هیوندای النترا n 2022

بررسی هیوندای النترا N مدل 2022؛ 280 اسب بخار قدرت برای سدان اسپرت کره‌ای

نسخه 2022 هیوندای النترا N، یک سدان متوسط با پیشرانه‌ای توانمند و متمرکز بر قابلیت‌های اسپورت است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

بازار خودرو این روزها عمدتا به سمت و سوی شاسی‌بلندها متمایل شده و برخی از انواع کراس‌اوور با استقبال فراوانی از جانب قشر متوسط روبرو هستند. با این حال، هیوندای با عرضه سری النترا N مدل 2022، هم‌چنان بر این باور است که سگمنت سدان متوسط طرفداران پر و پا قرص خود را داشته و می‌تواند در جلب نظر مشتریان موفق عمل کند. این خودرو با ترکیبی از سواری پرهیجان و لذت‌بخش، قیمت مناسب، عملکرد توانمند و فضای کافی، به دنبال جلب نظر خانواده‌های اسپورت‌پسند است.

النترا N مدل 2022، در مقام مقایسه با همتایان خود، رانندگی جذاب‌تری را در برابر سری گلف GTI به ارمغان آورده و هم‌چنین قدرت بیش‌تری را نسبت به سیویک Si ارائه می‌دهد. اگرچه سدان هیوندای روی کاغذ از دو رقیب فولکس واگن و هوندا گران‌تر است، اما سیاست هیوندای مبنی بر عرضه تنها یک نسخه فول‌آپشن از این سری، استراتژی مناسبی برای جلوگیری از سرگیجه‌های رایج خریداران در هنگام سفارش خودرو قلمداد می‌شود. در واقع تنها انتخاب مشتری به نوع اتوماتیک و دستی جعبه دنده محدود شده است.

بررسی هیوندای النترا N مدل 2022

طراحی بحث‌برانگیز 

نمای عقب النترا N 2022

با اینکه سبک طراحی نسخه 2022 النترا N تا حد زیادی تغییر یافته، اما هم‌چنان ظاهر زاویه‌دار هیوندای خودنمایی می‌کنند. چین‌های تیز، برجستگی‌های قرمز تیره و البته رنگ انحصاری N-Performance Blue به عنوان یک آپشن 400 دلاری، کمک کرده تا عناصری دراماتیک از طراحی نسل جدید این سدان ظاهر شود.

چراغ‌های LED جلو و عقب به همراه جلوپنجره مشکی مات، آینه‌های جانبی مشکی براق و رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی نیز به صورت استاندارد در این مدل عرضه می‌شوند. با این حال، ترفندهای هیوندای تنها بر مبنای زیبایی‌شناسی نیستند. النترا N 2022 دارای بوش‌های سفت‌تر تعلیق، شاسی تقویت شده برای بهبود حس اسپورت و میله‌های ضدغلتک جدید است و ترمزها نیز در مقایسه با دیگر خودروهای هم‌رده، بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسند.

قدرت 280 اسب بخاری پیشرانه هیوندای النترا N مدل 2022

نمای جانبی النترا n 2022

پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندری، یک مشخصه آشنا در میان محصولا هیوندای است که برای این مدل، با قدرت 276 اسب بخار و گشتاور 391 نیوتون‌متر تنظیم شده است. به صورت استاندارد، این نسل با گیربکس 6 سرعته دستی یا 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک (DCT) قابل سفارش است که جعبه دنده خودکار، مبلغ 1025 دلار به برچسب قیمتی 32150 دلاری این خودرو اضافه می‌کند.

صرف‌نظر از تعویض اتومات یا دستی دنده، یک سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی و یک دیفرانسیل eLSD در این سری تعبیه شده است. پیشرانه موجود، قدرت خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند که باعث ایجاد حداکثر چسبندگی و دینامیک خودرو شده است.

خودرویی خانوادگی اما چندمنظوره برای اسپورت‌سواران

کابین النترا ان 2022

چندین حالت رانندگی در النترا N مدل 2022 وجود دارد که برای استفاده حداکثری از ویژگی‌های مختلف خودرو در نظر گرفته شده‌اند. حالت‌های اکو و نرمال، برای رانندگی در حالت روزمره و عادی، سواری نرم و راحتی را به ارمغان می‌آورند. با این حال، صندلی‌های سطلی استاندارد این سری، برای رانندگان لاغر مناسب هستند و احتمالا برای افراد با وزن بالاتر، در سفرهای روزمره کمی خشک و خسته‌کننده باشند.

در همین حال، دو حالت اسپورت و N، برای افزایش هیجان و رانندگی سرگرم‌کننده طراحی شده‌اند که به لطف سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، واکنش موتور سریع‌تر شده و گیربکس DCT نیز پاسخ‌گویی بیش‌تری پیدا می‌کند تا بتواند شما را در حداکثر قدرت موجود نگه دارد. می‌توانید به‌وسیله فشردن دکمه اختصاصی در کنسول مرکزی نیز هر حالت را به طور سفارشی تنظیم کنید.

عملکرد مناسب گیربکس DCT

شیفترهای هیوندای النترا n 2022

در حالی‌که اسپورت‌دوستان ممکن است به گیربکس‌های دستی متمایل باشند، اما دلایلی خوب برای جایگزینی آن با نمونه اتوماتیک فعلی وجود دارد. اولین مورد عدم کندی و تاخیر در عملکرد DCT و هم‌چنین سرعت بالا و جنس مطلوب شیفترها است، موردی که حتی برخی از انواع سدان‌های اسپورت با قیمت‌های بالاتر نیز فاقد آن هستند. این خودرو هم‌چنین به گزینه لانچ کنترل نیز مجهز شده است.

نمایشگر النترا n 2022

امکاناتی کافی و البته بدون سورپرایز

جلوپنجره النترا n 2022

اصطلاح «کافی اما نه عجیب» هیوندای بدین معنا است که النترا N 2022 در وهله اول، ذاتا یک سدان خانوادگی و شهری محسوب می‌شود که با قابلیت‌های اسپورت همراه شده است. فرمان، شاسی ارتباطی و تعویض مناسب دنده‌ها، همگی برای یک مانور مناسب با یکدیگر هماهنگ هستند تا بازخورد مناسبی را از تجربه رانندگی با محصول هیوندای کسب کنید. با وجود سیستم‌های اختصاصی و مبتنی بر ماهیت اسپورت، در النترا N هم‌چنان تاکید بر سواری روزمره و درون جاده است و برای سنجش توانایی‌های اسپورت این خودرو، احتمالا به سواری در پیست نیاز خواهید داشت.

کابین

صندلی النترا ان 2022

مانند کابین سری ولوستر N، النترا N نیز با تم تیره همراه شده است. کلیدهای آبی و تزئینات و دوخت صندلی‌ها نیز با پوششی از جنس چرم و میکرو جیر که نشان N بر روی آنها خودنمایی می‌کنند، قابل رویت هستند. با این وجود در اکثر بخش‌های داخلی، از پلاستیک تمام مشکی در بافت‌های مختلف استفاده شده که چندان قابل توجه و باکیفیت نیستند.

کابین النترا ان 2022

به مانند نسخه معمولی النترا 2022، فضای مناسبی برای بزرگسالان در جلو و عقب خودرو وجود دارد و به لطف ارتفاع مناسب سقف، فضای سر سرنشینان ردیف عقب نیز مناسب ارزیابی می‌شود. هم‌چنین پشتی خمیده صندلی‌های جلو، بسته به نوع تنظیم، تا حدی با فضای پای سرنشینان عقب در تماس هستند. فضای صندوق عقب با حجم 14.2 فوت مکعب نیز به قدر کافی جادار است.

فناوری‌های متعدد با چند مورد عجیب

صفحه نمایش النترا ان 2022

در بخش فناوری‌های استفاده شده، یک نمایشگر 10.25 اینچی لمسی در بالای داشبورد قرار دارد که سیستم اطلاعات-سرگرمی آشنا و توانمند هیوندای را با دو سرویس اندرویداتو و اپل‌کارپلی ادغام می‌کند. با این حال، اتصال به هر دو پلتفرم تنها به صورت سیمی امکان‌پذیر بوده که تا حدی تاثیر پد شارژر بی‌سیم استاندارد را کم می‌کند. از جمله مشخصات صوتی و تصویری النترا N 2022 می‌توان به سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگوی Bose به همراه اشتراک SiriusXM و دو درگاه USB استاندارد در جلو اشاره کرد.

هم‌چنین یک نمایشگر 10.25 اینچی ثانویه نیز با مجموعه‌ای کامل از گرافیک‌های خاص حالت‌های درایو تعبیه شده که برای مثال در حین جابجایی میان دو حالت اسپورت و نرمال، به افزایش جذابیت بصری و انتقال حس هیجانی به راننده کمک می‌کند.

امکانات ایمنی هیوندای الانترا N 2022

رینگ

ویژگی‌های ایمنی، به مشخصات استاندارد و پای ثابت سری الانترا N هیوندای تبدیل شده‌اند. از جمله این مشخصات می‌توان به حسگرهای جلوگیری از برخورد با قابلیت‌ تشخیص عابر پیاده، حسگر تشخیص برخورد متقابل از عقب و هم‌چنین دستیار حفظ خطوط اشاره کرد. سنسورهای پارک معکوس نیز در این سری به صورت استاندارد تعبیه شده‌اند.

خداحافظی با نمونه هاچ‌بک ولوستر N

اگزوز

هیوندای با وجود شهرت خود به تولید خودروهایی مقرون به صرفه، آنقدرها نیز دست و دل باز عمل نمی‌کند. ورود النترا N به خط تولید این شرکت، باعث توقف سری ولوستر N شده و به نقل از خودروساز کره‌ای، این هاچ‌بک سه درب تا سال 2023 تولید نخواهد شد. تصمیم هیوندای از آنجایی منطقی است که Veloster N با طراحی نامتعارف، جمع‌وجور و غیرمعمول خود، نتوانست خریداران زیادی را جذب خود کند.

جمع‌بندی هیوندای الانترا N 2022

نمای عقب النترا n 2022

النترا N 2022 به عنوان یک سدان مقرون به صرفه، تقربیا فاقد عیب و ایراد عمده و ناامیدکننده است. با توجه به سیر دنیای خودرو در حال حاضر که کراس‌اوورها در آن به عنوان جریان اصلی پیشتاز هستند، عرضه یک سدان متوسط خانوادگی با تکیه بر قابلیت‌های اسپورت و لاکچری، گزینه‌ای قابل بررسی است.

قدرتمند، اما نه خیلی قدرتمند؛ متمایز، اما بدون به خطر انداختن قابلیت‌های روزمره و کاربردی، توصیفی کوتاه از ویژگی‌های کلی این خودرو است. هم‌چنین ضمانت 5 ساله یا 60000 مایلی و 10 ساله یا 100000 مایلی برای پیشرانه، دغدغه‌های تعمیراتی و نگرانی‌ها از بابت دوام بلندمدت این محصول را تا حد زیادی مرتفع می‌کنند.

مزایا:

  • قیمت اقتصادی و قدرت مناسب
  • پیشرانه توانمند
  • سیستم تقویت شده تعلیق و شاسی

معایب:

  • طراحی ظاهری مناسب سلایق مختلف نیست
  • سواری نسبتا خشک برای رانندگی روزمره
  • حذف عجیب برخی از جزئیات فنی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*