بهترین بازی های سوم شخص اندروید

30 مورد از بهترین بازی های سوم شخص اندروید که حتما باید تجربه کنید

بازی های موبایل این روزها طرفداران زیادی دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی 30 مورد از بهترین بازی های سوم شخص اندروید بپردازیم.

بازی های موبایل در کنار بازی های کامپیوتری و کنسول‌های مختلف جزو پرطرفدارترین سرگرمی‌های دنیا به شمار می‌روند. بازی کردن اغلب افراد را سرگرم می‌کند و آنها را از روزمرگی می‌رهاند. بازی سوم شخص سبکی از بازی است که در آن کاربر بر تمامی زوایای بازی اشراف کامل دارد و می‌تواند آزادانه به هر طرف که می‌خواهد برود.

بهترین بازی های سوم شخص اندروید را بشناسید

اصولا بازی‌های سوم شخص جزو پرطرفدارترین دسته بازی‌ها هستند که کاربران بسیاری هم دارند. وقتی در فضای بازی های سوم شخص قدم می‌زنید نمایی کامل از کاراکترهای بازی را در اختیار دارید و معمولا این قبیل بازی‌ها حس و حال خوبی به گیمرها می‌دهند. بازی‌های سوم شخص تنها منحصر و محدود به ژانر اکشن نمی‌شوند بلکه انواع و اقسام مختلفی دارند. برخی از آنها جزو اکشن‌های پرزرق و برق هستند و دسته دیگری از آنها شامل بازی‌های کوچکی می‌شوند که خواسته برخی از مخاطبان را پاسخ می‌دهند.

خوشبختانه امروزه گوشی های اندرویدی قدرتمندی وجود دارند که می‌توانند پاسخ نیاز گروه عظیمی از گیمرها را بدهند. همچنین برای گوشی های اندرویدی بازی های سوم شخص جذابی ساخته شده که به احتمال زیاد با برخی از آنها آشنا هستید. یکی از معروف‌ترین بازی‌های سوم شخص، پابجی موبایل است یا بازی The Trail برای آن دسته از افرادی است که نیاز به بازی‌های آرامش‌بخش دارند. در ادامه قصد داریم به معرفی بازی های سوم شخص اندروید بپردازیم.

30. بازی Dawnbringer

بازی dawnbringer

  • استودیو: Kiloo
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2021

برخی از بازی های سوم شخص اندروید به حالت نقش آفرینی هستند؛ یعنی این که باید در جهان بازی به نبرد با نیروهای شیطانی بروید و سعی کنید آنها را نابود سازید. در بازی Dawnbringer وظیفه دارید به سمت سرزمین مورنگارد بروید و تلاش کنید نیروی اهریمنی حاکم بر آنجا را نابود کنید.

مطمئنا در این سرزمین شیطانی چالش‌های زیادی خواهید داشت و دشمنان شما با نیروهای مختلف سعی می‌کنند سد راهتان شوند. خوشبختانه یکی از مزایا و جذابیت‌های خوب این بازی، اعطای سلاح‌ها و نیروهای ویژه‌ای است که باعث سهولت بازی کردن می‌شوند. امکان ارتقای سلاح‌ها و نیروها نیز وجود دارد.

همچنین در پایان هر مرحله مشخصی، با مبارزات بزرگی مواجه خواهید شد که پشت سر گذاشتن هر یک از آنها خود چالش بزرگی است. استودیوی Kiloo موفق شده اثری جذاب به سبک نقش آفرینی خلق کند. دوستداران این بازی می‌توانند نسبت به نصب آن اقدام کرده و بازی کنند.

29. بازی Noblemen: 1896

بازی نوبلمن 1896

  • استودیو: Foursaken Media
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2017

از دیگر بازی های سوم شخص اندروید می‌توان به Noblemen 1896 اشاره کرد. در این بازی اکشن جنگی باید در زمان جنگ جهانی اول در نقش یکی از سربازان به وظیفه خود یعنی از بین بردن دشمنان بپردازید. در این بازی مأموریت‌های زیادی وجود دارد که شما مسئول تحقق آنها هستید.

تمامی سلاح‌هایی که در زمان جنگ جهانی اول استفاده شده در این بازی وجود دارد و می‌توانید به مرور زمان و مرحله به مرحله آنها را دریافت کنید. از دیگر امکانات بازی که قادر به استفاده از آنها خواهید بود، جت جنگی و کشتی است. نکته جالب اینجاست که در بازی نوبلمن 1896، تنها نیستید و در برخی از مراحل بازی همراهانی از جنس خود دارید که به شما کمک می‌کنند.

خوشبختانه در این بازی اکشن سوم شخص بر تمام فضای بازی اشراف و تسلط دارید و می‌توانید در محیط‌های متنوعی که در نظر گرفته شده به اکتشاف بپردازید. هر مرحله نسبت به مرحله قبلی در محیطی تازه است و همین تکراری نبودن مکان بازی به مخاطب کمک می‌کند از بازی لذت بیشتری ببرد. در مجموع بازی Noblemen 1896 از آن دست بازی‌های مربوط به دوران جنگ جهانی است که برای علاقه‌مندان به این سبک بازی و بازی های سوم شخص اندروید می‌تواند ایده‌آل باشد.

28. بازی Badlanders

بازی badlanders

  • استودیو: Hong Kong NetEase Interactive Entertaiment
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2022

یکی از استودیوهای مشهور بازی سازی موبایلی، استودیو NetEase Interactive است که به تازگی اقدام به ساخت و تهیه بازی سوم شخص اندرویدی Badlanders کرده است. در این بازی این شما هستید که باید برای زنده ماندن تن به هر کاری بدهید و هر اقدامی که از دستتان بر می‌آید انجام دهید.

شباهت‌های بسیاری میان این بازی با پابجی موبایل وجود دارد و همین که مراحل ابتدایی آن را سپری کنید، متوجه این نکته خواهید شد. گفتنی است که در بازی با سه سطح آسان، متوسط و حرفه‌ای می‌توانید میزان توانایی‌های خود را به چالش بکشید و خودتان را محک بزنید.

برخورداری از سلاح‌های جدید و متنوع در طول بازی یکی از مهم‌ترین مزایایی است که در بازی Badlanders خواهید داشت و خوشبختانه امکان پیشرفته‌تر کردن آنها وجود دارد. یکی از مهم‌ترین چالش‌های این بازی مدیریت کردن آیتم‌ها است که حتما با این مسئله مواجه خواهید شد.

بازی مورد اشاره آنلاین است و می‌توانید در آن با دشمنان خود که می‌توانند دیگر گیمرهای آنلاین از سراسر جهان باشند، بجنگید. مهم‌ترین هدفی که در این بازی خواهید داشت، جمع‌آوری و کسب آیتم‌های مختلف و همچنین کشتن دشمنان است. در کل می‌توانید با تجربه این بازی حس و حال مشابهی با پابجی موبایل داشته باشید، زیرا گیم پلی جذاب و دیدنی دارد.

27. بازی Evolution 2: Shooting Games

بازی دگرگونی

  • استودیو: My.com B.V
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2019

یکی دیگر از بازی های سوم شخص آینده نگرانه اندروید Evolution 2: Shooting Games است که به مصائب و مشکلات زندگی شهری می‌پردازد که هم‌اکنون نابود شده و در آن موجودات عظیم‌الجثه و خطرناک و ربات‌ها سکنی گزیده‌اند. در این بازی، در نقش فردی به نام بلیک هستید که باید به کمک توانایی‌ها و قدرت‌های مختلفی که در اختیارتان قرار داده شده، این موجودات شرور و اهریمنی را از بین ببرید.

برای این که بتوانید موجودات جهش یافته و ربات‌های شرور را نابود کنید، سلاح‌های مختلفی در دست خواهید داشت که البته همه آنها یک‌جا به شما داده نمی‌شوند و باید مرحله به مرحله آنها را کسب کنید. همچنین یکی دیگر از مزایای این بازی، ارتقای شخصیت‌های مختلف و پیشرفته‌تر کردن آنها است.

علاوه بر این که می‌توانید از بخش داستانی این بازی مراحل مختلف آن را پشت سر بگذارید، قادر خواهید بود در بخش آنلاین با دیگر بازیکنان هم به رقابت بپردازید. بنابراین اگر علاقه‌مند به سلسله بازی‌های داستانی و اکشن هستید و می‌خواهید به صورت آنلاین با رقبای خود وارد چالش شوید، بازی سوم شخص Evolution 2: Shooting Games را از دست ندهید.

26. بازی LifeAfter

بازی زندگی بعدی

  • استودیو: NetEase Games
  • سن مناسب بازی: +12
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2018

همان‌طور که احتمالا از نام این بازی سوم شخص پیداست، با روایتی آخرالزمانی سر و کار خواهیم داشت. در جهان این بازی تنها چند نفر زنده مانده و دیگران تبدیل به موجوداتی جهش یافته شده‌اند که می‌خواهند افراد بازمانده را به قتل برسانند. حدستان درست است؛ شما باید در نقش یکی از بازماندگان تلاش خود را بکنید تا از دست زامبی‌ها فرار کنید.

برخورداری از سلاح‌های مختلف در طول بازی و به فراخور هر مرحله باعث می‌شود بتوانید با دردسر کمتری بازی کنید. خوشبختانه در بازی LifeAfter تنها نخواهید ماند و دیگر بازماندگان داستان به شما ملحق می‌شوند تا در کنار یکدیگر کلک زامبی‌ها را بکنید. باید در طول بازی فعالیت کنید و کمپ و اقامتگاه برای خودتان بسازید و همچنین می‌توانید وارد کمپ و اقامتگاه دیگر بازماندگان شوید و از این تجربه جالب لذت ببرید.

همچنین یکی از آپشن‌هایی که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد، کسب امتیاز و ارتقای شخصیت و شخصی‌سازی کردن آن است. اگر علاقه زیادی به مجموعه بازی های زامبی محور دارید، لایف افتر را از دست ندهید.

25. بازی Hero Hunters

بازی شکارچیان قهرمان

  • استودیو: Deca Games
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2017

طرفداران بازی‌های قهرمانانه و بازی های سوم شخص اندروید حتما عاشق بازی Hero Hunters می‌شوند. در این بازی سوم شخص باید در نقش یکی از قهرمان‌های داستان به مقابله با ارتشی بزرگ به نام کورتس بپردازید. در این بازی در نقش یک قهرمان خاص قرار ندارید و می‌توانید هر یک از آنها را که خواستید، انتخاب کنید.

این بازی اکشن سوم شخص سلاح‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در طول مراحل مختلف بازی هر یک از آنها را دریافت کنید. در بازی Hero Hunters نزدیک به 50 قهرمان مختلف وجود دارد و این یعنی دست شما برای گزینش هر یک از آنها باز است.

همچنین می‌توانید با کسب امتیاز و نگهداری آنها سلاح‌هایتان را ارتقا دهید و خود را مجهز سازید. یکی از بخش‌های جذاب این بازی، گیک پلی آنلاین آن است که می‌توانید با رقبای دیگر خود در سراسر جهان مشغول بازی شوید. این بازی اکشن جذاب سوم شخص قادر است مخاطبان را ساعت‌ها مشغول کند.

24. بازی Super Mecha Champions

بازی super-mecha-champions

  • استودیو: Hong Kong NetEase Interactive Entertaiment
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2021

علاقه‌مندان به بازی های بتل رویال حتما باید بازی سوم شخص Super Mecha Champions را امتحان کنند. بازیکنان در این بازی باید به کمک ربات‌های غول آسا با یکدیگر وارد نبرد شوند. در هر مرحله 100 بازیکن وجود دارد که وظیفه دارید با آنها مبارزه کنید. همچنین باید توجه داشته باشید لوکیشنی که در آن قرار دارید پس از گذشت مدتی محدودتر می‌شود و اگر خارج از محدوده اصلی باشید، سلامتی شما از بین خواهد رفت.

در اغلب بازی های سوم شخص این چنینی اندروید می‌توانید با کسب امتیاز بیشتر آیتم‌های خود را ارتقا دهید. بنابراین با جمع‌آوری امتیاز و خرج نکردن آنها قادر خواهید بود ربات‌های خود را با تجهیزات جنگی جدید پیشرفته‌تر کنید. همچنین می‌توانید در طول بازی از ربات خود خارج شده و به جمع‌آوری آیتم‌ها بپردازید.

طرفداران بتل رویال می‌توانند این ساخته استودیوی NetEase Interactive را همین الان دانلود کرده و از بازی کردن لذت ببرند. این بازی نسبت به دیگر بتل رویال‌ها متفاوت است و می‌تواند تجربه جدیدی برایتان به ارمغان بیاورد.

23. بازی Battle Prime

بازی بتل پرایم

  • استودیو: Press Fire Games Limited
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2021

همین ابتدا بد نیست بدانید که بازی سوم شخص Battle Prime به طور کلی آنلاین است و بنابراین باید همواره به اینترنت متصل باشید. در این بازی وارد تیم یا دسته‌ای می‌شوید تا با دیگر تیم‌ها به رقابت بپردازید. برنده گروهی است که بتواند از خود مایه زیادی بگذارد و تمام تلاش خود را بکند.

در این گروه شما و دوستان هم‌گروهی‌تان باید با یکدیگر متحد شوید و سعی کنید تیم مقابل را شکست دهید. همچنین در بازی بتل پرایم حالات مختلفی برای بازی کردن وجود دارد که هر یک از آنها جذابیت‌ها و هیجان خود را دارد. همچون دیگر بازی‌های این فهرست می‌توانید با کسب امتیاز بیشتر، سلاح‌ها و دیگر آیتم‌هایتان را ارتقا دهید و پیشرفت کنید.

در تیم شما هر یک از بازیکنان دارای مهارت و تخصص منحصربه‌فردی هستند که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. اگر به دنبال تجربه  یک بازی آنلاین سوم شخص اندروید هستید که بتواند نیاز شما را برطرف کند، سری به بازی بتل پرایم بزنید.

22. بازی COLINA: Legacy

بازی کولینا لگسی

  • استودیو: Chance6 Studios
  • سن مناسب بازی: +17
  • قیمت: 2 دلار
  • سال انتشار: 2016

اگر به دنبال این هستید که آدرنالین خونتان بالا برود، تجربه بازی COLINA: Legacy را از دست ندهید. این بازی سوم شخص ترسناک قادر است شما را تا سر حد جنون ببرد و استرس شما را افزایش دهد. روایت داستان از این قرار است که شما در نقش فردی به نام الکس هستید که قصد دارد به دیدن مادربزرگ خود برود.

وقتی به خانه مادربزرگ می‌روید، متوجه خواهید شد که او نیست و بازی از این نقطه آغاز خواهد شد و شما به عنوان گیمر باید سعی کنید سرنخ‌های مختلف را جمع‌آوری کرده تا به مادربزرگ خود برسید. ترسناکی ماجرا اینجاست که در خانه تاریک مادربزرگ تنها نیستید و یک عروسک چوبی ترسناک از چپ و راست به شما حمله‌ور می‌شود.

تمام چیزی که الکس در اختیار دارد، یک چاقو و چراغ قوه است و راه‌های خانه همگی بسته شده‌اند و تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، فهمیدن راز این خانه است. داستان این بازی وحشتناک جذاب است و کشش لازم برای ادامه دادن دارد.

21. بازی Overkill 3

بازی اورکیل 3

  • استودیو: Craneballs Studio
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2013

بازی هیجان انگیز و سوم شخص بعدی در این فهرست، Overkill 3 است که در آن هدایت فرمانده یک گروه بزرگ را بر عهده دارید و باید سعی کنید دشمنان خود را غافلگیر کرده و آنها را نابود سازید. توجه داشته باشید که در این بازی به محض انجام کوچک‌ترین اشتباه، کشته خواهید شد؛ بنابراین جایی برای اشتباه کردن وجود ندارد.

هر چه مراحل بیشتری را با موفقیت پشت سر بگذارید، می‌توانید سلاح‌های مدرن و بعضا عجیب و غریبی به دست آورید که تاکنون جایی ندیده‌اید. همچنین می‌توانید با کسب امتیازهای بیشتر سلاح‌ها و آیتم‌های خود را ارتقا دهید تا در مراحل بازی با تمام قوا به مصاف دشمن بروید.

یکی از جذابیت‌های این بازی این است که می‌توانید کنترل هواپیماهای بدون سرنشین را بر عهده بگیرید. خوشبختانه در این بازی سوم شخص اکشن، مراحل تنوع بالایی دارند و می‌توان گفت هر مرحله با مرحله قبلی خود متفاوت شده است. این اثر جذاب و هیجان‌انگیز می‌تواند طرفداران دنیای بازی‌های اکشن را برای مدت‌ها سرگرم کند.

20. بازی Pascals Wager

بازی پاسکال

  • استودیو: TipsWorks
  • سن مناسب بازی: +12
  • قیمت: 4 دلار
  • سال انتشار: 2020

گیمرها با دنیای بازی های کامپیوتری و کنسول‌های مختلف آشنایی کامل دارند و گیمرهای موبایلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که با بازی سوم شخص دارک سولز یا روح تاریک آشنایی دارید و از تجربه آن لذت برده‌اید، می‌توان امیدوار بود که از بازی Pascals Wager خوشتان بیاید.

باید توجه داشته باشید که در این بازی اولین اشتباه شما به مثابه آخرین اشتباهتان است و چه بسا هر چه دستاورد و امتیاز کسب کرده‌اید، تنها در یک چشم بر هم زدن از بین برود. داستان این بازی عجیب و غریب است! وقتی بازی می‌کنید متوجه می‌شوید که خورشید به طرز عجیبی در اعماق اقیانوس‌ها فرو رفته و همه جا را تاریکی و مه پوشانده است.

حال باید با شخصیت‌های بازی به اعماق تاریکی بروید و سعی کنید با موجودات عجیب و غریب آنجا مبارزه کنید. یکی از نقاط قوت بازی، طراحی به شدت جذابی است که دارد؛ چرا که هم تناسب خوبی با محتوای بازی دارد و هم شما را یاد بازی دارک سولز می‌اندازد و حس و حال خوبی را منتقل می‌کند.

19. بازی The Trail

بازی the-trail

  • استودیو: 22Cans
  • سن مناسب بازی: +3
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2016

اما یکی از بازی‌های جذاب سوم شخص اندروید بی‌شک The Trail است. به جای تمام بازی‌هایی که تا اینجای کار معرفی شدند، بازی سوم شخص مورد اشاره مخاطبان را به آرامش دعوت می‌کند و دیگر خبری از درگیری و جنگ و سلاح‌های عجیب و غریب نیست. در این بازی باید به عنوان یک مسافر در مسیری زیبا قرار بگیرید و به کشف چیزهای تازه مشغول شوید.

در The Trail توقف معنایی ندارد و صرفا می‌توانید در هر استراحت‌گاهی که برایتان تعبیه شده، اندکی بمانید و در همان‌جا هم انرژی خود را تجدید کنید و هم کسب و کارتان را ادامه دهید. انرژی کاراکتر بازی به شکل قلب نشان داده می‌شود و در صورتی که وسایل مورد نظر سفر نظیر کفش، لباس و کلاه داشته باشید می‌توانید به مسیرتان ادامه دهید.

در این بازی مأموریت‌های مختلفی بر عهده شما قرار داده می‌شود و باید هر یک از آنها را با موفقیت انجام دهید. برخی از نقش‌های بازی شامل شکارچی، جستجوگر، بازرگان و چوب‌بر می‌شود. برای انجام دادن هر یک از نقش‌های مذکور باید چالش‌های پیش روی خود را حل کنید.

موسیقی که در طول مسیر پخش می‌شود یکی از بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های The Trail است و می‌توانید از آن نهایت لذت را ببرید. استودیوی 22Cans موفق شده بازی موفقی بسازد، چرا که از سال 2016 تا به امروز جزو بازی های سوم شخص پرطرفدار اندروید بوده است.

18. بازی Crash Bandicoot: On the Run

بازی کرش بندیکوت

  • استودیو: King
  • سن مناسب بازی: +3
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2021

حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به بازی کردن ندارید، لااقل یک مرتبه اسم بازی کرش بندیکوت را شنیده‌اید؛ زیرا این بازی جزو پرطرفدارترین بازی‌ها در کنسول‌ها به حساب می‌آید. این مجموعه بازی خاطره‌انگیز موفق شده کاربران زیادی را درگیر خود کند.

سال گذشته شاهد عرضه نسخه موبایلی این بازی جذاب بودیم و هم‌اکنون پس از 20 سال کاربران اندرویدی هم می‌توانند این بازی جذاب را تجربه کنند. در نسخه موبایلی بازی سوم شخص کرش بندیکوت باید وارد مسیرهایی شوید که از تله‌ها و دشمنان متنوع پر شده است.

تمامی کسانی که در نسخه کنسولی و کامپیوتری وجود داشته‌اند، در نسخه موبایل هم حضور دارند که از جمله آنها می‌توان به کوکو بندیکوت، کرانچ بندیکوت و دشمن کرش، دکتر کورتکس اشاره کرد. بازی Crash Bandicoot معروف به عناصر و المان‌هایی است که می‌شناسیم و عبارتند از: سیب‌ها، جعبه‌ها، سکوهای پرش و مسیرهای سرعتی و تله‌ها.

برای این که بتوانید در جریان گیم پلی بازی نهایت لذت را ببرید، نیازی به هیچ کار خاصی ندارید و تنها باید شخصیت‌های بازی را جابه‌جا کنید. اگر از طرفداران این بازی نوستالژیک هستید، وقت را از دست ندهید و همین الان اقدام به دانلود و نصب آن کنید.

17. بازی Subway Surfers

بازی subway-surfers

  • استودیو: Kiloo
  • سن مناسب بازی: +10
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2012

یکی از محبوب‌ترین بازی های سوم شخص اندروید Subway Surfers است. در این بازی می‌بایست نقش یک پسربچه را بر عهده بگیرید که از دست مأمور قطارها فرار می‌کند و روی ریل‌ها باید از موانع پی در پی و بسیار عبور کنید. در این مسیر بی انتها باید از موانعی نظیر بسته بودن راه‌ها، رد شدن قطار و سایر موانع رد شوید.

اگر به یکی از موانع برخورد کنید، می‌توانید دوباره بازی را ادامه دهید، اما اگر برای بار دوم به مانعی برخورد کنید دیگر نمی‌توانید از همان نقطه بازی را ادامه دهید و مجبور خواهید شد از ابتدا بازی را آغاز کنید. البته فراموش نکنید که اگر به قطار یا راه‌های بسته بخورید، فرصت مجدد نخواهید داشت و باید از ابتدا بازی را آغاز کنید.

در بازی Subway Surfers شخصیت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید پس از کسب امتیازات بالا و جمع‌آوری آنها قفل‌شان را باز کنید. ساخته استودیوی پرکار Kiloo می‌تواند شما را تبدیل به یک معتاد بازی کند.

16. بازی Temple Run 2

بازی تمپل ران

  • استودیو: Imangi Studios
  • سن مناسب بازی: +10
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2013

بازی سوم شخص تمپل ران از جمله تولیدات استودیوی Imangi Studios است که موفقیت‌های زیادی به دست آورده است. اگر صاحب یک گوشی اندرویدی بوده‌اید، حتما با این بازی آشنایی دارید، چرا که در معروفیت حرف اول را می‌زند و چون سابقه تولید آن به 2013 بر می‌گردد، برای اکثر دارندگان گوشی های اندرویدی شناخته شده است.

مخاطبان در نقش شخصیت‌هایی قرار خواهند گرفت که باید از یک قلعه بسیار بزرگ که توسط اژدهایی عظیم‌الجثه محافظت می‌شود، فرار کنند. گیم پلی این بازی بدین صورت است که باید در مسیر خود فقط بدوید و می‌توانید با کشیدن انگشت روی صفحه، کاراکتر را جا‌به‌جا کرده و از روی موانع عبور دهید.

همچنین می‌توانید با جمع‌آوری امتیازهای خود، آیتم‌های زیباسازی و تزئینی را خریداری کنید. از طرفی با داشتن امتیاز زیاد خواهید توانست دیگر شخصیت‌های زندانی را آزاد کرده و از آنها در بازی استفاده کنید. بازی دویدن بی‌انتها نوستالژی و جذاب است و اگر دلتان برای آن تنگ شده معطل نکنید.

15. بازی Shadowgun: Deadzone

بازی shadowgun-deadzone

  • استودیو: MADFINGER Games
  • سن مناسب بازی: +12
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2012

تاریخ ساخت و تهیه این بازی به 2012 یعنی نزدیک به یک دهه پیش برمی‌گردد. بازی Shadowgun: Deadzone از جمله معروف‌ترین و نوستالژیک‌ترین تولیدات استودیو MADFINGER Games است که در سبک اکشن سوم شخص قرار می‌گیرد. در این بازی باید وارد تیمی شوید که قصد دارند موجودات جهش یافته و عجیب غریب را از بین ببرند.

خوشختانه می‌توان در طول بازی سلاح‌های پیشرفته و عجیب و غریبی به دست آورد که در کشتن موجودات عجیب و جهش یافته به کار می‌آیند. شباهت‌های بین این بازی با Gears of War بسیار زیاد است و اگر بازی را شروع کنید در همان مراحل اولیه متوجه منظور ما خواهید شد.

از مزایای Shadowgun: Deadzone این است که می‌توانید به همراه دوستان خود روایت جالب آن را پیش ببرید که حس و حال بهتری نصیبتان خواهد کرد. مسلما این اثر سوم شخص جزو بهترین بازی های سوم شخص اندروید است که می‌توانید هم‌اکنون آن را دانلود و نصب کنید.

14. بازی Brothers in Arms 3

بازی برادران در ارتش

  • استودیو: Gearbox Software
  • سن مناسب بازی: +17
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2014

نبردهای بزرگ و شلوغ می‌تواند مخاطبان خاص خود را داشته باشند. عده‌ای از بازی‌های استراتژیک خوششان می‌آید و برخی از بازی‌های اکشن و شلوغ و هر کسی سلیقه‌ای دارد. بازی سوم شخص و پر زرق و برق Brothers in Arms 3 از آن دسته بازی‌هایی است که سرشار از المان‌های جنگی است.

در این اثر نقش یک جوخه در گردانی بزرگ را بر عهده دارید و باید تلاش کنید با سایر هم‌گروهی‌های خود با دشمنان مختلف بجنگید. سطح بازی آسان نیست و باید توجه داشته باشید که اگر لحظه‌ای غفلت کنید باید به فکر بازی مجدد باشید، چرا که قطعا کشته خواهید شد.

دیگر اعضای گروه شما توانایی‌های خاصی دارند که دیگری از آن بی‌بهره است و البته این توانایی‌ها قابل ارتقا هستند. همچنین این حق را دارید که پیش از شروع بازی و بسته به استراتژی خود، اعضای تیم‌تان را بر اساس نیازهایی که دارید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر سلاح‌های دستی، می‌توانید از حملات هوایی و موشکی نیز بهره ببرید.

زمان شب و روز در این بازی مشخص است و می‌تواند روی گیم پلی بازی و استراتژی شما اثرگذار باشد. در مجموع بازی Brothers in Arms 3 جذاب و هیجان‌انگیز و سوم شخص است و می‌توانید همین الان نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

13. بازی Cover Fire: Offline Shooting

بازی کاور فایر

  • استودیو: Genera Games
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2017

در بازی Cover Fire در نقش مأموری مخفی هستید که باید برای مقابله با یک باند خلافکاری وارد نبرد شوید. مأموریت خاص شما این است که با همراهان خود برای نابودی شرکت تتراکورپ تلاش کنید. این شرکت تولیدات خاصی دارد و باعث می‌شود نسل بشریت به خطر بیفتد و در معرض نابودی قرار گیرد.

همچنین می‌توانید در طول این بازی سلاح‌های مختلفی را با جمع‌آوری امتیازها به دست آورید. در هر مأموریت چالش‌های مختلفی خواهید داشت و مثلا در یکی از مراحل باید در نقش تک تیرانداز و در مرحله‌ای دیگر به عنوان یک پیاده نظام باشید. اگر به دنبال یک بازی اکشن و داستانی هستید، همین الان نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

12. بازی Six Guns: Gang Showdown

بازی six-guns-hang-showdown

  • استودیو: Gameloft
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2013

از جمله استودیوهای بازی‌سازی معروفی که در جهان وجود دارد، گیم لافت است که از قضا آثار محبوبی برای دنیای گیمرها عرضه کرده است. یکی از بازی های سوم شخص این استودیو برای اندروید بازی Six Guns: Gang Showdown است که روایتگر یک کابوی در غرب وحشی خواهد بود. این کابوی در دنیای بزرگ و ناامن غرب وحشی باید دوام بیاورد و به سیر و سیاحت بپردازد.

در این بازی مأموریت‌های زیادی وجود دارد که باید تکمیل کنید و هر یک از آنها مسلماً همراه با چالش‌ها و سختی‌های زیادی خواهد بود. در تمام طول بازی همراه شما اسبی وجود دارد که با شماست و باید به کمک آن دشمنان مختلف و حیوانات وحشی را نابود کنید.

تنوع سلاح‌ها در بازی Six Guns: Gang Showdown بسیار زیاد است و می‌توانید در هر مرحله یکی از آنها را به دست آورید. اگر از طرفداران این سبک بازی های سوم شخص اندروید هستید، همین الان اقدام به دانلود و نصب آن کنید.

11. بازی Fortnite

فورتنایت

  • استودیو: Epic Games, People Can Fly
  • سن مناسب بازی: +12
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2017

همه گیمرهای موبایلی و کنسول‌ها و کامپیوتر با بازی فورتنایت آشنا هستند، زیرا یکی از موفق‌ترین بازی‌های بتل رویال محسوب می‌شود. خوشبختانه این بازی سوم شخص برای موبایل‌های اندرویدی نیز منتشر شده است. در فورتنایت می‌بایست در برابر صد بازیکن دیگر به رقابت بپردازید و رقابت بین شما به صورت تک نفره یا گروهی خواهد بود.

یکی از نقاط قوت این بازی، ساخت و سازهایی است که می‌توان انجام داد و مورد علاقه اغلب گیمرها خواهد بود. همچنین از دیگر نقاط قوت بازی می‌توان به پشتیبانی قوی و برنامه‌دار آن اشاره کرد، چرا که هر چند ماه یک مرتبه، به‌روزرسانی‌هایی برای آن منتشر می‌شود و در این آپدیت‌ها ویژگی‌های مختلفی به بازی اضافه می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین مزایای Fortnite داشتن تمی جذاب و شاد و کارتونی است. محیط‌هایی که در این بازی سوم شخص اندرویدی وجود دارد پویا است و نورپردازی‌ها به بهترین شکل ممکن ایجاد شده‌اند. متاسفانه لینک این بازی از گوگل پلی حذف شده، ولی می‌توانید از سایت رسمی اپیک گیمز آن را دریافت کنید.

10. بازی Path to Mnemosyne

بازی path-to-mnemosyne

  • استودیو: Crescent Moon Games
  • سن مناسب بازی: +3
  • قیمت: 5 دلار
  • سال انتشار: 2018

کمتر بازی معمایی می‌توان یافت که در سبک سوم شخص باشد. یکی از بهترین بازی های سوم شخص معمایی اندروید که برای مدت‌ها ذهنتان را درگیر می‌کند، Path to Mnemosyne است. توجه داشته باشید که نقش شما به عنوان یک دختربچه‌ای است که باید در مسیر تونلی تاریک از سد معماهای بسیار عبور کند و به مقصد برسد.

هیجان و انگیزه حل کردن برخی از مراحل باعث لذت بیشتر این بازی می‌شود و سطح بازی هر چه جلوتر می‌روید، پیشرفته‌تر خواهد شد تا جایی که برای حل یک معمای ساده باید ساعت‌ها وقت صرف کنید. تنها حرکتی که می‌توانید در بازی Path to Mnemosyne انجام دهید، پریدن و جابه‌جا شدن است و تمامی معماها با همین ترفند رد خواهند شد.

فضای بازی اگرچه سیاه و سفید است، اما تجربه و حس و حال خوشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. بنابراین اگر جزو طرفداران بازی‌های معمایی هستید، فرصت را از دست ندهید و همین الان بازی کنید. متاسفانه یکی از مشکلات این بازی برای ما ایرانیان، عدم امکان خرید چنین بازی‌هایی است.

9. بازی Genshin Impact

بازی genshin-impac

  • استودیو: miHOYO Limited
  • سن مناسب بازی: +13
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2020

در سال 2020 استودیوی miHOYO Limited موفق شد بازی موفق و محبوبی به نام Genshin Impact بسازد. البته این بازی مختص گوشی های اندرویدی نیست و روی پلتفرم‌های دیگر هم منتشر شده است. همزمان با شروع بازی باید از بین دو شخصیت معرفی شده، یکی را انتخاب کنید و فقط توجه داشته باشید که در صورت انتخاب هر کدام از آنها یک گیم پلی جداگانه و مجزا خواهید داشت.

وقتی در محیط بازی به گشت و گذار بپردازید، باید مأموریت‌های مختلفی را که برای شما تدارک دیده شده انجام دهید. همچنین در طول بازی باید با دیگر شخصیت‌های بازی صحبت کرده و داستان خود را تمام کنید. از جمله اقداماتی که باعث جذاب‌تر شدن این بازی خواهد شد، آنلاین شدن آن است.

به هنگام بازی آنلاین باید با کمک دوستان خود مأموریت‌ها را انجام دهید و البته تنها نمی‌مانید، زیرا شخصیت‌های دیگری هم حضور خواهند داشت و باید در جریان بازی با آنها تعامل کنید. همچنین علاوه بر تعامل با دوستان خود باید با دشمنانی که بر سر راهتان قرار می‌گیرند، برخورد کنید.

8. بازی Armed Heist: Shooting games

بازی armed-heist

  • استودیو: Sozap
  • سن مناسب بازی: +17
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2018

مسلما هیچ‌یک از ما دوست نداریم از جایی یا کسی دزدی کنیم، چرا که این عمل نه تنها جرم است و مجازات دارد بلکه از لحاظ اخلاقی ناپسند است. بازی Armed Heist از آن سبک بازی های سوم شخص اندروید است که شما را وادار می‌کند به بانک دستبرد بزنید.

دزدی از بانک هرگز کار آسانی برای کاربران نخواهد بود، زیرا چالش‌های بسیاری سر راه شما قرار خواهد گرفت. در هر مرحله با جمع‌آوری امتیازهای بیشتر، می‌توانید سلاح‌های خود را ارتقا دهید و امکان شخصی‌سازی آنها نیز وجود دارد. از جمله سلاح‌هایی که در این بازی وجود دارند می‌توان به تپانچه، اسلحه‌های شکاری، اسلحه‌های جنگی و اسلحه تک تیرانداز اشاره کرد.

دشمن شما در این بازی همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، پلیس‌هایی هستند که بعد از ورود شما به بانک متوجه سرقت می‌شوند. البته تنها مکانی که می‌توانید از آنجا سرقت کنید، بانک نیست و قادر خواهید بود در مراحل بالاتر آنها را باز کنید. بازی Armed Heist از روی بازی Pay Day الهام گرفته شده است و قطعا از این بازی نهایت لذت را خواید برد.

7. بازی Totally Reliable Delivery Service

بازی totally-reliable-delivery-service

  • استودیو: We’re Five Games
  • سن مناسب بازی: +3
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2019

شاید شما هم از آن دسته گیمرهایی باشید که از دست بازی‌های اکشن و خشن خسته شده‌اید و نمی‌خواهید دیگر شاهد جنگ و خونریزی باشید یا مدام دستتان روی ماشه تفنگ باشد و دشمنان را از میدان به در کنید. بنابراین در صورتی که دنبال یک بازی متفاوت می‌گردید، بی‌شک باید به سراغ Totally Reliable Delivery Service بروید.

این بازی سوم شخص پر از صحنه‌های خنده‌دار و داستان‌های جذاب و شیرین است. در تمام طول بازی با یک شعار مهم سر و کار خواهید داشت و آن «تضمین تحویل کالا» خواهد بود. نقش شما به عنوان بازیکن این است که بسته‌ها و سفارش‌هایی را گرفته و به صاحبان آنها تحویل دهید.

البته فکر نکنید تحویل دادن بسته‌های مردم کار آسانی است، چرا که برای تحویل آنها در مسیرهای خیلی نزدیک هم چالش‌های بزرگی سر راه شما سبز خواهد شد. در جریان گیم پلی بازی باید کنترل تمام قسمت‌های دست شخصیت بازی را بر عهده داشته باشید و همین موضوع احتمالا یکی از اصلی‌ترین چالش‌های شما خواهد بود، زیرا ممکن است نزدیک تحویل دادن بسته باشید و دستتان بخورد و بسوزید.

6. بازی Gangster New Orleans OpenWorld

گنگستر جدید اورلئان

  • استودیو: Gameloft
  • سن مناسب بازی: +17
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2017

بازی Gangster New Orleans OpenWorld یکی دیگر از آثار جذاب استودیو گیم لافت محسوب می‌شود. در این بازی باید نقش یک خلافکار باسابقه را بر عهده بگیرید که در سطح شهر می‌چرخد تا مأموریت‌های مختلفی که دارد را به سرانجام برساند. مسلما برای اتمام هر مأموریت یک‌سری چالش بزرگ پیش پای شما به وجود خواهد آمد.

از جمله مزایای بازی می‌توان به تنوع سلاح‌ها اشاره کرد که کمک شایانی به تمام کردن هر مرحله می‌کنند. همچنین می‌توانید در این بازی اقدام به ایجاد یک تیم تبهکاری کنید و همگی به صورت گروهی مأموریت‌ها را به پایان برسانید. شما می‌توانید پس از تمام شدن هر مرحله پول به دست آورید و با آنها کارهای مهمی انجام دهید.

5. بازی Forgotten Memories

بازی خاطرات فراموش شده

  • استودیو: Psychose Interactive Inc
  • سن مناسب بازی: +17
  • قیمت: 5 دلار
  • سال انتشار: 2017

از دیگر بازی های ترسناک سوم شخص اندرویدی می‌توان به Forgotten Memories اشاره کرد. این بازی شما را وارد جریانی ترسناک و عجیب و غریب می‌کند، چرا که شما مأمور رز هاوکینز، مسئول پرونده‌های جنایی هستید. موضوع اصلی بازی در رابطه با آخرین پرونده کارآگاه هاوکینز و گم شدن دختر بچه‌ای به نام ادن است.

وقتی بازی آغاز می‌شود در یک محیط ناآشنا هستید و تازه به هوش آمده‌اید و نمی‌دانید که در گذشته چه اتفاقاتی رخ داده است. در این مرحله باید سعی کنید راهی برای فرار از گرفتاری پیش آمده پیدا کنید. البته فرار تنها کاری نیست که باید انجام دهید، بلکه در طول مسیر آزادی باید با جانوران و موجودات عجیب و غریب بسیاری مبارزه کنید. نباید نگران سلاح و مهمات باشید، چرا که خود بازی آنها را در اختیارتان قرار خواهد داد.

این بازی به طرز عجیبی ما را یاد مجموعه جذاب و پرطرفدار رزیدنت اویل و سایلنت هیل می‌اندازد، چرا که فضای این بازی‌ها را تداعی می‌کند. اگر مجموعه بازی‌های بالا را دوست دارید، حتما از تجربه این بازی هم لذت خواهید برد.

4. بازی White Night

بازی شب سفید

  • استودیو: OSome Studio
  • سن مناسب بازی: +12
  • قیمت: 5 دلار
  • سال انتشار: 2015

بازی دیگری که در دسته بازی های ترسناک قرار می‌گیرد، وایت نایت یا شب سفید است. این بازی که توسط استودیو OSome ساخته شده می‌تواند گیمرهای موبایلی را حسابی در فضایی که دارد فرو ببرد. داستان از جایی شروع می‌شود که مردی به خاطر تصادفی که داشته مجبور می‌شود وارد یک عمارت متروکه در مکانی نامعلوم شود.

هر آنچه در این بازی مشاهده خواهید کرد در این عمارت خوفناک در جریان است. نکته مهم درباره این بازی، عنصری به نام دست‌نوشته است. در گوشه و کنار این عمارت باید دست‌نوشته‌های مختلفی را پیدا کنید و آنها را حتما بخوانید، زیرا در صورت رد شدن از آنها عملا از داستان بازی چیزی دستگیرتان نمی‌شود.

جزئیات گیم پلی به این صورت است که می‌توانید با اشاره و کلیک، نیازهای خود را برطرف کنید. همچنین با ضربه زدن روی هر آیتم امکان برقراری ارتباط با آن فراهم خواهد شد. عنصر اصلی که در جای‌جای بازی باید کسب کنید، چوب کبریت‌هایی است که دیده می‌شود. این چوب کبریت‌ها نقش مهمی در فرآیند بازی ایفا خواهند کرد.

گرافیک کلی بازی سیاه و سفید است و باعث ترسناکی بیشتر بازی شده است. بازی وایت نایت تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز از بازی های ترسناک را برایتان به ارمغان خواهد آورد. بنابراین می‌توانید همین الان نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

3. بازی Dead by Daylight Mobile

بازی دد بای دی لایت

  • استودیو: Behaviour Interactive
  • سن مناسب بازی: +18
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2020

فرض کنید در محیطی تاریک و ناآشنا گرفتار شده‌اید و باید راهی برای فرار پیدا کنید. بازی سوم شخص اندرویدی Dead by Daylight Mobile از آن دست بازی‌های استرس‌آوری است که در آن می‌بایست به کمک دوستان خود یا دیگر افرادی که به صورت آنلاین در حال بازی هستند، مسیری برای خروج و فرار از مخمصه پیش آمده پیدا کنید.

در این مکان ناشناس قاتلی روانی وجود دارد که باید از دست او نجات یابید. تمام هدفی که در این بازی دارید این است که موتوربرق‌های گوشه و کنار بازی را پیدا کنید تا بتوانید در خروج را باز نمایید. همان‌طور که گفتیم هنگامی که توی این محیط در حال گشت و گذار هستید، ممکن است قاتل روانی سر برسد.

ذکر این نکته الزامی است که یکی از دوستان شما یا افراد آنلاین بازی نقش قاتل روانی را بر عهده دارد و این موضوع بازی را جذاب‌تر از هر زمانی خواهد کرد. همچنین بد نیست بدانید که وقتی یکی از اعضای گروه جان خود را از دست می‌دهد، دیگر اعضای گروه می‌توانند در یک بازه زمانی معین او را مجددا نجات دهند که البته با ریسک‌های زیادی همراه است.

2. بازی Sky: Children of the Light

بازی آسمان

  • استودیو: Thatgamecompany
  • سن مناسب بازی: +7
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2019

اسکای نام سرزمینی است که باید در این بازی سوم شخص اندرویدی در آنجا بازی کنید. بازی Sky: Children of the Light محصولی از کمپانی Thatgamecompany است. سرزمین اسکای متاسفانه درگیر یک‌سری اتفاقات ناگوار شده و در ناامیدی مطلق فرو رفته است. شما باید به عنوان شخصیت بازی و در قالب ماجراجویی‌های جذاب این فضای ناامید کننده را از بین ببرید.

همچنین می‌توانید این بازی را به همراه دوستان خود انجام دهید، چرا که یک قسمت آنلاین دارد. یکی از نقاط قوت این بازی گرافیک سطح بالا و قدرتمندی است که دارد. بنابراین اگر قصد دارید بازی آرامش‌بخشی داشته باشید که داستان جذابی هم داشته باشد، اسکای را از دست ندهید.

1. بازی PUBG MOBILE

بازی پابجی موبایل

  • استودیو: PUBG Corporation
  • سن مناسب بازی: +16
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: 2018

بی‌شک یکی از پرطرفدارترین بازی های اکشن سوم شخص برای اندروید پابجی موبایل است. در این بازی جذاب باید به صورت تیمی یا انفرادی، با 99 بازیکن دیگر در لوکیشن‌های مختلف مبارزه کرده و به عنوان آخرین بازمانده زنده بمانید. هیچ نیازی به بخشی با عنوان آموزش نیست و همین که بازی را دانلود و نصب کنید، می‌توانید بازی را آغاز نمایید.

توجه داشته باشید که وقتی بازی آغاز می‌شود، هیچ‌گونه سلاح یا تجهیزات جنگی ندارید و باید چند دقیقه‌ای را صرف گشت و گذار در جهان بازی کنید تا بلکه بتوانید اسلحه‌ای بیابید. همچون بازی فورتنایت نقشه این بازی کوتاه می‌شود و این یکی از چالش‌های مهم بازی محسوب می‌شود.

همچنین به تازگی نسخه جدیدی از پابجی موبایل با عنوان PUBG: New state منتشر شده که نسبت به نسخه قبلی امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد. البته گیم پلی نسخه جدید هیچ تفاوتی نداشته و مانند گذشته بدون تغییر مانده است. اگر دوست دارید ساعت‌ها با دوستان خود بازی کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها، پابجی خواهد بود.

سخن پایانی

تا اینجای مقاله دانستیم که بهترین بازی های سوم شخص برای اندروید کدام هستند، اما شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که بهترین بازی سوم شخص اندروید در سال 2022 کدام یک از آثار بالا است؟ اگر تمایل دارید با جزئیات بالا و گرافیک قدرتمند بازی کنید، بی‌شک لایف افتر یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

هچنین بازی DawnBringer از گزینه‌های مناسب برای کاربران به حساب می‌آید. البته ناگفته نماند که برخی از بازی‌ها مانند اپکس لجندز هم دوربین سوم شخص به مخاطبان ارائه می‌دهند که در نوع خود بی‌نظیر است. همچنین برخی از بازی های آنلاین مثل پابجی موبایل یا بازی Apex Legends به کاربران امکان تغییر دوربین را داده‌اند و بدین ترتیب می‌توانید زاویه دید را به سوم شخص تغییر دهید.