زمین

افزایش غیر طبیعی سرعت چرخش زمین، دانشمندان را نگران گرده است

افزایش بی‌سابقه و غیرعادی سرعت چرخش زمین، موجب شگفتی دانشمندان و ایجاد نگرانی‌هایی مبنی بر بروز مشکل در زمان‌بندی ساعت و سیستم‌ها شده است.

دانشمندان پس از آنکه کشف کرده‌اند زمین با سرعتی بیش از حد معمول در حال چرخش است، گیج و نگران شده‌اند. این پدیده باعث کوتاه‌تر شدن روزها می‌شود. محاسبات جدید آزمایشگاه ملی فیزیک بریتانیا نشان می‌دهند که چرخش زمین با سرعت بیش‌تری نسبت به نیم قرن گذشته انجام می‌شود. در تاریخ 29 ژوئن، چرخش کامل زمین 1.59 میلی‌ثانیه کم‌تر از 24 ساعت معمول طول کشید که کوتاه‌ترین روز ثبت شده تاکنون است.

دانشمندان هشدار دادند که در صورت تداوم کاهش سرعت چرخش زمین، ممکن است لازم باشد تا زمانی معادل یک ثانیه از ساعت اتمی حذف و کوتاه شود.

گراهام جونز، اخترفیزیکدان در گزارش خود گفت:

اگر چرخش سریع زمین ادامه یابد، می‌تواند به اولین جهش منفی ثانویه منجر شود. این امر برای تنظیم ضربان مصنوعی ثابت ساعت اتمی با زمان خورشیدی که بر اساس حرکت خورشید در آسمان تعیین می‌شود، ضروری است. یک ثانیه کبیسه منفی بدین معنا است که ساعت ما یک ثانیه اضافی را رد می‌کند که به طور بالقوه می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای سیستم‌های IT شود.

کره زمین

محققان متا نیز بر این باورند که یک ثانیه کبیسه تاثیراتی عظیم بر فناوری خواهد داشت و به یک منبع درد اصلی برای زیرساخت‌های سخت‌افزاری تبدیل می‌شود. اولگ اوبلوخوف و احمد بیاگووی دو محقق این شرکت با انتشار پستی در وبلاگ خود نوشته‌اند:

تاثیر یک ثانیه کبیسه منفی هرگز در مقیاس بزرگ آزمایش نشده است. این پدیده می‌تواند تاثیر مخربی بر نرم‌افزارهای وابسته به تایمرها یا زمان‌بندی‌ها داشته باشد.

هر ثانیه می‌تواند به منبعی مشکل‌ساز برای مدیریت زیرساخت‌های سخت‌افزاری تبدیل شود. در این زمینه، سه دانشمند به نام‌های کریستین بیزوارد، نیکولای سیئورنکوف و لئونید زوتوف ادعا می‌کنند که چرخش های نامنظم نتیجه پدیده‌ای به نام تکان چندلر است که حرکت نامنظم از قطب‌های جغرافیایی زمین در سراسر سطح کره زمین را تعریف می‌کند.

زوتوف در ادامه گفت:

دامنه طبیعی تکان چندلر در سطح زمین حدود 3 تا 4 متر است، اما از سال 2017 تا 2020 اثری از آن دیده نشد.

برخی کارشناسان بر این باورند که ذوب شدن و انجماد مجدد کلاهک‌های یخی در بلندترین کوه‌های جهان می‌توانند در نامنظم کردن سرعت چرخش زمین تاثیرگذار باشند. به گزارش وب‌سایت TimeandDate، زمین کوتاه‌ترین روز تاریخ خود، از زمان استفاده دانشمندان از ساعت‌های اتمی برای اندازه‌گیری سرعت چرخش را ثبت کرده است.

زوتوف در ادامه اضافه کرد که به احتمال 70 درصد، کره زمین به حداقل طول روز خود رسیده است، بدین معنا که احتمالا هرگز مجبور نخواهیم شد از یک ثانیه کبیسه منفی استفاده کنیم. اما از سوی دیگر، زولتوف عنوان کرد که هنوز هیچ راهی برای اطمینان دقیق با توجه به فناوری فعلی وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. احتمالا انفجارهای اتمی و هیدروژنی هم میتواند به لطف کشورهای سازنده این سلاح ها تاثیر گذار باشد یک احتمال ضعیف هم در مورد شهاب سنگ چند سال پیش در روسیه هم میتوان داد

  2. به احتمال زیاد دیلیلش ساخت صد های بیش از حد و

  3. این معضل نتیجه مجموعه ای از فعالیتهای مخرب انسانهاست . با جنگهای پی در پی و آزمایشات موشکی و اتمی و ایجاد معادن و خشکسالی ؛ پوسته زمین تخریب شده و منجر به آزاد شدن نیروی مغناطیسی هسته زمین و تاثیر آن بر فضا گردیده است و لازم به ذکر است که تمام اجرام و سیارات و ستارگان آسمانی بر اساس نیروی مغناطیسی در حال حرکت به دور خود و اجرام اطراف خود هستند و همین نیروی مغناطیسی با فرایند منفی و مثبت ، فاصله و سرعت بین اجرام را معین می کند .
    دانشمندان و سیاستمداران باید هر چه سریعتر به فکر چاره باشند در غیر اینصورت با تخریب بیشتر ؛ کره زمین احتمالا یا با کرات دیگر برخورد خواهد کرد و یا با نزدیک شدن به خورشید ذوب شود و یا با دور شدن از خورشید منجمد شود . هر چه هست دست انسانها در کار بوده است ‌.

  4. با توجه به دوران و جزر و مد هسته‌ها و ماگمای زمین که جرم اصلی سیاره‌اند اختلال در یکنواختی دوران می‌تواند هشداری مهم در باره شکستهای ناگهانی صفحات تکتونیک باشد که معنای آن زلزله‌ها و آتشفشانهایی بسیار بسیار عظیم است که در تاریخ سیاره کمتر اتفاق افتاده

  5. سلام به همه دوستان نظر من گرما و تابش بی اندازه خورشید باعث چرخش سری زمین شده چون نور خورشید که خود یک انرژی هست باعث چرخش تمام سیارات میشود و هرچقدر سیارات نزدیک به نور یا گرمای خورشید باشن چرخش سریع تری پیدا میکنن و بستگی به اندازه سیاره هم داره ممنون بهزاد نوروزی هستم که خواستم آگاه باشین

  6. به نظرمن استخراج بیش از حد گاز و نفت از زیر زمین است

  7. همه ما در انفجار اولیه سهیم بودیم و به راست چرخش داشتیم و همه چیز را نابود کردیم خداوند بخشند شرایط را برای ما انسانها و موجودات فراهم کرد تا به آنچه که بودیم باز گردیم حال چرخش همه چی به چپ است خورشید ماه زمین و حتی طواف کعبه به چپ است و به هم مربوط است و ساعتها باید چپ گرد شود تا همه چی نرمال شود