عذر خواهی رسمی تلگرام از ایران !

طی هفته های گذشته ، اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در ایران با مشکلاتی مواجه گردید.به دنبال این مشکلات برخی دولت را مسئول این مشکلات می دانستند که وزیر ارتباطات در پاسخی رسمی ، اختلال در سه مسیر ارتباطی بین المللی ایران با شبکه جهانی اینترنت یعنی خلیج فارس، باب المندب و ترکیه را باعث بروز مشکلات در تلگرام دانست.

در آن سو اما مدیر تلگرام پاول دوروف، در یک توئیت در حساب کاربردی خود اعلام کرده بود دولت ایران از آنها درخواست کرده که اطلاعات کاربران را در اختیار آنها قرار دهد و به دلیل مخالفت این سرویس، مسئولان ایران تلگرام را در ایران فیلتر کرده اند. اما روز گذشته، آقای دوروف با عذرخواهی از این گفته ها، آنها را عجولانه خواند !

در بیانیه منتشر شده توسط تلگرام آمده است که ادعای قبلی مدیر این برنامه که در حساب کاربری وی مبنی بر مسدود شدن تلگرام در ایران منتشر شده بود غیر دقیق و عجولانه بوده است و به همین دلیل از بابت آن عذرخواهی می کنند. همچنین کارشناسان تلگرام، ادعای مقامات دولتی ایران درباره اختلال در سه مسیر ارتباطی بین المللی ایران با شبکه جهانی اینترنت یعنی خلیج فارس، باب المندب و ترکیه و مختل شدن دسترسی به سرویس هایی از جمله تلگرام را تائید کرده و آن را محتمل می دانند. با این حال در این بیانیه هم آمده است که در حال حاضر سرویس تلگرام در ایران مجددا برقرار شده و مشکلی از این لحاظ مشاهده نمی شود.

همچنین آنها در پاسخ به این جمله که دولت ایران از تلگرام درخواست کرده کانال های غیر اخلاقی را مسدود کنند اعلام کرده اند مسدود سازی کانال های غیر اخلاقی یکی از سیاست های تلگرام است و در نتیجه معامله ای در این مورد با ایران صورت نگرفته است.

نظر شما در این مورد چیست ؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فیلتر بشه بره با این سرورای بیخودش
    واتساپ قبل از تلگرام بوده هیچیشم نشده ، سروراشم خیلی قوی تر از تلگرام
    چ دلیلی داره همه چسبیدن بهش؟؟؟

  2. این قدر دنبال تلگرام تلگرام نگردید بیاین واتساپ والا هی فیلتر هی فیلتر به جهنم که فیلتر اپیکیشن قحطه

  3. خاک بر سرا…
    نگاه تو رو خدا…
    با یه ضرب شصت ایران و اختلال چند روزه به غلط کردم افتادن…