سریال خاندان اژدها و ارباب حلقه ها

درگیری طرفداران سریال خاندان اژدها با ارباب حلقه‌ ها!

در این مطلب به مقایسه امتیازهای سریال خاندان اژدها و ارباب حلقه ها و شایعات مربوط به طرفدارن این سریال‌ها می‌پردازیم.

رویارویی سریال خاندان اژدها و ارباب حلقه ها یکی از بزرگترین نبردهای دنیای تلویزیون در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود. هردوی این سریال‌ها از پربیننده‌ترین سریال‌های فانتزی-تخیلی جدید محسوب می‌شوند که شباهت‌های زیادی در این خصوص دارند.

دو قسمت اول سریال ارباب حلقه ها با وجود نظر مثبت منتقدان، امتیاز 36 از 100 را از طرف مخاطبین راتن تومیتوز دریافت کرده است. در سایت متاکریتیک هم با وجود امتیاز 71 از 100 منتقدان، امتیاز کاربران 2.3 از 5 بوده است.

نکته‌ی قابل توجه این است که آرای مردمی بین 4 و 5 امتیاز و 1 امتیاز تقسیم شده‌اند. برخی می‌گویند دلیل این نوع از پراکندگی رای دهی، طرفداران سریال خاندان اژدها هستند که سعی بر پایین آوردن امتیاز ارباب حلقه ها دارند. به همین خاطر طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی درگیری‌های بسیاری میان هواداران این دو مجموعه در حال پخش شکل گرفته است.

از این رو پلتفرم آنلاین آمازون پرایم در سرویس خود قسمت امتیاز دهی را مسدود کرده است. این کار برای جلوگیری از انتقادات شدید یا همان «بمب نقد» شدن سریال ارباب حلقه ها انجام شده است.

برخی از نظرات مرتبط با سریال ارباب حلقه ها حاکی از آن است که مخاطبین، بازی مصنوعی بازیگران و جلوه های ویژه‌ی غیرواقعی سریال را دلیل امتیاز پایین خود اعلام کرده‌اند. هنوز برای قضاوت درباره‌ی کیفیت این مجموعه به عنوان پرهزینه‌ترین سریال تاریخ زود است، اما برخی از منتقدان هم در یادداشت‌های خود به این مشکلات اشاره کرده بودند تا بتوانیم حداقل دو قسمت ابتدایی ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت را پایین‌تر از انتظارات بخوانیم.

همه‌ی این‌ها در حالی‌ست که سریال خاندان اژدها امتیاز 84 را از سوی مخاطبین راتن تومیتوز و امتیاز 8.9 را در IMDB برای دو قسمت اول خود دریافت کرده است.