واردات با رمز ارز

اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز به ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز به ایران به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت انجام شد.

طبق مصوبه هیئت دولت در پاییز ۱۳۹۹، رمز ارزهای استخراج شده طبق مجوز فقط برای تامین ارز واردات کشور و طبق مقرراتی که توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود، باید مورد مبادله قرار بگیرد. ضمن این که استخراج‌کننده می‌بایست رمز ارز دست اول تولید شده را تا سقف مجاز و به شکل مستقیم به کانال‌های معرفی شده بانک مرکزی عرضه کند.

در زمستان سال 1400 نیز بین بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نهایی کردن سازوکار استفاده از رمزارزها در تجارت خارجی جلسه‌ای برگزار شد و مقدمات اجرایی آن نیز به تصویب رسید. در همین راستا به تازگی رئیس سازمان توسعه تجارت از اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ایران خبر داد.

جزئیات ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز 

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در صفحه شخصی توییتری خود اعلام کرد طی این هفته نخستین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ارزشی برابر با 10 میلیون دلار با موفقیت به انجام رسید. وی افزود تا پایان شهریور 1401 استفاده از رمزارزها و قراردادهای هوشمند به شکل گسترده در تجارت خارجی به کشورهای هدف عمومیت پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*