تلگرام به درخواست مسئولان ایرانی، کانال‌های غیر اخلاقی را مسدود کرد

طی هفته های گذشته ، اخبار بسیاری پیرامون مشکلات و آینده اپلیکیشن تلگرام در ایران منتشر گردید.بسیاری عقیده داشتند که تلگرام هم به سرنوشتی نظیر وایبر دچار خواهد شد و یا به کل در کشورمان فیلتر می شود.حالا به نظر می رسد که پس از مکاتبات مسئولین ایرانی با شرکت سازنده تلگرام ، نهایتا این شرکت کوتاه آمده و کانال های غیر اخلاقی را در ایران مسدود نموده است.

در پی اختلالات و مشکلات اخیر تلگرام ، جلساتی بین وزیر ارتباطات ایران و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت و همچنین مکاتباتی با شرکت تلگرام در خصوص دلیل اختلالات این شبکه انجام شد. در پی این صحبت‌ها، مسئولان ایرانی اعلام کردند پایین آمدن سرعت و وجود اختلالات در تلگرام هیچ ربطی به دولت ایران ندارد و مربوط به ضعف سرورهای تلگرام است. این مسئله را تلگرام نیز قبول کرد و اعلام کرد که در پی حل این مشکل برای کاربران ایرانی است. اما این پرونده کاملا بسته نماند و، همان‌طور که قول داده شده بود، قرار نیست این شبکه به کل مسدود شود.

اما  با راه‌اندازی کانال‌های غیر اخلاقی مشکلاتی برای این پیام‌رسان به وجود آمده است و مسئولان ایرانی حتی احتمال مسدود کردن تلگرام را مطرح کرده‌اند.

telegramهفته گذشته تعداد اعضای جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برای رای‌گیری مسدود شدن تلگرام به حد نصاب نرسید و بررسی این موضوع به جلسه بعدی این کارگروه موکول شد.

از امروز تلگرام درنهایت به خواسته مسئولان ایرانی عمل کرده و کانال‌های غیر اخلاقی را برای ایرانی‌ها غیر فعال کرده است. حالا در این کانال‌ها پیام sorry, this channel is unavailable in your country due to local restrictions نمایش داده می‌شود.

با این حساب خطر فیلترینگ از بیخ گوش تلگرام گذشت و خیال کاربران ایرانی تلگرام، که این روزها دغدغه کوچ به پیام‌رسان جدیدی داشتند، راحت شد.

نظر شما در مرود این اقدامات چیست ؟

منبع: اقتصاد آنلاین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. کانال talfighband یک کانال غیر اخلاقی است لطفا تا میتوانید report کنید

  2. من که فکر نمیکنم بازم دوستان فیلتر چی کوتاه بیان
    چون مشکل فقط کانالهای غیر اخلاقی نیست
    اتفاقا کانالهای خبر رسانیِ آزاد بیشتر برای این دوستان خطرناکه تا کانالهای غیر اخلاقی
    من که چشمم آب نمیخوره تلگرام از دست دوستان جون سالم به در ببره

  3. سید علی اصغر منظورالاجداد

    عالی است وباعث جلوگیری از مفاسد اخلاقی می شود واین کار باعث نشد تامسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تندی با این گونه مسایل مقابله کنند.

  4. اگر از شبکه های این چنینی درست استفاده شود; بخش اعظمی از انتقال اطلاعات اقتصادی،صنعتی ،کشاورزی،علمی،تکنولوژیکی ،اجتمائی ،آموزشی ،تبلیغاتیی وغیرهءجامعه براحتی انجام میشود.