نام سامسونگ

چه شد که سامسونگ، «سامسونگ» نام گرفت؟

آیا می‌دانید که نام «سامسونگ» برای کمپانی سامسونگ انتخاب شد و آیا معنا و هدف خاصی پشت نام Samsung وجود دارد؟ در ادامه ما به شما خواهیم گفت.

در دنیای تکنولوژی کمتر نامی به بزرگی نام «سامسونگ» وجود دارد. این غول فناوری از گوشی‌های هوشمند گرفته تا یخچال فریزر را تولید می‌کند. اما چه شد که نام Samsung برای آن انتخاب شد و آیا این نام معنی خاصی دارد؟

منشاء شکل‌گیری سامسونگ

شرکتی که در ابتدا شکل گرفت، کاملاً متفاوت از سامسونگی بود که امروزه آن را می‌شناسیم. این شرکت در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول در کره تأسیس شد. در آن زمان یک شرکت تجاری کوچک و یک فروشگاه مواد غذایی با ۴۰ کارمند بود. سامسونگ تا دهه ۱۹۶۰ میلادی وارد صنعت الکترونیک نشده بود. سپس در آن دهه به چند شاخه مختلف الکترونیکی تقسیم شد که یکی از آن‌ها «سامسونگ الکترونیکس» است و اکثر مردم این روزها آن را با نام خالی سامسونگ صدا می‌زنند.

بنیانگذار سامسونگ

لی بیونگ-چول، بنیانگذار سامسونگ

غول کره‌ای موفق شد در سال ۱۹۹۲ میلادی به بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپ‌های حافظه در جهان تبدیل شود. ۱۰ سال بعد، لقب بزرگ‌ترین تولیدکننده نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) هم به سامسونگ رسید و سپس در سال ۲۰۱۲ با عبور از سد نوکیا، به بزرگ‌ترین گوشی‌ساز جهان تبدیل شد.

۷۰ درصد از درآمد کمپانی سامسونگ از بخش Samsung Electronics تأمین می‌شود. سال ۲۰۱۹ این برند به دومین شرکت بزرگ سودآور حوزه فناوری تبدیل شد. همچنین بر اساس آماری که تا آوریل سال ۲۰۲۲ منتشر شده، گوشی‌های سامسونگ ۲۳ درصد از کل فروش گوشی‌ها در سراسر جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

معنی نام سامسونگ چیست؟

نام سامسونگ توسط بنیان‌گذار این کمپانی، آقای لی بیونگ-چول انتخاب شده و در زبان کره‌ای به معنای «سه ستاره» است. به گفته خود سامسونگ، چشم‌انداز آقای لی این بود که سامسونگ «مثل ستارگان آسمان قدرتمند و جاودانه باشد». سه ستاره در نماد اصلی سامسونگ استفاده شده و تا زمان طراحی لوگو امروزی سامسونگ، این سه ستاره همچنان در لوگو این برند وجود داشت.

لوگوهای سامسونگ

اکنون که ۸۰ سال از عمر این کمپانی کره‌ای می‌گذرد و در بسیاری از بخش‌های حوزه فناوری رهبری می‌کند، به نظر می‌رسد که اهداف بنیان‌گذار آن کاملاً محقق شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*