وزارت ارتباطات در اجرای تکالیفش ناتوان است

نماینده مجلس: وزارت ارتباطات در اجرای تکالیفش ناتوان است

قطعی اینترنت و اختلال‌های پراکنده طی ماه‌های اخیر باعث شده تا یکی از نمایندگان مجلس اعلام کند که وزارت ارتباطات در اجرای تکالیفش ناتوان است.

می‌دانیم که طی ماه‌های اخیر وضعیت اینترنت کشور فاجعه‌بار بوده و مدام شاهد قطعی‌های اینترنت بوده‌ایم. متاسفانه وزارت ارتباطات به عنوان مقام مسئول در این زمینه پاسخ شفاف و درستی به مردم نمی‌دهد و شرایط نه تنها مطلوب نیست، بلکه می‌توان گفت به معنای واقعی کلمه افتضاح است.

انتقاد شدید نماینده مجلس از وزارت ارتباطات

پیش‌تر در گزارش تکان دهنده ابرآروان از وضعیت اینترنت ایران خواندیم که طی یک سال اخیر میزان قطعی‌ها و اختلالات اینترنتی به بالاترین حد خود رسیده است. حالا صدای یکی از نمایندگان مجلس هم درآمده و بیان داشته اختلال های اینترنتی ضرر قابل توجهی به مردم وارد کرده است.

احمد بیگی

طبق آنچه احمد علیرضا بیگی گفته به نظر می‌رسد عیسی زارع پور و تمامی ارکان وزارت ارتباطات نتوانسته‌اند تکلیف قانونی خود را انجام دهند و فعال کردن قابلیتی به عنوان جستجوی ایمن نشان می‌دهد که حقوق مردم در حال پایمال شدن است. آقای بیگی که نمایندگی مردم تبریز را بر عهده دارد خاطرنشان ساخته مجلس وظیفه دارد مطابق با شأن نظارتی خود از پایمال شدن حق شهروندان جلوگیری کند.

وی همچنین بیان کرد امروزه کسب‌وکارهای بسیاری در بستر اینترنت مشغول فعالیت هستند و اختلال‌های کنونی ضربه سهمگینی بر پیکره آنها وارد می‌کند. به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات میزان خسارات وارده را تعیین کرده، ولی باید توجه شود که چنین اختلال‌های پراکنده‌ای قابل قبول نیست و نباید تکرار شود.

وزارت ارتباطات در اجرای تکالیفش ناتوان است

به عقیده علیرضا بیگی هم‌اکنون وضعیت اینترنت در برهه حساسی قرار دارد و جامعه و مردم نسبت به قطعی‌ها و اختلال اینترنت مشکوک شده‌اند. حال با چنین شرایطی به نظر می‌رسد که وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی خود کوتاهی کرده و موفق نشده اعتماد مردم را جلب کند. او در ادامه افزود:

اقتضای شأن نظارتی مجلس این است که حقوقی که از مردم تضییع می‌شود و تکالیف انجام نشده بر عهده قوه مجریه را در دستور قرار داده و علت آن را جویا شود. یعنی دستگاه اجرایی باید بداند که نمایندگان مجلس از جانب مردم تکلیف دارند که بر عملکرد قوه مجریه نظارت کنند. از سوی دیگر مردم هم باید در جریان قرار گیرند که نمایندگان در جهت گرفتن حقوق آنها تلاش می‌کنند.

به گفته نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به فعالسازی سرویس اینترنت کودک نیز نقدهای زیادی وارد است. به عقیده او اینترنت کودک یکی از برنامه‌هایی است که وزیر ارتباطات به مجلس اعلام کرده است. به هر حال دسترسی به اینترنت باید با نظر والدین محدود شود و این که بخواهیم همه مردم را کودک فرض کنیم اشکال دارد. به نظر شما آیا وزارت ارتباطات در اجرای تکالیفش ناتوان است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*