سوبارو STI E-RA

سوبارو STI E-RA معرفی شد؛ هایپرکار برقی 1,073 اسب بخاری

هایپرکار برقی سوبارو STI E-RA طی نمایشگاه خودرو توکیو 2022 معرفی شده است که آغازگر عصر جدید بخش موتوراسپرت این خودروساز ژاپنی خواهد بود.

زیرمجموعه موتوراسپرت سوبارو با نام «سوبارو تکنیکا اینترنشنال» (Subaru Tecnica International) طی نمایشگاه خودرو توکیو 2022 (2022 Tokyo Auto Salon) از سوبارو STI E-RA کانسپت رونمایی کرده است. این خودروی مسابقه‌ای بخشی از پروژه‌ای تحت عنوان STI E-RA Challenge به شمار می‌رود. سوبارو با این پروژه به دنبال این است تا در عصر کنونی که روی خودروهای برقی و کاهش آلایندگی‌های دی‌اکسید کربن تمرکز دارد، با فناوری‌های نو در دنیای موتوراسپرت آزمون و خطا کند و تجارب جدیدی را به دست آورد.

سوبارو STI E-RA به چهار موتور با گشتاور بالا در هر چرخ خود مجهز است و از فناوری گشتاور بُرداری چهار چرخ بهره می‌برد. توسعه و تولید این موتورها بر عهده یاماها بوده است و مجموعاً قدرت 1,073 اسب بخار را به تولید می‌رسانند. در این خودرو یک باتری پک لیتیوم یونی 60 کیلووات ساعتی به کار رفته است. سوبارو این خودروی مسابقه‌ای را با توجه به مقررات مسابقات FIA E-GT که از سال 2023 آغاز می‌شود، طراحی کرده است. سیستم چهار چرخ متحرک اکنون بخشی از مقررات مسابقات محسوب می‌شود.

سوبارو STI E-RA

از سال 2023 به بعد شاهد سوبارو STI E-RA در پیست نوربورگ در آلمان خواهیم بود. هدف این است STI E-RA طی 6 دقیقه و 40 ثانیه یک دور (لپ) را در این پیست به پایان برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*