آپدیت تلگرام اپل

آپدیت جدید تلگرام با طعنه مستقیم به اپل منتشر شد!

آپدیت جدید تلگرام به هیچ وجه به مذاق مسئولان اپل خوش نیامده و به همین دلیل مشکلاتی برای انتشار در اپ استور داشته است.

پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام در جریان همین هفته، پستی را به اشتراک گذاشت و فاش کرد که اپل به دلایل نامعلومی از انتشار آپدیت اصلی تلگرام خودداری کرده است. بالاخره این آپدیت در اپ استور iOS تایید شد و بلافاصله دوروف تایید کرد که اپل از شکلک‌های متحرک جدیدی که در این برنامه قرار داده شده، ناراضی است.

آخرین آپدیت تلگرام برای سیستم عامل iOS دارای چندین ویژگی جدید است؛ به ویژه برای مشترکین حساب ویژه (Premium). به عنوان مثال در این بروز رسانی به کاربران اجازه داده می‌شود تا پیام‌های صوتی را محدود کنند و حتی اشتراک Premium خود را به شخص دیگری هدیه دهند. با این حال، مهم‌ترین ویژگی جدید آپدیت تلگرام که محصولات اپل را هم شامل می‌شود، پنل جدید ایموجی است که ایموجی‌های متحرک جدیدی را در اختیار کاربران آی او اس و اندروید قرار می‌دهد.

ضدحمله‌ی تلگرام: ایموجی‌های متحرک بیشتری در راه است

تلگرام قبلا دارای تعدادی ایموجی متحرک بود، اما اکنون پیامرسان روسی قصد دارد این ویژگی را فراتر ببرد. کاربران در نهایت می‌توانند چندین ایموجی متحرک را به پیام‌های خود اضافه کنند. در حالی که قبلا فقط ایموجی‌هایی که به صورت تکی ارسال می‌شدند، شامل انیمیشن متحرک بودند. آپدیت جدید تلگرام، بسته‌های متعددی از «Telemoji» را ارائه می‌دهد.

آپدیت تلگرام اپل

پاول دوروف، موسس تلگرام

و اینجاست که آپدیت جدید تلگرام با اپل به مشکل می‌خورد! دوروف در پست جدید تلگرامی خود ادعا می‌کند که اپل از این پلتفرم خواسته تا Telemoji را از آپدیت اخیر حذف کند. به این دلیل که در میان بسته‌های جدید، مجموعه‌ای وجود دارد که به شدت از ایموجی اصلی iOS الهام گرفته شده است و فقط شامل انیمیشن‌های ساخته شده توسط تلگرام می‌شود.

به گفته دوروف، تله موجی «بُعد جدیدی از ایموجی را در مقایسه با ایموجی‌های ثابت و بی کیفیت» iOS به ارمغان می‌آورد. مدیر عامل تلگرام ادعا می‌کند که اپل با «نسخه‌های متحرک وکتوری و با کیفیت ایموجی مخالفت کرده است».

اکنون آپدیت تلگرام با وجود تله موجی‌های جدید، توسط تیم بررسی اپ استور تایید شده است. با این حال فعلا این نسخه شامل بسته ایموجی متحرک الهام گرفته از زبان طراحی اپل نمی‌شود. دوروف می‌گوید که این اتفاق، انگیزه‌ای جدی برای تلگرام ایجاد می‌کند تا تله موجی را حتی بیشتر از قبل «خاص و چشمگیر» کند.

پاسخ اپل به آپدیت جدید تلگرام

یکی از سخنگویان اپل، جزئیاتی در مورد اتفاقاتی که در مواجه با آپدیت تلگرام رخ داده، ارائه کرده است.

تیم بررسی اپ استور متوجه شد که برخی از شکلک‌های جدید تلگرام، زبانی مشابه شکلک‌های تجاری اپل دارند. طبق دستورالعمل 5.2.5 اپ استور، توسعه دهندگان شخص ثالث و مستقل نمی‌توانند برنامه‌هایی بسازند که «به طور گیج کننده‌ای شبیه به یکی از محصولات اپل باشد». در همان دستورالعمل، اپل به روشنی شرح می‌دهد که این مورد شامل «عدم تکرار طراحی ایموجی اپل» می‌شود.

اپل پیش از این، دلیل رد شدن آپدیت تلگرام و نحوه گرفتن تاییدیه از اپ استور را به تلگرام توضیح داده است. در نهایت با حذف بسته ایموجی‌های جنجالی، بروز رسانی جدید تلگرام در اپ استور تایید و منتشر شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*