ترسناک ترین پل

ترسناک ترین پل های ساخته شده در جهان

پل ها معمولا با المانی از هیجان و ترس همراه هستند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۲۵ مورد از ترسناک ترین پل های جهان آشنا کنیم.

اگر از ارتفاع نمی‌ترسید، حس ماجراجویی دارید و اهمیتی به خطر نمی‌دهید؛ بهتر است با ترسناک ترین پل های ساخته شده در جهان آشنا شوید. گام نهادن روی هرکدام از این پل ها می‌تواند خطرناک و البته هیجان انگیز باشد.

ترسناک ترین پل های جهان 

پل تریقت در سوئیس

ترسناک ترین پل

این پل ۱۷۰ متر طول دارد و فوق‌العاده ناپایدار است. شاید دلیل عدم پایداری پل به این موضوع برگردد که در تنها شش هفته ساخته شده است. پل تریفت فقط در طول ماه‌های ژوئن و اکتبر به روی بازدیدکنندگان باز است.

در این بازه زمانی نیز بهتر است تنها در هنگامی که هوا صاف است، از آن عبور کنید؛ زیرا با کوچکترین بادی، پل به شدت نوسان خواهد کرد. افراد شجاعی که جرئت گذر کردن از این پل را دارند، با منظره بسیار زیبایی از رشته کوه‌های آلپ مواجه خواهند شد.

پل Kawarau Gorge Suspension در نیوزیلند

ترسناک ترین پل

به عنوان محل تولد اولین سایت تجاری بانجی جامپینگ، پل Kawarau نسبتا ترسناک است. این پل روی رودخانه Kawarua بنا شده و حدود ۴۳ متر از سطح آب فاصله دارد. افرادی که قصد دارند چه به صورت پیاده و چه با دوچرخه از مسیر Queenstown بگذرند، از این پل عبور می‌کنند.

پل Daedunsan Mountain در کره جنوبی

ترسناک ترین پل

این پل ترسناک ۵۰ متر طول دارد و روی دره بزرگ و دلهره‌آور پارک ملی Daedunsan قرار گرفته است. پله‌های این پل به رنگ قرمز هستند و در برخی قسمت‌ها نیز شیب خیلی زیادی دارند. این پل بخشی از یک مسیر پیاده‌روی در کوه است و فقط در صورتی که می‌خواهید هیجان زیادی را تجربه کنید، توصیه می‌شود. به همین خاطر نیز در لیست ترسناک ترین پل‌ های جهان قرار گرفته است.

پل معلق Ghasa در نپال

ترسناک ترین پل

وقتی به این پل نگاه می‌کنید، گمان می‌کنید که چیزی شبیه یک ترن هوایی قدیمی رها شده را در پیش خود دارید؛‌ اما جالب اینجاست که نه تنها این پل بدون استفاده نیست، بلکه هر روز گله‌های بسیاری از حیوانات از آن عبور می‌کنند. اگر روزی تصمیم گرفتید از این پل وحشتناک عبور کنید، باید همان فضای کمی که در اختیار دارید را هم با موجودات دیگر به اشتراک بگذارید.

پل‌های میمونی در ویتنام

ترسناک ترین پل

این مدل پل‌ها که در ویتنام یافت می‌شوند از تنها یک تنه بامبو ساخته شده‌اند و در هنگام گذشتن از آنها نیز باید به یک نرده ناپایدار چنگ بزنید. همانطور که از نامش مشخص است، گویا فقط یک میمون می‌تواند بدون هیچگونه مشکلی از اینگونه پل‌ها بگذرد. اگر هم می‌خواهید از آنها عبور کنید، با خود حوله همراه داشته باشید.

پل هونگ‌شان در چین

ترسناک ترین پل

این پل باریک که با نام پل فناناپذیران نیز شناخته می‌شود در کوه زرد (هونگ شان)‌ در چین قرار دارد. افراد شجاعی که از این پل می‌گذرند از دیدن یک منظره بی‌نظیر از کوه‌های اطراف لذت خواهند برد و اگر هم بخت یارشان باشد، می‌توانند به دنیا از میان ابرهای فراوان بنگرند.

پل جنگل بارانی Montenegro در کاستاریکا

ترسناک ترین پل

این پل در جنگل بارانی Montenegro قرار گرفته است که یکی از زیباترین و متنوع‌ترین جنگل‌های بارانی دنیا به حساب می‌آيد. پل چوبی Montenegro خیلی از بخش‌های خود را از دست داده است و همین نیز باعث شده که گذشتن از آن به یک تجربه ترسناک بدل شود. در واقع با کوچکترین قدم اشتباه این امکان وجود دارد که به پایین سقوط کنید.

پل U-Bein در میانمار

ترسناک ترین پل

پل U-Bein که از روی دریاچه Taungthaman در میانمار می‌گذرد، ۱.۲ کیلومتر طول دارد و روی یک سکوی سست از چوب ساج ساخته شده است. این پل از هر دو سمت توسط ۱۰۸۶ ستون چوبی از از آب بیرون آمده‌اند، حمایت می‌شوند و اینگونه به نظر می‌رسد که انگار همیشه به تعمیر نیاز دارد.

پل Chesapeake Bay در مریلند آمریکا

ترسناک ترین پل

پل Chesapeake Bay به عنوان طولانی‌ترین سازه فولادی دنیا که روی آب قرار گرفته است، شناخته می‌شود. طول این پل به ۶.۹ کیلومتر می‌رسد.

پل Langkawi Sky در مالزی

ترسناک ترین پل

این پل در قله Gunung Mat Cincang در مالزی قرار دارد و تنها راه دسترسی به آن نیز استفاده از تله کابین است. ارتفاع پل Langkawi از سطح دریا ۸۰۰ متر است. این پل در ابتدا به صورت کامل روی زمین ساخته شده و سپس با هلیکوپتر به مکان فعلی منتقل شده است. این پل جزء ترسناک ترین پل های جهان به حساب می‌آید.

پل Storseisundet در نروژ

ترسناک ترین پل

اگر از ترن‌های هوایی خوشتان می‌آید، قطعا از این پل در نروژ نیز استقبال خواهید کرد. البته پل Storseisundet خطرناک نیست؛ اما به خاطر طبیعت اطراف آن و شیب زیادی که دارد، می‌تواند به فرد کمی حس هیجان و ماجراجویی را منتقل کند.

پل Carrick-a-Rede Rope در ایرلند شمالی

ترسناک ترین پل

این پل معروف که سرزمین اصلی ایرلند را به جزیره Carrickarede وصل می‌کند، حدود ۲۰ متر طول دارد و در ارتفاع ۳۰ متری از سخره‌های زیرین قرار گرفته است. گذر کردن از این پل آنقدر برای مسافران ترسناک است که اکثر آنها ترجیح می‌دهند به جای آن از قایق استفاده کنند.

پل معلق کاپیلانو در کانادا

ترسناک ترین پل

این پل که با عنوان یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق دنیا شناخته می‌شود، در ارتفاع ۶۰ متری از رودخانه Capilano قرار گرفته است. موارد زیادی از افتادن مسافران از پل و مرگ آنها گزارش شده است. به همین خاطر بهتر است پیش از گذشتن از یکی از ترسناک ترین پل های جهان حسابی فکر کنید.

پل کانوپی در غنا

ترسناک ترین پل

این پل یک مسافر خسته را با لایه‌ای بسیار نازک از چوب (با تنها ۳۰ سانتی‌متر ضخامت) از سطح زمین جدا می‌کند. همچنین تنها به واسطه طناب‌هایی که از هر طرف فقط ۱.۵ متر اضافه‌ آمده‌اند، در جای خود قرار گرفته است. این پل به گونه‌ای است که در هر لحظه حس می‌کنید ممکن است بشکند و سقوط کنید.

پل Aiguille du Midi در فرانسه

ترسناک ترین پل

این پل که توسط منظره‌ای نفس‌گیر از رشته‌ کوه‌های آلپ احاطه شده است، در ارتفاع ۴۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و منظره‌ای اعجاب‌انگیز را در برابر چشم مسافران قرار می‌دهد. تنها مشکلی که این پل دارد، مسیری طولانی است که باید برای رسیدن به آن تحمل کنید. شما باید طولانی‌ترین تله کابین زمینی دنیا به طول ۲۷۰۰ متر را از گوشه کوه تا پل سوار شوید.

پل رودخانه ویتیم در روسیه

ترسناک ترین پل

در طول زمستان‌های سخت روسیه، سطح چوبی این پل با یخ پوشیده می‌شود. در نتیجه گذشتن از پل خیلی سخت می‌شود و یک حرکت اشتباه می‌تواند شما و وسیله نقلیه همراهتان را به حمامی ناخوشایند از آب سرد و یخ بفرستد.

پل میلو در فرانسه

ترسناک ترین پل

این پل کابلی در جنوب فرانسه قرار گرفته است و با وجود ارتفاع ۳۴۳ متری، بلندترین پل جهان به حساب می‌آيد. طول این پل ۲۴۶۰ متر است و در سال 2004 توسط رئیس جمهور فرانسه افتتاح شد.

پل رویال جرج در کلرادو در آمریکا

ترسناک ترین پل

پل رویال جرج در یک شهربازی در کلرادو قرار گرفته است و تا سال ۲۰۰۱ به عنوان مرتفع‌ترین پل جهان شناخته میشد تا اینکه در آن سال پل Liuguaghe در چین، این عنوان را از آن خود کرد. این پل روی رود آرکانزاس قرار گرفته است.

توصیه می‌کنیم که در هنگام عبور از رویال جرج به هیچ وجه به پایین نگاه نکنید؛ زیرا به علت ارتفاع زیاد و احتمال سرگیجه ممکن است خطراتی در یکی از ترسناک ترین پل های جهان متوجه شما شود.

پل مکیناک در میشیگان در آمریکا

ترسناک ترین پل

پل مکیناک با طول ۲۶۲۷ متر سومین پل طولانی کاملا معلق جهان است. در طول ساخت این پل، ۵ کارگر جان خود را از دست دادند.

پل میان‌گذر دریاچه پوتچاترین در لوئیزیانا در آمریکا

ترسناک ترین پل

برای ساخت این پل از مقادیر بسیار زیادی بتن استفاده شد تا به عنوان یکی از پل های خطرناک دنیا شناخته نشود. این پل در کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی‌ترین پل آبی دنیا ثبت شده است.

پل Musou Tsuribashi در ژاپن

ترسناک ترین پل

پل Musou Tsuribashi بدون شک ترسناک ترین و خطرناک ترین پل ژاپن است. ۵۰ سال از عمر این پل می‌گذرد و وضع ظاهری آنچنان خوبی هم ندارد. فقط کافیست نگاهی به این پل سست بیندازید تا متوجه شوید که حتما باید قدم‌های خود را مطمئن بردارید وگرنه در کنار ماهی‌ها شنا خواهید کرد.

پل Estrada Puerto Suarez

ترسناک ترین پل

این پل باریک تنها یک لاین دارد و به شکل عجیبی ناپایدار است. همچنین طولانی‌ بودن بیش از حد و عبور مرتب قطارها از آن سبب شده که پیدا کردن زمان مناسب برای گذر از پل Estrada Puerto Suarez به یک مسئله سخت و خطرناک بدل شود.

پل ولگوگراد روسیه

ترسناک ترین پل

این پل بتنی از روی رود ولگا در روسیه می‌گذرد. پل ولگوگراد در هنگام وزش باد، به شدت نوسان می‌کند و معمولا نیز به خاطر هوای بود از تردد خودروها روی آن جلوگیری می‌شود.

پل Quepos در کاستاریکا

ترسناک ترین پل

پل Quepos فوق‌العاده باریک است و تنها ماشین‌ها می‌توانند از یک جهت گذر کنند. در واقع اگر ماشینی بخواهد از آنسوی پل بیاید، باید ابتدا صبر کند که ماشین‌ها رد شوند و سپس وارد پل شود. علاوه بر اینها، این پل خیلی هم می‌لرزد و در هنگام حرکت ماشین‌ها روی آن به شدت صدا می‌کند. به نحوی که از رفتن روی پل پشیمان می‌شوید.

پل رودخانه سیدو در چین

ترسناک ترین پل

این پل معلق بیش از ۱۳۰۰ متر طول دارد و شانگهای را به چنگدو متصل می‌کند. در واقع این پل تنها بخشی از یک یک مسیر کوهستانی طولانی و خطرناک به نام بزرگراه Huyu G50 است. این پل با ارتفاع ۴۶۰ متر، مرتفع‌ترین پل جهان (منظور فضای باز زیر پل است) به حساب می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*