قیمت لوازم خانگی

همزمان با کاهش قیمت دلار، لوازم خانگی گران شد!

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت قیمت لوازم خانگی طی روزهای گذشته حدود 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اعلام این که لوازم خانگی طی روزهای گذشته حدود 10 تا 20 درصد گران‌تر شدند، گفت افزایش قیمت لوازم خانگی باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها نتوانند کالایی که به آن احتیاج دارند را تهیه کنند. وی افزود بیشترین افزایش قیمت به یخچال و فریزر و کولر آبی مربوط می‌شود. البته در این بین قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی افزایش پیدا نکرده است.

جزئیات افزایش قیمت لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد به طور کلی قیمت لوازم خانگی طی ماه‌های اخیر 10 تا 20 درصد افزایش یافته و مردم نیز قدرت خرید ندارند. از این رو تولیدکننده به دلیل کاهش توان مالی مردم قادر به افزایش قیمت نیست؛ چرا که می‌داند با این کار همین تعداد مشتریان خود را نیز از دست می‌دهد. این در حالی است که اگر تولیدکننده در چنین وضعیتی به تولید خود ادامه دهد، با کاهش سرمایه در گردش و انباشت بدهی مواجه خواهد شد.

طبق گفته پازوکی، قیمت مواد اولیه و قطعات داخلی نسبت به قطعات وارداتی افزایش پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که مواد اولیه و قطعات تولید داخل نسبت به سال گذشته حدود 150 تا هزار درصد گران‌تر شدند؛ برای مثال ورقی که سال قبل با قیمت 7 هزار تومان تامین می‌شد، اکنون با قیمت 31 هزار تومان تهیه می‌شود.

گفتنی است محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت مدتی قبل با اعلام این که لوازم خانگی گران نخواهد شد، گفت قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد تا بتوان آنها را صادر کرد. همچنین او عنوان کرد که اگر قیمت این کالاها افزایش پیدا کند، علاوه بر بازار داخل، بازار خارج را نیز از دست خواهیم داد.