موزیک پلیر Winamp

نسخه جدید موزیک پلیر محبوب Winamp با پشتیبانی از ویندوز ۱۱ منتشر شد

نام وین امپ خاطرات زیادی را برای کاربران قدیمی ویندوز زنده می‌کند. حالا نسخه جدید موزیک پلیر Winamp با پشتیبانی از ویندوز 11 منتشر شده است.

موزیک پلیر Winamp در اواخر دهه 90 و اوایل 2000 محبوب کاربران ویندوز بود ولی رفته‌رفته کمرنگ‌تر شد. با این حال، هنوز طرفداران پر و پا قرصی دارد که نمی‌خواهند خاطرات شیرینشان با آن را فراموش کنند. از این رو، پس از چهار سال توسعه و پچ‌های بتای لورفته متعدد بالاخره نسخه جدیدی از آن در دسترس قرار گرفته است.

ویژگی‌های نسخه جدید موزیک پلیر Winamp

موزیک پلیر Winamp

نسخه 5.9 برنامه وین امپ در 26 ژوئیه (4 مرداد) برای سیستم عامل ویندوز از جمله ویندوز 11 منتشر شد که بهبودهای جزئی زیاد و رفع باگ‌ها را با خود به دنبال می‌آورد. البته باید گفت که این نسخه جدید دیگر روی ویندوز XP و ویستا قابل اجرا نیست. این برنامه اجازه استریم روی HTTPS را می‌دهد و از کدک VP8 هم بدون مشکل پشتیبانی می‌کند. با وجود این، عمده تغییری که با این نسخه جدید صورت گرفته، بروزرسانی کدها است تا آپدیت‌های آینده زمان‌بر نشوند.

به گفته تیم سازنده، کاربر نهایی شاید تغییر چشمگیری را نسبت به گذشته احساس نکند اما بزرگ‌ترین چالشی که پیش روی آن‌ها قرار داشته، انتقال کل پروژه از ویژوال استودیو 2008 به 2019 برای ساخت آن بوده است. خبر خوب این است که حالا زمینه مهیا شده تا تیم سازنده در آینده روی قابلیت‌های بیشتر کار کند و موزیک پلیر Winamp را به سطح جدیدی برساند.

شرکت سازنده وین امپ جدا از تلاش برای موزیک پلیر کلاسیک خود، روی پروژه‌های دیگری در حوزه موسیقی کار می‌کند؛ از یک نسخه بین پلتفرمی و فروش NFT گرفته تا بنیادی مخصوص که برای موزیسین‌ها کمک مالی جمع‌آوری می‌کند. تیم وین امپ در ماه مارس گذشته اعلام کرد که نسخه ششم این موزیک پلیر یک برنامه بین پلتفرمی برای اندروید، iOS، وب و… خواهد بود و در عین حال، پروژه وین امپ 5 برای ویندوز هنوز پابرجا است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*