هواوی رسما پردازنده کرین ۹۵۰ را معرفی کرد

همانطور که انتظارش را داشتیم ، کمپانی چینی هواوی امروز رسما از پردازنده جدید کرین ۹۵۰ ( Kirin 950 ) در پکن رونمایی کرد.کمپانی هواوی اکنون بزرگترین تولید کننده گوشی موبایل در کشور چین می باشد.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

این پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با معماری ۶۴ بیتی به ۴ هسته‌ی Cortex A53 و ۴ هسته‌ی Cortex A72 مجهز شده و فرکانس کاری آن ۲.۴ گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده‌ی گرافیکی Mali T880 آرم وظیفه پردازش گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. پردازنده‌ی کرین ۹۵۰ هوآوی از یک پردازنده‌ی کمکی و مجزای صوتی DSP به نام Tensilica Hi-Fi 4 DSP بهره خواهد برد تا بتواند دل موسیقی‌پسندان را به دست اورد. i7 نام پردازنده‌ی کمکی دیگری است که نقش یک سنسور، رابط و هاب امنیتی را ایفا خواهد کرد و به عنوان قلب تپنده این پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای عمل می‌کند.

در حال حاضر کرین ۹۵۰ از رم ۲ کاناله‌ی LPDDR4، UFS 2.0 و eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند که همه‌ی آنها جزو جدیدترین تکنولوژی‌ها قرار دارند.همچنین این پردازنده می‌تواند از سنسور دوربین ۴۲ مگاپیکسلی پشتیبانی کند. ارتباط نسل چهارم Cat. 10 LTE، یو‌اس‌بی ۳.۰ و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ بخش دیگری از امکانات پردازنده‌ی Kirin 950 هوآوی است.

پردازنده Kirin 950 اولین SoC موبایلی تجاری موجود در بازار است که با فرآیند ۱۶ نانومتری FF+ ساخته شده است. هواوی مدعی است که عملکرد این پردازنده به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته و توان مصرفی آن نیز ۶۰ درصد کاهش داشته است. این توان مصرفی می‌تواند موجب افزایش طول عمر باتری به میزان ۱۰ ساعت شود.

شرکت هواوی در جریان این کنفرانس اعلام کرد که طی دو سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون گوشی هوشمند مجهز به پردازنده های Kirin را به فروش رسانده است. با توجه به این موضوع که چیپ‌ست‌های Kirin تنها در اسمارت فون‌های فروخته شده هواوی در آسیا و اروپا مورد استفاده قرار می گیرند (مدل‌های فروخته شده در ایالات متحده به پردازنده های کوالکوم مجهز هستند)، این آمار فروش بسیار موفقیت آمیزی است. هواوی Mate 7، Mate S، P8، P8 Lite و P8 Max از جمله گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌های Kirin هستند.

هواوی هم چنین مدعی است که بالاترین میانگین سرعت در میان اسمارت فون‌های موجود در بازار را داراست، چیپ‌های Kirin از شبکه‌های ۴G+ نیز پشتیبانی می‌کنند و در کشور چین بیش از نیمی از دستگاه‌های ۴G+ به پردازنده‌های Kirin مجهز هستند. این چیپ‌ست‌ها ابتدا از ۴G و سپس از ۴G+ پشتیبانی می‌کردند و در مرحله بعد نوبت به VoLTE می‌رسد. Kirin 950 اولین چیپستی خواهد بود که گواهینامه CMCC VoLTE را دریافت می‌کند.

منبع : androidcentral

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*