برخورد یک جسم فضایی با زمین در ۲۲ آبان !

بر اساس گزارش های منتشر شده از سازمان های فضایی جهان ، یک جسم فضایی با نام WT1190F در تاریخ سیزدهم نوامبر ( ۲۲ آبان ) با زمین برخورد خواهد کرد.

این روز ها اوضاع زمین خطرناک شده و هر چند وقت یکبار شاهد گذر سنگ های آسمانی بزرگی از کنار سیاره دوست داشتنیمان هستیم.مدتی پیش سیارک ۸۶۶۶۶ (۲۰۰۰ FL10) با عرض تا ۲.۶ کیلومتر،با سرعت ۶۴ هزار و ۳۷۴ کیلومتر در ساعت از کنار زمین عبور کرد که گفته شد این سیارک در سایز و اندازه ای است که قادر باشد حیات را بر روی زمین پایان بخشد، اما خوشبختانه فاصله آن در زمان عبور از کنار زمین، ایمن بود. ۸۶۶۶۶ نخستین بار ۱۶ سال پیش شناسایی شد و شبیه سیارک آپولو ۱۸۶۲ است که جزء اجسام خطرناک بالقوه (PHO) طبقه‌بندی شده است، اما فاصله ی آن از زمین در مقایسه با سیارکی که در آینده از کنار زمین عبور خواهد کرد بسیار بیشتر بود.

دیروز هم سیارک ۲۰۱۵ TB145 ( جمجمه غول آسا ) که قطری بین ۲۸۰ تا ۶۲۰ متر دارد و با سرعت ۱۲۶ هزار کیلومتر در ساعت در حال سفر کردن است و دو هفته پیش توسط تلسکوپ Pan-STARRS در هاوایی شناسایی شد ، از فاصله ۴۹۹ هزار کیلومتری زمین عبور کرد و بزرگترین جسمی است که اخیرا از نزدیک سیاره ما گذر کرده است.

حال خبری منتشر شده مبنی بر اینکه یک جسم فضایی تازه کشف شده موسوم به WT1190F در روز ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) با زمین برخورد خواهد کرد.این جسم در یک مدار بشدت بیضوی سفر می‌کند و در مسافتی به اندازه دو برابر فاصله زمین تا ماه نوسان دارد.

این جسم که توسط آزمایشگاه بررسی آسمان کاتالینا در دانشگاه آریزونا که به بررسی سیارکها و دنباله‌دارهای نزدیک زمین می‌پردازد، شناسایی شده است،یک قطعه گمشده از تاریخ فضاست که به سمت ما باز می‌گردد که دارای منشا مصنوعی است و صبح روز ۲۲ آبان از بالای اقیانوس هند به زمین خواهد خورد.

دانشمندان بر این عقیده هستند که بخش اعظمی از این جسم در جو سوخته و در نقطه‌ای بسیار دورافتاده در زمین فرود خواهد آمد.

این تنها زباله فضایی نیست وطبق تخمین ناسا نزدیک به ۵۰۰ هزار زباله فضایی در اطراف زمین وجود دارد و برخی از آن‌ها به ناچار سالانه به زمین می‌افتند. این سقوط‌ها می‌تواند برای زمینیان مشکل ایجاد کند اگرچه بخش زیادی از آن‌ها در جو می‌سوزد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این که دیگه جسم فضایی بحساب نمیاد همون زباله هاست که خودمون درست کردیم دارم رو سرمون میبارن