رونمایی از نسل جدید روترهای OnHub گوگل با همکاری ایسوس

گوگل نسل جدید روتر های سری OnHub خود را با ظاهری استوانه ای شکل و جذاب معرفی کرد.این روتور که با شماره مدل SRT-AC1900  شناخته خواهد شد به سافارش گوگل و توسط کمپانی تایوانی ایسوس ساخته شده است.

google-onhub-2015-3

روتر OnHub قبلی را کمپانی نام‌آشنای TP-Link برای گوگل تولید کرده بود، دومین OnHub محصولی از ایسوس است اما از نظر طراحی، مثل نسخه‌ی اول ظاهر عجیب و غریب و البته جالبی برای آراستن دکوراسیون داخلی منازل و محل کار دارد.

SRT-AC1900 برخلاف اغلب روترها که طراحی افقی دارند، یک قطعه‌ی سیلندری شکل به صورت عمودی است. پشت روتر تنها دو پورت اترنت وجود دارد ولیکن درون آن ۹ آنتن برای اتصال وسایل مختلف از طریق وای-فای پیش‌بینی شده است.

google-onhub-2015-1

گوگل در این روتر از وای-فای ۸۰۲.۱۱ac استفاده کرده و حداکثر سرعت ممکن، ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است. سرعت وای-فای ۸۰۲.۱۱n این روتر هم به ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. تعداد استریم‌های ارسال و دریافت در باند فرکانسی ۲.۴ یا ۵ گیگاهرتز، ۳ مورد است و به همین علت است که سرعت فوق‌العاده بالایی در اتصال بی‌سیم به دست می‌آید.

این روتر کاربری عمومی‌تری نسبت به اغلب محصولات دارد چرا که از بلوتوث هم پشتیبانی می‌کند. قابلیت Bluetooth Smart برای اتصال وسایل منزل و هوشمندسازی کاربرد دارد. محصولاتی که از پروتکل Zigbee یا Weave پشتیبانی می‌کنند، از طریق بلوتوث به روتر متصل شده و کنترل می‌شود.

google-onhub-2015-2

گوگل قابلیت دیگری هم در آن‌هاب ۲ اضافه کرده، با تکان دادن دست برفراز روتر، گوشی، لپ‌تاپ یا دیگر وسایل متصل شده، اتصال سریع‌تری خواهند داشت.

SRT-AC1900 از طریق اپلیکیشن OnHub گوگل که برای گوشی‌ها و تبلت‌ها منتشر شده، کنترل می‌شود. قیمت روتر که در حال حاضر برای پیش‌فروش در فروشگاه گوگل استور قرار گرفته، ۲۲۰ دلار است، که ۲۰ دلار بیشتر از روتری OnHub تی‌پی-لینک می باشد.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*