آیفون 14 خطر

آیفون 14 با یک خطر مهلک رو به رو شده است!

به نظر می رسد خطر بزرگی در کمین خانواده گوشی های آیفون 14 اپل است که ممکن است به موفقیت و فروش آن‌ها در بازار لطمه‌ای جدی وارد کند.

اپل با نسل جدید از آیفون‌های خود قصد ایجاد تغییرات بزرگی در زنجیره تولید محصولاتش را دارد. به عنوان مثال، این کمپانی طراحی جدید و دوربین‌های قدرتمند را تنها به نسخه‌های پرو و پرو مکس از آیفون 14 خواهد آورد. بنابراین گوشی‌های غیر پرو امسال اپل تفاوت چندانی با آیفون‌های پارسال نخواهند داشت و اکثر نوآوری‌ها و قابلیت‌های جدید iPhone 14 تنها در نسخه‌های پرو قابل مشاهده خواهند بود.

اپل همچنین امسال تولید آیفون مینی را متوقف کرده و نسخه مکس را جایگزین آن خواهد نمود. با این حال، دو مدل آیفون 14 و آیفون 14 مکس دقیقا از همان طراحی خانواده آیفون 13 بهره خواهند برد و مشخصات فنی کاملا مشابهی با نسل قبل خواهند داشت. بنابراین، در کنار آیفون‌های پرو امسال که طراحی مدرن‌تر و بروزتری را با تراشه‌های جدید اپل همراه خواهند کرد، نسخه‌های استاندارد و مکس، همان طراحی آشنای iPhone X که از سال 2017 تا به امروز شاهد به کار گیری آن‌ها بوده‌ایم را ارائه خواهند داد.آیفون 14 خطر

به نظر می‌رسد اپل از این استراتژی جدید خود کاملا مطمئن بوده و از بابت فروش تمامی نسخه‌های iPhone 14 خاطرجمع است. با این حال، تامین‌کنندگان قطعات آیفون 14 چنین حسی ندارند و یک خطر بزرگ را پیش روی اپل تصور می‌کنند!

خطر عدم استقبال از آیفون 14 کاملا جدی است!

به گزارش DigiTimes تعدادی از تامین‌کنندگان قطعات برای اپل نسبت به فروش بالای خانواده آیفون 14 در بازارهای جهانی چندان مطمئن نیستند. در چند ماه اخیر اپل به طور مکرر میزان درخواست خود برای قطعات مورد نیاز آیفون را افزایش داده است. این امر البته به دلیل آغاز فرآیند تولید احتمالی آیفون 14 اصلا قابل غیر قابل پیش‌بینی نیست. با این وجود بسیاری از تولیدکنندگان قطعات در خصوص ادامه تقاضای بالا برای iPhone 14 در سه ماه پایانی سال 2022 و سه ماه نخست سال 2023 مطمئن نیستند.

این احتمال وجود دارد که تامین‌کنندگان از وضعیت تورم جهانی و بحران اقتصادی پیش رو آگاه بوده و در خصوص تمایل کاربران به ارتقای گوشی یا خرید یک محصول پریمیوم خوشبین نیستند.

علیرغم این امر، اپل همچنان پیش‌بینی می‌کند که سری گوشی‌های iPhone 14 از حیث فروش عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. پیش از این، اپل هفته گذشته از تامین‌کنندگان خود خواست که میزان تولید خود را حدوداً 5 درصد ارتقا دهند. به این ترتیب کمپانی کوپرتینویی پیش‌بینی می‌کند که تنها در سه ماهه نخست قادر به فروش حدود 95 میلیون نسخه آیفون 14 باشد. این تعداد کمی بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه از فروش این گوشی است.

گوشی iPhone 14

یکی دیگر از جنبه‌های خطر پیرامون خانواده آیفون 14، افزایش قیمت احتمالی نسبت به نسل قبل است که در روزهای اخیر شایعات فراوانی مبنی بر آن به گوش می‌رسد. در همین زمینه، تحلیلگر شناخته‌شده، مینگ چی کو هم پیش بینی کرده که قیمت آیفون‌های جدید در مقایسه با نسل قبل افزایش خواهد یافت.

البته گزارش‌ها حاکی از این است که اپل تصمیم دارد حداقل میزان حافظه نسخه‌های Pro و Pro Max را به 256 گیگابایت ارتقا دهد. علاوه بر این، بر اساس شایعات، اپل امسال تولید نسخه 64 گیگابایتی از گوشی‌های خود را کاملا متوقف کرده و نسخه‌های پایه از این گوشی را به 128 گیگابایت حافظه مجهز خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*