بهترین سریال های معمایی

بهترین سریال‌ های معمایی تمام دوران ها که باید تماشا کنید

در این مطلب نگاهی به بهترین سریال‌ های معمایی تمام دوران‌ها انداخته‌ایم؛ از مجموعه‌های کاراگاهی همچون شرلوک هولمز تا سریال‌های نوجوان‌پسندی مانند چیزهای عجیب.

ژانر معمایی و پلیسی در سینما و ادبیات همواره از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و این ژانر در تلویزیون اگرچه به اندازه دیگر مدیوم‌ها مورد توجه قرار نگرفته است، اما هرازگاهی شاهد ساخت و پخش سریال‌هایی در این ژانر هستیم که حسابی علاقه‌مندان به کاراگاه‌های باهوش و پلیس‌های کنجکاو را سرشوق می‌آورند.

وبسایت رنکر یکی از مهم‌ترین رسانه‌ها برای رتبه‌بندی سریال‌ها و فیلم‌ها از نظر مردم است و به همین خاطر در این مطلب به سراغ بهترین سریال‌ های معمایی در این پایگاه رفته‌ایم تا فهرستی نزدیک به سلیقه‌ی عموم سریال‌بین‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.

10. سریال Broadchurch

بهترین سریال‌ های معمایی

این نمایش که در شهر خیالی Broadchurch می‌گذرد، بر تحقیقات کارآگاهان شهر در مورد پرونده‌های گیج کننده متمرکز است. دو فصل اول در مورد معمای مرگ یک پسر جوان است، در حالی که فصل سوم در مورد جستجو برای یافتن فردی است که به یک زن تعرض کرده است.

برخلاف اکثر نمایش‌ها، Broadchurch دارای شخصیت‌های تا حد زیادی نامطلوب است، که باعث می‌شود به راحتی به همه‌ی کاراکترها مظنون شویم. حتی دلسوزی برای قربانیان نیز به دلیل بی‌احتیاطی‌های گذشته‌شان دشوار است. و این موضوع لایه‌ای از عدم قطعیت را به ماهیت واقعی جنایات و رویدادهای منتهی به آنها می‌افزاید.

9. سریال Murder, She Wrote

بهترین سریال های معمایی

این عنوان اقتباسی از بهترین اثر آگاتا کریستی به نام Murder، She Said است، اما این سریال بطور کلی محبوب‌تر است. آنجلا لنزبری در نقش نویسنده‌ی ژانر معمایی در این سریال به ایفای نقش پرداخته. نویسنده‌ای که پرونده‌های جنایی شهر کابوت کوو را یکی پس از دیگری حل می‌کند.

علی رغم اینکه سریال قتل، وی نوشت سبک تکراری و ساده‌ای دارد، اما به خاطر خلاقانه بودن کیس‌های جنایی آن، بسیار موفق عمل کرد. شخصیت جسیکا فلچر با بازی آنجلا لنزبری نیز جذابیت خاصی به این سریال بخشیده است.

8. سریال Agatha Christie’s Poirot

بهترین سریال های معمایی

در پوآروی آگاتا کریستی قسمت‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن لذت برد، زیرا هر داستانی از شخصیت اصلی نوشته شده را اقتباس کرده است. این سریال پوآرو را در جست‌وجوی‌ حل پرونده‌های جنایی دنبال می‌کند. او هر بار به مکان‌های جدیدی می‌رود و با افزایش شهرتش به پرونده‌های خطرناک‌تری دست پیدا می‌کند. همچنین نقش پوآرو با بازی دیوید سوشی به شدت مورد تحسین قرار گرفته است.

7. سریال Columbo

بهترین سریال های معمایی

کلمبو با شکستن هنجارها، به جای پنهان کردن هویت مجرم، او را به مخاطبین نشان می‌دهد. هدف اصلی سریال این است که مخاطبین ببینند که چگونه شخصیت اصلی، یعنی کارآگاه فرانک کلمبو، مجرم را دستگیر می‌کند.

کلمبو با رفتارهای بی ادعا و درهم، بارانی رنگ بژ و مهارت‌های بی نظیر کارآگاهی‌اش به تصویر کشیده شده است. قهرمان داستان با شخصیت جالب و دوست داشتنی‌اش، تماشاگران را تشویق می‌کند تا رفتار غیرمتعارف او را تحمل کنند تا ببینند چگونه شخصیت شرور را دستگیر می‌کند.

6. سریال Midsomer Murders

بهترین سریال های معمایی

آدم‌کشان میدسامر یکی از طولانی‌ترین سریال‌های کارآگاهی‌ست که از سال 1997 تاکنون در حال پخش است. داستان سریال در منطقه‌ای از کشور انگلیس اتفاق می‌افتد، جایی که یک کارآگاه ارشد پلیس و همکارش برای حل معماها سفر می‌کنند. آدم‌کشان میدسامر به دلیل داشتن کمدی سیاه، با بقیه‌ی سریال‌های ژانر معمایی، اندکی تفاوت دارد.

5. سریال The Twilight Zone

بهترین سریال های معمایی

اکثرا سریال منطقه نیمه روشن را سریالی ترسناک می‌دانند، زیرا بسیاری از قسمت‌های آن در این ژانر ساخته شده‌اند. با این حال، میتوان آن را بیشتر یک سریال علمی-تخیلی رازآلود محسوب کرد. چون هر قسمت دارای رویدادهای غیرقابل توضیح و غیرعادی است و داستانی متفاوت دارد که مخاطبین می‌توانند صرفا قسمت‌های مورد پسندشان را تماشا کنند.

4. سریال Psych

بهترین سریال های معمایی

سریال غیب گو درباره یک پلیس تازه کار است که قدرت روحی و روانی خاصی دارد که به حل جنایات کمک می‌کند. او با کمک دوست صمیمی‌اش که تمایل چندانی به این حرفه ندارد، یک سری پرونده‌ی پیچیده را به عهده می‌گیرد.

هر قسمت از سریال با فلش‌بک‌هایی به دوران کودکی بازیگران اصلی شروع می‌شود، و نشان می‎دهد که چگونه چیزهایی که آنها در گذشته آموخته‌اند به کمکشان می‌آیند. یکی از مواردی که سریال غیب گو را محبوب کرده، شوخی های بین دو شخصیت اصلی سریال است.

3. سریال Stranger Things

بهترین سریال های معمایی

وقایع سریال چیزهای عجیب در دهه‌ی هشتاد میلادی و در هاوکینز ایندیانا رخ می‌دهد. جایی که کودکانی با قدرت ماوراطبیعی به جنگ با هیولاهای شهری در نزدیکی هاوکینز می‌پردازند. فصل اول درمورد گم شدن پسری به نام ویل بایرز و فصل دوم در مورد اکتشاف رویدادهای مرموز فصل اول است.

در واقع سریال چیزهای عجیب به موضوعیت جهان‌های موازی می‌پردازد و داری خطوط زمانی گوناگونی می‌باشد. یکی از این خطوط به کاراکتر الون با بازی میلی بابی براون می‌پردازد. الون دختربچه‌ای‌ست که توانایی جابجا کردن اجسام را دارد. در فصل چهارم بیشتر به گذشته‌ی این کاراکتر پرداخته می‌شود.

چیزهای عجیب تاکنون موفقیت‌های زیادی کسب کرده و به نظر می‌رسد که هنوز هم این موفقیت‌ها ادامه دارند. فقط یک هفته بعد از شروع پخش فصل چهارم در نتفیلکس، بیش از ۷.۲ میلیارد دقیقه دیده شده است. که این عدد بالاترین میزان تماشا در یک پلتفرم محسوب می‌شود.

2. سریال House Of Anubis

بهترین سریال های معمایی

در یک مدرسه شبانه روزی انگلیسی، ورود یک دانش آموز بورسیه آمریکایی در حالی که دانش آموز دیگری در همان روز ناپدید می‌شود همه چیز را به هم می‌ریزد. داستان اصلی سریال زمانی شروع می‌شود که همه‌ی دانش آموزان این مدرسه متحد می‌شوند تا معمای ناپدید شدن همکلاسی‌شان را حل کنند.

سریال خانه آنوبیس که توسط کمپانی نیکلودین تولید و ساخته شده، یکی از متفاوت‌ترین آثار این کمپانی محسوب می‌شود. در حالی که رتبه بالای این سریال ممکن است غافلگیر کننده باشد، به نظر می رسد که طرفداران Ranker ترکیب فانتزی و رمزآلود خانه آنوبیس را بیشتر از هرچیز دیگری در مورد این سریال می‌پسندند.

1. سریال Sherlock

بهترین سریال های معمایی

مسلما هیچ سریال معمایی در سراسر جهان به اندازه شرلوک محبوب نیست! این سریال برداشتی مدرن از کارآگاه کلاسیک، شرلوک هملز است که شامل ماجراجویی های شرلوک و جان واتسون در مقابل مغزهای متفکری مانند جیم موریارتی است.

یک از علل محبوبیت این سریال بخاطر رابطه‌ی بین شرلوک با بازی بندیکت کامبربچ و جان واتسون با بازی مارتین فریمن است. آنها با تیپ‌های شخصیتی کاملا متفاوت بعنوان همکار و دوست در کنار هم قرار گرفته‌اند و باعث پدید آمدن ماجراهای جذابی با چاشنی کمدی شده‌اند. علاوه بر این، ذهن مبتکرانه و استدلال‌گر شخصیت شرلوک، جذابیت سریال را دو چندان کرده است.

نظر شما درباره‌ی فهرست بهترین سریال‌ های معمایی چیست؟