خشن‌ترین و ترسناک‌ترین ابزار شکنجه در طول تاریخ

25 مورد از خشن‌ترین و ترسناک‌ترین ابزار شکنجه در طول تاریخ

شکنجه هموراه یکی از عوامل ایجاد رعب و وحشت در میان مردم بوده است. در این مطلب 25 مورد از خشن‌ترین و ترسناک‌ترین ابزار شکنجه در طول تاریخ را معرفی خواهیم کرد.

اگر در اینترنت یک جستجویی انجام دهید و به عکس‌هایی از ابزار شکنجه که در طول تاریخ از آن‌ها استفاده می‌شدند نگاهی بیاندازید، یک حس دلهره و ترس در شما ایجاد خواهد شد. البته امروزه ما قوانینی داریم که انسان‌ها را در برابر مجازات‌های ظالمانه و غیرعادی مصون نگه می‌دارد، اما در دوران قدیم تمام این اقدامات یک امر عادی بود.

پادشاهان، ملکه‌ها، ستمگران و کشیش‌ها همگی اقدام به شکنجه افرادی می‌کردند که به نظرشان جنایتکار، منافق، جادوگر و خائن بودند. آن‌ها برای استخراج اطلاعات از این افراد و به اعتراف وادارشان کردن، به طرز خلاقانه‌ای ابزار شکنجه وحشتناک و خشن اختراع کردند که روش‌های شکنجه مدرن در برابر آن‌ها حرفی برای گفتن ندارد. بعید به نظر می‌رسید که مردمان بیچاره بتوانند زیر همچین فشاری دوام بیاورند. اگر انسان‌های امروزی را در این ابزارهای شکنجه قرار دهیم، در یک چشم به هم زدن به کارهای نکرده هم اعتراف خواهند کرد.

هشدار:

مطالعه و مشاهده تصاویر این مطلب ممکن است برای همه نباشد!

با معرفی 25 مورد از خشن‌ترین و ترسناک‌ترین ابزار شکنجه در طول تاریخ همراه گجت نیوز باشید.

25. تخته بند (Pillory)

از این ابزار شکنجه به طور گسترده در قرون وسطی استفاده می‌شد. تخته بند بر دو ستون چوبی استوار بوده و روی تخته‌اش سه سوراخ، یکی برای سر و دو سوراخ دیگر برای دست‌ها جاسازی شده‌ است. گاهی اوقات پاها نیز با این ابزار بسته می‌شد.

قربانیانی که اسیر این ابزار شکنجه می‌شدند اغلب به منظور تحقیرشدن در انظار عمومی قرار می‌گرفتند و تماشاگران نیز مجاز بودند به سوی فرد تخته‌ بندشده میوه گندیده و سنگ پرتاب کنند. در موارد نادر، آنها پس از روزها رها شدن در اثر عوامل مختلف جان خود را از دست می‌دادند.

24. شکنجه آب (Water Torture)

ابزار شکنجه

این ابزار شکنجه که به عنوان شکنجه آب معروف است، در دوران تفتیش عقاید اسپانیایی استفاده می‌شد و بیشتر آنکه از نظر جسمی دردناک باشد، از نظر روانی آسیب زا بود. در این شکنجه قربانی روی یک صندلی بسته می‌شد و قطرات ریز آب روی پیشانی او چکه می‌کرد. استرس و اضطرابی که در هنگام اجرای طولانی مدت این شکنجه به فرد وارد می‌شد، حتی قوی‌ترین انسان‌ها را نیز از پا در می‌آورد.

جالب است که بدانید یک برنامه تلویزیونی به نام افسانه زدایان (MythBusters) این شکنجه را مورد آزمایش قرار دارد و از اثربخشی و مؤثر بودن آن خبر داد.

23. مچ کشی (Strappado)

از این ابزار شکنجه نیز در دوران تفتیش عقاید اسپانیایی استفاده می‌شد و یک روش منحصر به فرد برای شکنجه مردم بود. کشیش‌ها دست‌های قربانی را از پشت می‌بستند و سپس با استفاده از مچ کشی، آن‌ها را بلند کرده و در هوا آویزان می‌کردند. این حرکت باعث می‌شد که دست‌های قربانیان از پشت به بالا کشیده شود و در ادامه کار باعث در رفتگی دست آنان می‌شد.

همانطور که هم اکنون در حال تصور هستید، این شکنجه فوق العاده خشن و دردناک بود؛ اما کشیش‌ها دو روش برای بدتر کردن آن داشتند. اولین مورد این بود که قربانی را اندکی رها کنند و سپس ناگهان جلویش را بگیرند تا طناب کمی گیر کند. دومین مورد نیز در هنگام مچ‌ کشی وزنه‌هایی را از مچ پای قربانی برای افزایش درد شکنجه آویزان می‌کردند.

22. غلتک شکنجه (The Rack)

ابزار شکنجه

این ابزار شکنجه در قرون وسطی مورد استفاده قرار می‌گرفت. غلتک شکنجه یک تخت چوبی با چهار طناب بوده که از دو طناب برای بستن پاها و از دو طناب دیگر برای بستن دست‌ها استفاده می‌شد.

در این شکنجه دست‌ها و پاهای قربانی به آرامی کشیده می‌شد تا جایی که دست و پاهایش در برود، استخوان‌هایش شکسته شود و گاهی اوقات اندام گفته شده به طور کامل از بدن جدا شوند. از این ابزار شکنجه برای گرفتن اعتراف از منافقین و خائنان استفاده می‌شد.

21. تین زو (Tean zu)

تین زو نوعی شکنجه چینی بود. در ابزار شکنجه این روش، چوب و ریسمان به انگشت‌های قربانی بسته می‌شد. اگر قربانی اعتراف نمی‌کرد یا اطلاعات مورد نیاز را نمی‌داد، دستگاه به آرامی انگشتان دست وی را خرد می‌کرد و می‌شکست.

20. افسار زن عفریته (Scold’s Bridle)

ابزار شکنجه

در قرون وسطی، شوهران برای مجازات همسرانشان بابت شایعه پراکنی، خبر چینی و غیبت، از ابزار شکنجه‌ای به نام افسار زن عفریته استفاده می‌کردند. این دستگاه شامل نوارهای آهنی بود که به پوزه‌بند آهنی متصل بودند و دور سر زن قرار می‌گرفت تا موجب ساکت شدن وی و تحقیرش شوند.

اغلب پس از قرار دادن این ابزار شکنجه روی سر خانم‌ها، وی را وارد شهر می‌کردند و در انظار عموم به عنوان کسی که شایعه پراکنی کرده به نمایش قرار می‌دادند.

19. صندلی آهنی (Iron Chair)

یک ابزار شکنجه ترسناک که حتی نگاه کردن به آن نیز باعث ایجاد ترس و آشوب در انسان‌ها می‌شد صندلی آهنی بود. از این ابزار شکنجه در قرون وسطی استفاده می‌گردید و پوشیده شده از صدها میخ آهنی تیز بود که قربانی به اجبار باید روی آن می‌نشست.

قربانی پس از نشستن روی صندلی به آن بسته می‌شد و جلادان زیر صندلی آتش روشن می‌کردند تا به نوعی قربانیان را کباب کنند.

18. دستگاه شکنجه موشی (The Rat Torture Device)

ابزار شکنجه

در قرون وسطی، یکی از ارزان‌ترین، ساده‌ترین و مؤثرترین ابزار شکنجه، استفاده از موش بود. معمولاً روش کار این شکنجه بدین شکل بود که دست و پاهای قربانی را می‌بستند سپس یک جعبه فلزی پر از موش را روی شکم وی قرار می‌دادند. موش‌ها برای فرار از آن مخمصه دست به هر کاری می‌زند و در اکثر مواقع اقدام به تیکه و پاره کردن شکم قربانی می‌کردند.

17. چرخ کاترین (Catherine Wheel)

چرخ کاترین که همچنین با عنوان چرخ افسار گسیخته نیز شناخته می‌شود، یک ابزار شکنجه محبوب در طی قرون وسطی بود. در این روش شکنجه، دست و پاهای قربانیان پس از شکسته شدن از بین پره‌های یک چرخ بزرگ عبور داده می‌شد؛ سپس چرخ را روی یک ستون بزرگ قرار می‌دادند تا بدن قربانیان زیر نور آفتاب بسوزد یا کلاغ‌ها از جسد آن‌ها تغذیه کنند.

گاهی اوقات همانطور که تصویر می‌بینید، میخ‌های آهنین بزرگ در وسط چرخ قرار می‌دادند و بدن قربانیان را از روی میخ رد می‌کردند.

16. شکنجه تابوت (Coffin Torture)

ابزار شکنجه

آهنگران در قرون وسطی با استفاده از نوارهای بزرگ آهنین، تابوتی توخالی به شکل یک آدم می‌ساختند. جلادان قربانیان را به زور در داخل این ابزار شکنجه حبس کرده و آنان را آویزان می‌کردند و در حالی که بدنشان توسط حیوانات خورده می‌شد، زیر نور آفتاب سوزان جان می‌سپرند.

15. اسب چوبی (Wooden Horse)

از ابزار شکنجه اسب چوبی که همچنین با نام اسب اسپانیایی نیز شناخته می‌شود، در دوران تفتیش عقاید اسپانیایی استفاده می‌شد. در این روش شکنجه، ابتدا قربانی را برهنه می‌کردند و در حالی که روی چهار پایه‌ای همانند اسب می‌نشست دست و پای او را به آن می‌بستند.

از آنجایی که پای قربانی به جایی بند نبود تا فشار را از روی خودش کم کند، درد بسیار زیادی را تحمل می‌کرد و اغلب باعث پارگی میان‌ دوراه پِرینیوم آن‌ها می‌شد و خونریزی بسیار شدیدی را به همراه داشت.

14. اشکلک شست (Thumbscrew)

ابزار شکنجه

ابزار شکنجه اشکلک شست چیزی شبیه تین زو چینی است. در این شکنجه با استفاده از یک انبرک فلزی، شست قربانی وارد دستگاه شده و انبرک به آرامی روی انگشتان شست وی بسته می‌شود. اگر قربانی اعتراف نمی‌کرد یا اطلاعاتی را ارائه نمی‌داد، شست‌هایش قبل از شکستگی درد بسیار وحشتناکی را تحمل می‌کرد.

13. دختر مردارخوار (Scavenger’s Daughter)

ابزار شکنجه دختر مردارخوار که توسط مردی برتانیای به نام اسکوینگتون اختراع شد، یک ابزار شکنجه محبوب در دوران سلطنت ملکه الیزابت اول بود. این دستگاه یک حقله آهنی بود که در وسطش یک لولا داشت.

قربانی مجبور می‌شد روی یک نیمه حلقه خم شود در حالی که نیمه دیگر روی کمر او قرار داشت، سپس لولا به آرامی تنگ می‌شد و کمر قربانی را له می‌کرد و باعث شکسته شدن استخوان‌های دنده و سینه می‌شد.

12. صندلی یهودا (Judas Chair)

ابزار شکنجه

یکی ابزار شکنجه ترسناک دیگر صندلی یهودا نام دارد. صندلی یهودا چهار پایه چوبی بود که در قسمت بالایی آن یک هرم وجود داشت و اساساً آن را به یک صندلی جهنمی تبدیل کرده بود.

قربانی را به وسیله طنابی آویزان می‌کردند در حالی که پاهای وی با طناب دیگری بسته می‌شد، سپس جلاد طنابی که قربانی با آن آویزان شده بود را مرتب بالا و پایین می‌کرد تا مقعد یا واژن قربانی به لبه نوک تیز هرم برخورد کند.

11. چنگال هرتیک (Heretic’s Fork)

همانطور که احتمالاً حدس زدید، چنگال هرتیک در جریان تفتیش عقاید اسپانیایی اختراع شد. این ابزار شکنجه دو لبه نوک تیز در هر طرف خود داشت و با یک بند چرمی به دور گردن قربانی متصل می‌شد. یک طرف نوک تیز آن دقیقاً زیر چانه قربانی قرار می‌گرفت در حالی که سر دیگر آن به سمت پایین و به سمت جناغ سینه فرد قرار داشت.

حتی کوچیکترین حرکت فک باعث می‌شد که قربانی درد شدیدی را تحمل کند. معمولاً از این ابزار شکنجه پیش از زنده زنده سوزاندن قربانی استفاده می‌کردند.

10. پاشنه سوراخ کن (Instep Borer)

ابزار شکنجه

از ابزار شکنجه پاشنه سوراخ کن در آلمان استفاده می‌شد که یک روش وحشتناک برای شکنجه دادن پای یک انسان بود. در این شکنجه، قربانی پای برهنه خود را درون یک کفش فلزی قرار می‌داد. سپس جلاد آهسته آهسته یک میل لنگ را می‌چرخاند و یک میخ تیز به تدریج در پای قربانی فرو می‌رفت.

زخم نانشی از این شکنجه به حدی بد و بزرگ بود که اغلب قربانی به دلیل عفونت باکتریایی جان خود را از دست می‌داد.

9. زانو نصف کن (Knee Splitter)

از زانو نصف کن به عنوان یک روش مجازات و ابزار شکنجه در دوران تفتیش عقاید اسپانیایی استفاده می‌شد. این دستگاه شامل دو تخته چوبی کوچک بود که به آن‌ها میخ‌های آهنین تیز متصل شده بودند، سپس پای قربانی را بین این دو تخته چوبی قرار می‌دادند و به آرامی آن را می‌بستند که آسیب جدی به زانو قربانی وارد می‌کرد.

تعداد میخ‌های چسبیده به دستگاه به اندازه آن بستگی داشت، اما اغلب بین سه تا بیست میخ بود؛ حتی گاهی اوقات قبل از اینکه پا را درون دستگاه قرار دهند، میخ‌ها را داغ می‌کردند.

8. میل لنگ روده (Intestinal Crank)

ابزار شکنجه

احتمالاً خودتان با شنیدین نام میل لنگ روده می‌توانید حدس بزنید که این ابزار شکنجه به شکل کار می‌کرد، اما در هر صورت ما روش کار آن را توضیح می‌دهیم. در این شکنجه جلاد برشی را در شکم قربانی ایجاد می‌کرد و قسمت بالایی روده را به میل لنگ می‌چسباند. با چرخاندن میل لنگ، روده قربانی در حالی هنوز زنده بود از شکمش خارج می‌شد. قربانیان در نهایت می‌مردند، اما پیش از مرگ شکنجه آهسته و دردناکی را پشت سر می‌گذاشتند.

7. گلابی غمگین (Pear of Anguish)

از میان بسیاری از ابزارهای شکنجه که طی دوران باستان استفاده می‌شد، گلابی غمگین احتمالاً یکی از بدترین آنها است. یک ابزار شکنجه فلزی که چهار برگ داشت و بسته به جنایت انجام شده در گلو قربانی قرار می‌گرفت، سپس هنگامی که کلید این دستگاه چرخانده می‌شد، برگ‌ها به سرعت باز می‌شدند و باعث ایجاد آسیب داخلی شدید در قربانی می‌گشت. این شکنجه به ندرت قربانی را به کام مرگ می‌کشاند، اگرچه پس از آن شکنجه‌های دیگر انجام می‌شدند.

6. گاو برنزی (Brazen Bull)

ابزار شکنجه

گاو برنزی یک ابزار شکنجه قدیمی بوده که تصور می‌شود اولین بار توسط مردی یونانی به نام پریلوس ساخته شده است. همانطور که از نامش مشخص بوده، این ابزار شکنجه یک مجسمه برنزی گاو نر است. قربانیان قبل از اینکه درون این گاو برنزی قرار بگیرند، زبانشان بریده می‌شد و دستشان را می‌بستند، سپس در زیر گاور آتش می‌افروختند تا فلز آن کاملاً داغ و گداخته شود و در نتیجه این کار قربانی در داخل این وسیله برشته‌ شده و می‌مرد.

فریادی که قربانیان درون این گاو برنزی سر می‌دادند برای اطرافیان دقیقاً مانند صدای یک گاو نر بود. طبق افسانه‌ها، هنگامی پریلوس گاو برنزی را برای کشتن زجرآور محکومین به فرمان فالاریس، حاکم زورگوی جزیره سیسیل ساخت، به جای اینکه به خاطر خلاقیتش پاداشی دریافت کند فالاریس دستور داد تا نخست این ابزار شکنجه را روی سازنده‌اش آزمایش کنند که این کار سبب مرگ پریلوس شد.

5. چاک دهنده سینه (Breast Ripper)

در دوران باستان، زنان مورد شکنجه ظالمانه خاصی قرار می‌گرفتند. ابزار شکنجه چاک دهنده سینه، قطعاً یکی از موارد غم انگیز شکنجه زنان است. همانطور که از نام آن پیداست، یک قسمت از دستگاه چنگکی بوده که در سینه زن فرو می‌رفت، سپس آنان را به دیوار می‌بستند و چنگک سینه قربانیان را تکه تکه می‌کرد.

4. دوشیزه آهنین (Iron maiden)

ابزار شکنجه

یکی از معروف‌ترین و بدنام‌ترین ابزار شکنجه تمام دوران، دوشیزه آهنین نام دارد. دوشیزه آهنین یک تابوب سنگی آهکی بزرگ بوده که میخ‌های طویل روی درون و داخل درب آن قرار دارد؛ هنگامی که قربانی درون این تابوب قرار می‌گرفت، اندام‌های حیاتی وی پس از بسته‌شدن درب سوراخ می‌شد.

قابل ذکر است که در این روش، قربانی مرگ فوری را تجربه نمی‌کرد و احتمالاً برای مدتی زنده می‌ماند و سپس از شدت خونریزی جانش را از دست می‌داد. در ابتدا باور بر این بود که روایات مربوط به ابزار شکنجه تخیلی بوده و وجود خارجی ندارد، اما در دهه 1800 میلادی در شهر نورنبرگ آلمان، یکی از این دستگاه‌ها را پیدا کردند.

3. له کننده سر (The Head Crusher)

نام این ابزار شکنجه کاملاً عملکرد آن را توضیح می‌دهد. در این روش قربانی چانه‌اش را روی میله‌ای فلزی قرار می‌داد تا کلاهی به بالای سرش بسته شود؛ سپس جلاد میل لنگی که در بالای دستگاه قرار داشت را می‌چرخاند و سر قربانی را له می‌کرد. ابتدا دندان‌ها می‌شکستند، سپس فک و در نهایت چشم‌ها از حدقه بیرون می‌زدند.

اگر قربانی زیر فشار این ابزار شکنجه مرگ فوری را تجربه نمی‌کرد، بدیهی‌ست که آسیب مغزی جبران ناپذیری را متحمل می‌شدند.

2. چکمه‌ها (The Boots)

ابزار شکنجه

جلادان از چکمه‌ها به دو نوع مختلف استفاده می‌کردند. برخی از جلادان چکمه‌های چرمی را دور پای قربانی می‌چسبانند و روی آن‌ها آب به شدت داغ می‌ریختند. گاهی اوقات این آب‌ها به حدی داغ بودند که باعث حل شدن گوشت پا نمایان شدن استخوان می‌شدند.

نوع دیگر استفاده از این ابزار شکنجه، گداختن پا بود که خیلی رواج داشت. پای قربانی را به گوشت خوک می‌مالیدند و روی آتش کباب می‌کردند.

1. ارّه (The Saw)

از زمان امپراتوری روم تا تفتیش عقاید اسپانیایی، هم در اروپا و هم در چین استفاده از این ابزار شکنجه رایج بود. اره کردن افراد به دو نیم با یک اره بزرگ راهی نسبتاً ارزان و مؤثر برای مجازات و تنبیه یک فرد محسوب می‌شد.

در برخی موارد، چینی‌ها دوست داشتند قربانیان خود را به صورت وارونه آویزان کنند و این باعث می‌شد که آنها برای مدت طولانی‌تری زنده بمانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*