زمین‌های متاورس هر روز بی ارزش تر از دیروز

زمین‌های متاورس هر روز بی ارزش تر از دیروز؛ 80 درصد ریزش فقط در 6 ماه

همراه با کاهش ارزش دارایی های دیجیتالی مثل رمز ارزها، زمین‌های متاورس هر روز بی ارزش‌تر از دیروز می‌شوند. علت چیست؟

طی ماه‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال اوضاع خوبی نداشته و اغلب سرمایه‌گذاران، خصوصاً در بیت کوین دچار ضرر و زیان شده‌اند. بازار نزولی این روزها نشان می‌دهد که نگهداری و سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های دیجیتالی با خطرهای زیادی روبه‌رو است و پرریسک محسوب می‌شود.

چرا زمین‌های متاورس هر روز بی ارزش تر از دیروز می‌شوند؟

علاوه بر رمز ارزها، NFT و املاک دیجیتالی موجود در متاورس هم حال و روز خوبی ندارند و شنیده‌ها حاکی از این است که ارزش زمین‌های متاورسی طی شش ماه گذشته نزدیک به 80 درصد کاهش یافته است. بر اساس آنچه برخی از منابع موثق می‌گویند، معاملات زمین های متاورس در پلتفرم‌های دسنترالند و سندباکس تا 97 درصد کاهش یافته است.

زمین‌های متاورس هر روز بی ارزش تر از دیروز

ماه نوامبر بهترین زمان برای معامله زمین در متاورس بود، چرا که حجم معاملات تا 229 میلیون دلار پیش رفت، ولی هم‌اکنون پس از فراز و فرودهای بسیار این رقم به 8 میلیون دلار رسیده است. از طرفی میزان زمین‌های فروخته شده در این بستر در ماه نوامبر حدود 16 هزار قطعه بود، در حالی که سقف معاملات این روزها به دو هزار می‌رسد.

آمار ماه ژوئن نیز نشان می‌دهد که میانگین قیمت زمین حدود 3300 دلار بوده و اگر این رقم را با 16300 دلار چهار ماه پیش مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد حدود 80 درصد ارزش املاک در پلتفرم‌های متاورس ریخته است. در نوامبر سال گذشته کمپانی فیسبوک به ریاست مارک زاکربرگ تصمیم گرفت نام این شرکت را به متا تغییر دهد.

وقتی آقای زاکربرگ برنامه‌های متا را برای عموم مردم توضیح می‌داد، ارزش زمین‌های دیجیتالی متاورس به طرز شگفت‌انگیزی چندین برابر شدند. با این حال پس از گذشت مدتی حرارت خرید و فروش در این پلتفرم‌ها فروکش کرد، زیرا همچنان جمعیت زیادی از مردم جهان چیزی درباره برنامه‌های او نمی‌دانند.

کاهش قیمت زمین های متاورس

از طرفی یکی از مهم‌ترین دلایل سقوط قیمت زمین‌های متاورس، کاهش ارزش بیت کوین و دیگر رمز ارزها است. بر اساس گزارش وب سایت The Information از ماه فوریه تا ژوئن، میانگین ارزهای دیجیتال حدود 58 درصد ریزش قیمتی را تجربه کرده‌اند. به گفته یکی از بنیانگذاران متا اسپیس، در ابتدای سال حرف و حدیث زیادی درباره متاورس وجود داشت و ما به نوعی آن را از دست دادیم.

پیش‌تر گفته بودند که خرید ملک تجاری در بستر مجازی متاورس یعنی داشتن جا و مکان در جهانی دیگر که می‌توان در آنجا همچون واقعیت اقدام به تأسیس فروشگاه مجازی کرد و کالاهای مختلف را به فروش رساند. هم‌اکنون عده‌ای در این فضا مشغول معرفی کیت سوم فوتبال منچسترسیتی هستند، ولی آمارها نشان می‌دهد طی ماه‌های اخیر میزان استخدام افراد در این حوزه به شدت کم شده و این‌ها باعث شده تا موسس متا و طرفداران متاورس ناامید شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*