هیوندای i10 گرند

مشخصات و امکانات هیوندای i10 گرند؛ ارزان قیمت کره ای که احتمالا وارد ایران خواهد شد

هیوندای i10 گرند 2023 با قیمت ارزان خود شانس ورود به بازار ایران را خواهد داشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو کره‌ای آشنا خواهیم شد.

شرکت کرمان موتور در دوران پیش از تحریم طی همکاری با هیوندای توانست خودروهای کره‌ای محبوبی چون i10 را به بازار ایران عرضه کند و آمار فروش بالایی را به ثبت برساند؛ اما خروج آمریکا از برجام باعث شد تا این خودروساز کره‌ای برای در امان ماندن از تحریم‌های آمریکا از بازار ایران خارج شود. در همین راستا قصد داریم شما را با مدل 2023 هیوندای آی 10 گرند آشنا کنیم که با قیمت ارزان خود شانس ورود به بازار ایران را نیز خواهد داشت.

مشخصات و امکانات هیوندای i10 گرند

هیوندای i10 گرند

نسخه هاچ بک

هیوندای i10 گرند اکنون در تمام نسخه‌ها به شکل استاندارد به امکانات مهمی چون سیستم شروع حرکت در سربالایی و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی مجهز شده است. کمربند ایمنی سه نقطه‌ای، ایربگ‌های جلو و ترمزهای ABS از سایر امکانات ایمنی این خودرو ارزان قیمت محسوب می‌شوند.

هیوندای i10 گرند

نسخه هاچ بک

این خودرو کره‌ای تست‌های ایمنی موسسه NCAP را نیز پشت سر گذاشته که البته ساختار ناپایدار آن به عنوان یک نقطه ضعف برای آن محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که حتی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی نیز نمی‌تواند این نقص را برطرف کند، اما وجود این سیستم باعث آسان شدن کنترل خودرو در شرایط اضطراری شده که نتیجه آن جلوگیری از برخورد خواهد بود.

هیوندای i10 گرند

هیوندای i10 گرند در مدل 2023 در قالب سه تریم GL، GL MID و GLS به همراه نسخه محدود NS ویژه مدل هاچ بک به بازار عرضه می‌شود. این خودرو از امکاناتی چون نمایشگر 8 اینچی با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، تهویه مطبوع، کنترل‌های صوتی روی فرمان، پخش‌کننده موسیقی با اتصال بلوتوث بهره می‌برد.

hyundai grand i10

نسخه سدان

هیوندای i10 گرند به یک موتور 1.2 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 83 اسب بخار و گشتاور 82 فوت‌پوند برابر با 111 نیوتن‌متر را به تولید برساند. مشتریان بر اساس نوع تریم می‌توانند برای این خودرو گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک را سفارش دهند.

hyundai grand i10

نسخه سدان

این خودرو در شهر به ازای یک لیتر بنزین حدود 18.1 کیلومتر و در بزرگراه به ازای هر لیتر بنزین حدود 24.7 کیلومتر را می‌پیماید. هیوندای در حال حاضر i10 گرند 2023 را با قیمت 218 هزار و 900 پزو مکزیک برابر با 10 هزار و 713 دلار در کشور مکزیک به فروش می‌رساند.