احتمالا سامسونگ تولید کننده اصلی صفحه نمایش های OLED محصولات اپل خواهد بود

درست است که اپل و سامسونگ در بازار فروش ، رقبای سرسخت و یا به عبارتی دیگر دشمن یکدیگر به حساب می آیند ، اما جالب است بدانید که این دو کمپانی مدت زیادی است که در حال همکاری با یکدیگر هستند.بر اساس گزارش های جدیدی که از طریق منابع کره ای منتشر شده است ، سامسونگ و اپل در مراحل نهایی انعقاد قرارداد همکاری به منظور تولید صفحه نمایش مورد نیاز اپل قرار دارند که بر اساس آن ، سامسونگ تولید کننده اصلی صفحه نمایش های OLED محصولات اپل نظیر آیفون و اپل واچ خواهد بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، شرکت سامسونگ از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای افزایش خروجی پنل های OLED خود به منظور تأمین نیاز شرکت اپل است. در واقع ممکن است شرکت سامسونگ مجبور به ایجاد یک واحد تولیدی کاملاً مجزا برای تأمین صفحه نمایش های شرکت اپل شود. از سوی دیگر ممکن شرکت اپل در طراحی و ساخت این واحد تولیدی نیز مشارکت فعال داشته باشد.

البته شرکت سامسونگ نخستین قدم های اجرای این طرح را برداشته است. چرا که این شرکت پیش از این یکی از مجموعه های تولید پنل های LCD خود را به یک شرکت چینی واگذار کرده بود و منابع مالی بدست آمده از این واگذاری را در افزایش ظرفیت تولید پنل های OLED خود هزینه خواهد کرد.

به این ترتیب در صورت اجرایی شدن پیمان همکاری بالا، شرکت سامسونگ به عنوان بزرگ ترین تأمین کننده صفحه نمایش های شرکت اپل شناخته خواهد شد و از این رو شرکت LG و دیگر شرکت هایی که تا کنون این وظیفه را بر عهده داشتند، عبور خواهد کرد. این شرکت هم اکنون صفحه نمایش ساعت های هوشمند اپل موسوم به Apple Watch را تأمین می کند، بنابراین انعقاد قرارداد همکاری جدید، تنها به منزله افزایش تبادلات اقتصادی دو شرکت اپل و سامسونگ خواهد بود.

در نهایت باید گفت شرکت سامسونگ قصد دارد، در زمینه تولید صفحه نمایش های OLED به رقابت مستقیم با شرکت های چینی بپردازد که سرمایه گذاری های زیادی را در این بخش انجام داده اند و انعقاد این قرارداد همکاری می تواند قدم بسیار بزرگی برای شرکت سامسونگ قلمداد شود.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*