلسن یک قاتل سریالی اسکاتلندی و مرده‌خواه بود که دست‌کم دوازده مرد و پسر جوان را بین سال‌های 1978 تا 1983 در لندن به قتل رساند. نیلسن که در اولد بیلی به شش فقره قتل و دو فقره اقدام به قتل مجرم شناخته شد، در 4 نوامبر 1983 با توصیه به گذراندن حداقل 25 سال به حبس ابد محکوم گشت. این توصیه بعداً در دسامبر 1994 به مادام العمر تغییر یافت. در سالهای آخر عمر، نیلسن در زندان فوق امنیتی فول ساتون زندانی شد.

نیلسن اجساد قربانیانش را کالبدشکافی می‌کرد، سپس بقایای آنها را می‌سوزاند یا در توالت می‌ریخت. همین کار  منجر به دستگیری وی شد، زیرا گوشت انسان در سیستم فاضلاب او کشف گشت. او در 12 می 2018 در بیمارستان یورک بر اثر آمبولی ریوی و خونریزی پشت‌صفاقی که پس از جراحی برای ترمیم آنوریسم آئورت شکمی رخ داد، در سن 72 سالگی درگذشت.

تد باندی

قاتل سریالی

یکی از شناخته‌شده‌ترین قاتل‌ های سریالی قرن بیستم، تد باندی نام دارد. وی یک قاتل سریالی و متجاوز آمریکایی بود که در دهه 1970 میلادی زنان و دختران جوان را می‌ربود و آنها را به قتل می‌رساند. باندی معمولاً به قربانیان زن خود در یک مکان عمومی نزدیک می‌شد و آنها را به مناطق خلوت می‌برد که در آنجا به آنها تجاوز جنسی می‌کرد و آنها را می‌کشت. او حداقل دوازده قربانی را سر برید و سرهای بریده شده را در آپارتمان خود به عنوان غنائم نگهداری می‌کرد.

وی بارها دستگیر شده بود و دو بار موفق شد که از دست پلیس و دادگاه فرار کند و سه فقره قتل دیگر انجام دهد. پس از بیش از یک دهه انکار، او به سی قتلی که در هفت ایالت بین سال‌های 1974 تا 1978 مرتکب شده بود اعتراف کرد. مجموع قربانیان واقعی باندی ناشناخته باقی مانده و احتمالاً بسیار بیشتر است. باندی در سال 1989 از طریق صندلی برقی اعدام شد.

چارلز نگ و لئونارد لیک

چارلز نگ و همدستش لئونارد لیک بین یازده تا بیست و پنج قربانی را در مزرعه لیک در شهرستان کالاوراس، کالیفرنیا مورد تجاوز، شکنجه و قتل قرار دادند که توانستند در لیست ترسناک‌ترین و بی‌رحم‌ترین قاتل‌ های سریالی جای بگیرند. جنایت‌های این دو زمانی مشخص شده بود که لیک پس از دستگیری اقدام به خودکشی کرد و نگ نیز در حال دزدی از یک فروشگاه لوازم کامپیوتری دستگیر شد.

پلیس مزرعه لیک را مورد جستجو قرار دارد و موفق شد در آنجا بقایای انسان پیدا کند. نگ به عنوان شریک جرم و همدست لیک در این قتل‌ها شناسایی شد و با فرار به کانادا سعی کرد دور از دسترس پلیس قرار گیرد. استرداد وی به ایالات متحده آمریکا بسیار طولانی شد، اما نهایتاً در سال 1998 به انجام دوازده فقره قتل گناهکار شناخته شد. نگ هم اکنون در زندان ایالتی سن کوئنتین در انتظار اعدام است.

جان وین گیسی

جان وین گیسی یکی از قاتل‌ های سریالی و مجرم جنسی آمریکایی‌ست که بین سال‌های 1972 تا 1978 میلادی در شیکاگو، ایلینویز، حداقل سی و سه پسر نوجوان و مرد جوان را مورد تجاوز جنسی قرار داد و به قتل رساند. گیسی که به وی لقب دلقک قاتل داده‌اند، قربانیان خود را با وعده کار یا پول به خانه می‌کشاند و سپس آنها را با استفاده از رگ‌بند خفه می‌کرد. گیسی بیست و شش نفر از قربانیان خود را در فضای گربه رو زیر خانه‌اش دفن کرد و قربانی‌های بعدی‌اش نیز در رودخانه دس پلینز دور ریخته شدند.

گیسی که به انجام سی و سه فقره قتل گناهکار شناخته شده بود، حکم اعدام گرفت. وی چهارده سال را در انتظار اجرای حکم اعدام گذراند و در این مدت زمان در کانون اصلاح و تربیت منارد، بیشتر وقت خود را صرف نقاشی کشیدن می‌کرد. گیسی نهایتاً در 10 می 1994 در مرکز اصلاح و تربیت استیتویل با تزریق کشنده اعدام شد.

آندری چیکاتیلو

آندری رومانوویچ چیکاتیلو یک قاتل سریالی در اتحاد جماهیر شوروی بود که به وی لقب قصاب روستوف را داده بودند. او در بین سال‌های 1978 تا 1990 میلادی دست‌کم پنجاه و دو زن و کودک را در روسیه مورد تجاوز جنسی، قتل و نقص عضو قرار داد. پلیس در ابتدا شک بر قاتل بودن چیکاتیلو داشت، به همین علت وی را مورد نظارت بیشتری قرار دادند که در نهایت منجر شد مدارک کافی برای دستگیری او فراهم شود.

چیکاتیلو در مجموع به پنجاه و شش قتل اعتراف کرد و به خاطر پنجاه و سه مورد از این قتل‌ها در آپریل 1992 محاکمه شد. بستگان قربانیان از مقامات خواستند که او را آزاد کنند تا خودشان او را بکشند. او در اکتبر 1992 به خاطر پنجاه و دو مورد از این قتل‌ها مجرم شناخته و به اعدام محکوم شد و متعاقباً در فوریه 1994 با جوخه آتش اعدام شد.

تامی لین سلز

تامی لین سلز از قاتل‌ های سریالی آمریکایی بوده که ادعا کرده بیش از هفتاد نفر را به قتل رسانده است. وی یکی از خطرناک‌ترین مجرمان در تاریخ تگزاس محسوب می‌شود و به چندین قتل وحشیانه بین سال‌های 1985 تا 1999 محکوم شده است؛ یکی از قتل‌های بی‌رحمانه و وحشیانه او، قتل یک دختر بچه سیزده ساله با اصابت شانزده ضربه چاقو است.

سلز در یکی از جنایت‌های خود وارد اتاق خواب دختر بچه‌ای ده ساله شد و او را مورد اصابت چاقو قرار داد و رها کرد تا بمیرد. با وجود خونریزی زیاد، آن دختر بچه توانست زنده بماند و همسایگان را خبر کرد. آن دختر توضیحات مفصلی از سلز به پلیس ارائه کرد که در نهایت منجر به دستگیری او شد. سلز بابت جنایت‌هایی که انجام داد به اعدام محکوم گشت و در سال 2014 اعدام شد.

گری ریجوی

یکی از پرکارترین قاتل‌ های سریالی ایالات متحده، گری ریجوی نام دارد که در سال 2001 به دلیل چهار قتل دستگیر شد؛ اگرچه او اعتراف کرد که در طول دهه‌های 1980 و 1990 میلادی حداقل هفتاد زن را در ایالت واشنگتن کشته است. او با ارائه اعترافات دقیق و هدایت پلیس به محل اختفا قربانیانش از مجازات اعدام گریخت. پنج نفر از قربانیان ریجوی در رودخانه گرین پیدا شدند که باعث شد مطبوعات به او لقب قاتل رودخانه سبز بدهند. او به چهل و نه فقره قتل مجرم شناخته شد و به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم گشت.

پدرو رودریگز فیلهو

پدرو رودریگز فیلهو، قاتل‌ سریالی برزیلی‌ست که در لیست این مطلب از جدیدترین قاتل‌ های سریالی محسوب می‌شود. فیلهو در سال 1973 دستگیر شده بود اما در سال 2003 به جرم قتل حداقل هفتاد و یک نفر و به 128 سال زندان محکوم شد؛ اگرچه قوانین حقوق کشور برزیل هر کسی را از گذراندن بیش از سی سال در پشت میله‌های زندان منع می‌کند.

فیلهو با ارتکاب اولین قتل خود در سن چهارده سالگی، دزدی‌ را آغاز کرد و فروشندگان محلی مواد مخدر را به قتل می‌رساند. او تا سن هجده سالگی ده نفر را به قتل رساند. او در حین گذراندن دوران محکومیت، پدر خود را که وی نیز به جرم قتل نیز در زندان بود، اعدام کرد. قابل ذکر است که او در دوران محکومیت خود دست کم چهل و هفت زندانی را به قتل رسانده است. قتل‌های دنباله‌دار وی منجر شد تا محکومیت وی به 400 سال افزایش یابد، با این حال او در سال 2007 پس از تحمل 34 سال از زندان آزاد شد اما بعداً در سال 2011 مجدداً دستگیر شد.

دانیل کامارگو باربوسا

باربوسا یکی از قاتل‌ های سریالی پرکار بوده که تخمین زده می‌شود در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی بیش از 150 دختر جوان را در کلمبیا و اکوادور مورد تجاوز قرار داده و کشته است. او به قتل 72 دختر در اکوادور از زمان فرار از زندان کلمبیا اعتراف کرد. او پس از دستگیری در کیتو، مقامات را به محل اختفا قربانیانی که اجسادشان هنوز پیدا نشده بود هدایت کرد. او در سال 1989 مجرم شناخته شد و به 16 سال زندان محکوم گشت که حداکثر مجازات در اکوادور است. باربوسا در نوامبر 1994 توسط اقوام یکی از قربانیانش در زندان به قتل رسید.

دکتر هارولد شیپمن

دکتر هارولد فردریک شیپمن یک پزشک انگلیسی بود و از آن به عنوان یکی از پرکارترین قاتل‌ های سریالی شناخته‌شده در تاریخ یاد می‌شود که مسئول قتل بیش از 250 نفر است. او یک پزشک مورد اعتماد بود که در جامعه احترام زیادی داشت، با این حال همکاران و متولیان محلی در مورد میزان بالای مرگ و میر در این منطقه دچار شک شدند و تعداد زیادی از گواهی فوت زنان مسن توسط دکتر شیپمن امضاء شده بود.

جسدهای متعددی نبش قبر شدند که دیامورفین در سیستم بدنی آنها نشان داده می‌شد. بعدها مشخص شد که شیپمن به عمد دوزهای کشنده دارو را به تعداد زیادی از بیماران تزریق کرده و باعث مرگ آنها شده است. وی حتی وصیتنامه آنها را جعل می‌کرد تا بتواند مقادیر زیادی پول را به ارث ببرد و درخواست سوزاندن اجساد قربانی را تکمیل کند. قاضی پرونده او را به 15 حبس ابد متوالی محکوم کرد و توصیه کرد که هرگز آزاد نشود. شیپمن در ژانویه 2004 خود را در سلولش در زندان ویکفیلد حلق آویز کرد.

پدرو آلونسو لوپز

پدرو آلونسو لوپز یک قاتل سریالی کلمبیایی بوده که به تجاوز و قتل بیش از 300 دختر در سراسر آمریکای جنوبی متهم شده است. لوپز قربانیان را با فریب و نیرنگ به مناطق دورافتاده یا داخل ساختمان‌های غیرمسکونی می‌برد، جایی که به هر یک از آنها مانند قاتل‌ های سریالی دیگر تجاوز کرده و سپس آنها را با طیف وسیعی از روش‌های وحشیانه، به قتل می‌رساند.

لوپز یک تلاش ناموفق در آدمربایی داشت که همان منجر به دستگیری‌اش شد. وی به قتل بیش از 300 تن اعتراف کرد اما اعترافات وی منجر به یافتن تنها 51 جنازه شد. بابت این جنایت‌های خوفناک مطبوعات به او لقب هیولای کوهستان آند را داده‌اند. او که در سال 1980 زندانی شد و قبل از آزادی از زندانی در اکوادور هجده سال محکومیت را گذراند و بعد به کلمبیا تبعید شد و در آنجا دوباره دستگیر شد و در سال 2002 به حبس ابد محکوم گشت.

امیدواریم از لیست ما در مورد ترسناک‌ترین و بی‌رحم‌ترین قاتل‌ های سریالی لذت برده باشید. به نظر شما کدام مورد از همه بی‌رحم‌تر و ظالمانه‌تر بود؟ نظر خود را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.