کارسوق برنامه‌نویسی پایتون

اولین کارسوق برنامه‌نویسی پایتون برای دانش‌آموزان توسط آکادمی همراه اول آغاز به کار کرد

اولین کارسوق برنامه‌نویسی پایتون برای دانش‌آموزان توسط آکادمی همراه اول طی همکاری اداره سمپاد یزد در این استان آغاز به کار کرد.

اولین کارسوق برنامه‌نویسی پایتون برای دانش‌آموزان توسط آکادمی همراه اول طی همکاری اداره سمپاد یزد در این استان آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این کارسوق سیدعلی کارآموز، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش، آکادمی همراه اول و مسئولان استانی و دانش آموزان متوسطه اول مدارس یزد نیز حضور داشتند.

جزئیات برگزاری اولین کارسوق برنامه‌نویسی پایتون

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم عنوان کرد نگاه ما توسعه فناوری دانش بنیان طبق رویکرد نوین آموزشی و پرورشی است. گفتنی است این رویداد استعدادیابی و مهارت آموزی در رشته تخصصی پایتون آغاز به کار کرده و حرکتی نو در این استان محسوب می‌شود. این رویداد قصد دارد به معنای جامع و کامل برنامه نویسی را به دانش آموزان آموزش دهد تا دانش آموزان قادر به شناسایی استعداد خود را در این حوزه باشند.

رضوی، مدیر استعدادهای درخشان استان یزد نیز در این مراسم عنوان کرد استان یزد بسیار خوش‌شانس است که آکادمی همراه اول بین استان‌های کشور، استان یزد را برای برگزاری این کارسوق برگزیده است. وی افزود امیدواریم این رویداد برای بروز استعدادهای برتری که در مدارس استان یزد وجود دارد، فرصت مناسبی باشد.

میثم شوقی، مدیر دپارتمان دانش آموزی آکادمی همراه اول نیز در این مراسم از حضور در جمع دانش‌آموزان یزدی ابراز خرسندی کرد و گفت آکادمی همراه اول به عنوان بازوی آموزشی همراه اول در اکوسیستم حوزه دیجیتال اقدامات مختلفی را در سه بخش کارآموزی، آموزش و دانش آموزی به انجام می‌رساند.

مدیر دپارتمان دانش آموزی آکادمی همراه اول در ادامه گفته‌های خود بیان کرد آکادمی همراه اول فعالیت‌های مختلقی ویژه علاقه‌مندان و افراد مستعد در حوزه‌های متنوع فناوری دیجیتال با هدف حمایت از نخبگان و مستعدان علمی دانش‌آموزی به انجام می‌رساند.

وی افزود این کارسوق قادر است اتفاقات تاثیرگذار و مهم در حوزه آموزش برنامه نویسی دانش آموزی را رقم بزند. همچنین طی همکاری با مسئولان استانی و نهادهای مختلف استان یزد می‌توان قدم‌های مستمر دیگری برای شناسایی استعدادها و مستعدین واقعی برداشت.

محمد مشیری، دبیر علمی رویداد هم با تبریک به دانش‌آموزان منتخب از میان 300 دانش‌آموز شرکت کننده گفت شرایط استان برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزان فراهم شده و باید برای موفقیت در این مسیر تلاش کرد. آکادمی همراه اول برای حمایت از دانش‌آموزان مستعد در حوزه‌های مختلف آمادگی دارد. ضمن این که برای این رویداد زبان برنامه نویسی پایتون به دلیل ساده بودن و بازی‌سازی به دلیل جذابیت آن انتخاب شده است.

الهه نخعی، دبیر اجرایی این رویداد هم از آکادمی همراه اول و مسئولان آموزش و پروش استان یزد تشکر کرد و گفت نخستین کارسوق برنامه نویسی شامل کارگاه‌های حضوری، تیم‌سازی، منتورینگ و برگزاری چالش‌های هوش و ریاضیات از 15 مردادماه آغاز به کار کرده و در 24 شهریوماه با اعلام تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد.

دبیر اجرایی این رویداد در ادامه بیان کرد در مرحله نخست آزمون ورودی 100 نفر از شرکت‌کنندگان انتخاب شدند و توانستند وارد این کارسوق شوند. وی افزود محتوای آموزشی دوره به دانش‌آموزان ارائه شده و هر هفته دانش‌آموزان به شکل حضوری با فرایند تیم‌سازی و خلق ایده آشنا خواهند شد. همچنین اگر در تمرین‌هایی که داده می‌شود، دانش‌آموزان با مشکل مواجه شدند می‌توانند به شکل حضوری با منتورهای خود گفتگو کرده و اشکالات برنامه‌نویسی خود را برطرف سازند.

طبق گفته نخعی، در مرحله سوم و نهایی نیز قرار است دانش‌آموزان دانسته‌های خود را تکمیل کرده و از بین موضوع‌های احتمالی یک موضوع را انتخاب کنند و همچین به شکل گروهی یک بازی را بسازند. در ادامه این فرایند که در روز اختتاميه انجام می‌شود، بازی‌ها در مرحله اول از لحاظ فنی مورد بازبینی قرار می‌گیرند و اگر اشکالی نداشته باشند ارائه خواهند شد. سرانجام از میان 25 تیم موجود، 10 تیم به عنوان برترین‌ها برگزیده شده و به مرحله اختتامیه خواهند رفت.

گفتنی است در مرحله اختتامیه نیز سه تیم برتر با حضور داوران معرفی خواهند شد و به آنها جوایز ساخت بهترین بازی‌ها و کارگروهی اعطا خواهد شد.