سوزوکی آلتو K10

نسل جدید سوزوکی آلتو K10 معرفی شد؛ یک جایگزین ژاپنی مناسب برای پراید در ایران

نسل جدید سوزوکی آلتو K10 معرفی شد. این خودرو شهری و ارزان قیمت یک جایگزین مناسب برای پراید در ایران محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

سوزوکی آلتو K10 جدید در قالب یک خودرو شهری ارزان قیمت ویژه بازار هند معرفی شد. این خودرو که اکنون از ظاهری مدرن‌تر از قبل بهره می‌برد در میان سایر محصولات سوزوکی از مدل آلتو 800 بالاتر بوده و نسبت به مدل‌های بالنو، سوئیفت، ایگنیس، سلریو و واگن آر پایین‌تر است. گفتنی است سوزوکی آلتو ویژه بازار هند با نسخه ژاپنی آن متفاوت بوده و فقط نام آنها مشترک است.

مشخصات نسل جدید سوزوکی آلتو K10 

سوزوکی آلتو K10

طول ماروتی سوزوکی آلتو K10 جدید 3530 میلی‌متر، عرض آن 1490 میلی‌متر، ارتفاع آن 1520 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز 2380 میلی‌متر اعلام شده است. سوزوکی آلتو K10 در نسل جدید خود نسبت به قبل از ظاهری مدرن‌تری بهره می‌برد و طراحان در طراحی این نسل از خطوط و انحناهای نرم‌تری نسبت به قبل استفاده کردند.

سوزوکی آلتو K10

در نمای جلوی این خودرو یک جلوپنجره لانه‌زنبوری بزرگ و چراغ‌های هالوژنی جذاب به چشم می‌خورد که به هیوندای i10 نیز شباهت دارند. هرچند در نمای کناری نیز شاهد استفاده از خطوط منظم‌تری هستیم، اما از این لحاظ قابل مقایسه با سوزوکی سلریو نخواهد بود. ضمن این که طراحان برای این خودرو رینگ‌های کوچک 13 اینچی را در نظر گرفتند که با ابعاد بدنه هماهنگ به نظر نمی‌رسد.

سوزوکی آلتو K10

طراحان برای نمای عقب سوزوکی آلتو K10 طراحی ساده‌ای را در نظر گرفتند و از مهم‌ترین ویژگی‌های این بخش می‌توان به چراغ‌های جعبه‌ای و سپر عقب پرحجم اشاره کرد. مشتریان می‌توانند این خودرو را در 6 رنگ و دو پکیج ویژه خریداری کنند. این خودرو در مدل Impacto به تریم رنگی مجهز شده و مدل Glinto نیز از عناصر کرومی بیشتری روی بدنه بهره می‌برد.

محصول جدید suzuki

علاوه بر طراحی بیرونی، طراحان برای بخش داخلی نیز تغییراتی را در نظر گرفتند که باعث شده نسبت به قبل مدرن‌تر شود. البته کماکان در کابین این خودرو پلاستیک‌های خشک به چشم می‌خورد که از اقتصادی بودن آن حکایت دارد. از ویژگی‌های برجسته کابین می‌توان به استفاده از فرمان سوزوکی سلریو، سرعت‌شمار دیجیتالی در پانل پشت‌آمپرها و همچنین نمایشگر لمسی 7 اینچی اشاره کرد که از ناوبری، اپل کار پلی و اندروید اتو نیز بهره می‌برد.

سوزوکی آلتو K10

کابین سوزوکی آلتو K10 جدید نسبت به ابعاد خودرو از فضای مناسبی بهره می‌برد. البته با وجود این که طراحان برای این خودرو 5 کمربند ایمنی در نظر گرفتند، اما بیش از 4 فرد بزرگسال نمی‌توانند در آن جای بگیرد. این خودرو از تجهیزات دیگری چون قفل در اتوماتیک، حسگر پارک عقب، ترمز ضد قفل ABS و EBD به همراه 2 ایربگ ایمنی بهره می‌برد.

سوزوکی آلتو K10

با توجه به این که نسل جدید سوزوکی آلتو K10 روی پلتفرم Heartect توسعه پیدا کرده و سایر محصولات سوزوکی نیز از این پلتفرم بهره می‌برند، از این رو می‌توان گفت خودرو شهری ارزان قیمت نسبت به قبل ایمن‌تر و پیشرفته‌تر شده است.

محصول جدید suzuki

سوزوکی آلتو K10 جدید به یک موتور 1 لیتری سری K مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 66 اسب بخار و گشتاور 89 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس 5 سرعته دستی یا AGS اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

محصول جدید suzuki

مشتریان هندی می‌توانند مدل پایه دستی سوزوکی آلتو K10 را با قیمت 5 هزار دلار خریداری کنند، اما قیمت نسخه فول و اتوماتیک آن به 7 هزار و 320 دلار می‌رسد. از آنجایی که به زودی طراح واردات خودرو به بازار ایران اجرا خواهد شد و قرار است خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی نیز به بازار ایران راه پیدا کنند، احتمال دارد این خودرو شهری ارزان قیمت که جایگزین مناسبی برای پراید محسوب می‌شود وارد بازار ایران شود.